دستور پخت آش گندم ساده

طرز تهیه آش گندم ساده

زمان آماده سازی20 دقیقه
زمان پخت180 دقیقه

مواد لازم برای آش گندم ساده برای6 نفر

پیاز داغ 5 قاشق غذاخوری
سیر داغ 3 قاشق غذاخوری
نخود اش 250 گرم
لوبیا چیتی 250 گرم
گندم پوست کنده 400 گرم
سبزی آش 1 کیلوگرم
نعنا خشک 1 قاشق غذاخوری
کشک به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه :

از شب قبل حبوبات ( لوبیا و نخود ) را در اب خیس کنید. درون قابلمه گندم شسته شده و حبوبات خیس خورده شده را با کمی بریزید و بگذارید تا بپزند و نرم شوند.

پس از پختن و نرم شدن حبوبات میتوانید سبزی اش را که شسته اید و خرد کرده اید ( میتوانید سبزی های اش را درشت چرخ کرده یا با چاقو ریز کنید ) بهمراه پیاز داغ و سیر داغ به اش اضافه نمائید ( در هنگام سرخ کردن پیازو سیر زردچوبه و فلفل را اضافه کنید تا با پیاز و سیر تفت بخورند ).

پس از اضافه کردن تمام مواد حرارت گاز را ملایم کنید و اجازه دهید تا آش کاملا جا بیفتد و غلظت پیدا کند. سپس اش را در ظرف کشیده و با کشک ، پیاز داغ ، سیر داغ و نعنا داغ تزئین کنید.

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید در انتهای پخت درون اش مقداری کشک اضافه کنید. این اش گوشت ندارد اما اگر دوست داشتید میتوانید کمی گوشت قرمز را جداگانه بپزید و همزمان با اضافه کردن سبزی ها اضافه نمائید.

برای تهیه نعنا داغ کمی نعنای خشک را در مقداری اب خیس کنید سپس اب اضافه را گرفته و درون روغن تفت دهید تا رنگ نعنا تغییر کندو کمی تیره تر شود.

سبزی های آش شامل ترکیبی از جعفری ، تره ، گشنیز و اسفناج است ، اگر اسفناج در دسترس نبود از برگ چغندر میتوانید استفاده کنید.

7 دیدگاه برای دستور پخت آش گندم ساده ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --