کدام مناسب تر است ؟ اجاق گاز یا گاز رومیزی

این روزها در آشپزخانه های مدرن انواع گازها مورد استفاده قرار میگیرند. گازهای رو میزی و اجاق گازهای فردار دو نمونه از این سری گازها به شمار می‌آیند. از گازهای رو میزی برای آشپزخانه های لوکس خود و از اجاق گازها به منظور تغیر دکوراسیون مداوم در آشپزخانه به راحتی میتوانید استفاده کنید. هر کدبانوی ایرانی بسته به سلیقه و نیاز خود دست به انتخاب اجاق گاز یا گاز رو میزی میزند. در مقاله پیش رو سعی داریم شما را با مزایا و معایب استفاده از این دو گاز بیشتر آشنا کنیم.

ابعاد و اندازه اجاق گاز

عملکرد گازهای مبله در مقایسه با گازهای رو میزی بسیار بهتر است. اندازه این گازها به دلیل اینکه از یک فر همراه برخوردار هستند بزرگتر از گازهای رو میزی است. اجاق گازها از گاز و فر به صورت همزمان بهره میبرند و شما میبایست در قسمتی از آشپزخانه با حذف کابینت های آن قسمت اجاق گاز را مورد استفاده قرار دهید. اجاق گاز تورینو پلاس در دو سری چهار شعله و پنج شعله عرضه می شوند. مسلماً گازهای پنج شعله فضای بیشتری را در آشپزخانه شما به خود اختصاص میدهند. اگر مدام قصد تغیر دکوراسیون کردن آشپزخانه خود را دارید به شما توصیه میکنیم از اجاق گازهای فردار استفاده کنید تا به راحتی کار جابجایی آن در آشپزخانه برای شما فراهم شود.

ابعاد و اندازه گاز رومیزی

گازهای رو میزی به نسبت اجاق گاز فضای کمتری را در آشپزخانه شما اشغال میکنند. فضای مورد نیاز برای قرار دادن گازهای رو میزی بسته به اندازه گاز تنها محدود به روی کابینت میشود و شما به راحتی میتوانید از فضای زیر کابینت برای جایگذاری وسایل خود استفاده کنید. گازهای رو میزی به شکل تخت و نهایتاً با ارتفاع 10 الی 15 سانت تولید میشوند. اگر گاز رو میزی با هود آشپزخانه ست شود کادر تصویری زیباتر و دکوراسیون بهتری را به شما ارائه میدهد.جالب است بدانید که این مدل اجاق گاز در دنیای مدرن امروز به دلیل زیباسازی بیشتر آشپزخانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. نکته جالب‌تر این است که به راحتی با یک هود و یک فر توکار تورینو پلاس میتوانید به یک ست سه تایی لوکس دست پیدا کنید که هر خانم خانه‌ای به دنبال آن است.

مزیت‌های اجاق گاز و گاز رومیزی

استفاده از اجاق گاز فردار عموما برای افرادی توصیه میشود که مستاجر هستند و بعد از مدتی باید وسایل خود را به خانه‌ای دیگر منتقل کنند. همچنین اجاق گاز از قدرت و توان بیشتری برای قرار دادن ظروف بزرگ تر به نسبت گازهای رو میزی بر خوردار است. از سوی دیگر قدرت شعله های اجاق گازهای فردار به نسبت گازهای رومیزی کمی بیشتر است. حال اگر بخواهیم از مزیت های گاز رومیزی برای شما بگوییم در ابتدا میتوانیم به یک خرید ساده اشاره کنیم. اجاق گازهای رومیزی نیاز به دقت زیادی ندارند و به راحتی می توانید یک گاز رو میزی برای آشپزخانه خود تهیه کنید. از سوی دیگر گازهای رومیزی دیگر دغدغه خرید فر را به شما تحمیل نمیکنند. پس به راحتی میتوانید با خرید یک اجاق گاز تورینو پلاس به یک آشپزخانه شیک و مدرن دست پیدا کنید.

معایب اجاق گاز و گاز رو میزی

اگر بخواهیم از عیوب اجاق گاز بگوییم باید به سنگین بودن و سختی در جابجایی آن اشاره کنیم. این امر سبب شده است جابجایی اجاق گازها به نسبت گازهای رو میزی بسیار زمان بر باشد. در آشپزخانه های مدرن به علت کابینت بودن تمام فضای موجود قابلیت و فضای استفاده از اجاق گاز کمتر از گازهای رو میزی است. گاز رومیزی توکار یا روکار بسیار به زیباسازی آشپزخانه شما کمک میکنند. حال اگر بخواهیم از عیب های گاز های رو میزی بگویم در ابتدا میتوانیم به عدم جابجایی آن ها اشاره کنیم. زمانی که از گاز رومیزی بر روی صفحه کابینت نصب میشود دیگر تغیر دکوراسیون به سختی ممکن خواهد شد. زیرا گاز رومیزی به صورت ثابت در یک قسمت از آشپزخانه قرار گرفته است. مورد دیگر که در اصل عیب گاز رومیزی محسوب میشود عدم وجود فر است. به همین خاطر برای اینکه آشپزخانه کامل‌تری داشته باشید، میبایست به خرید فرگاز نیست بپردازید.

قیمت اجاق گاز و گاز رومیزی

برای خرید باید ابتدا به نیازهای خود و خانواده تان توجه کنید. بدون شک استفاده از یک گاز رو میزی هزینه کمتری را به شما و خانواده تان تحمیل می کند؛ اما بستگی به این موضوع دارد که شما تا چه اندازه از فر در آشپزخانه استفاده میکنید. با استفاده زیاد از فر مجبور خواهید بود از یک فر توکار یا یک فر رومیزی کمک بگیرید که این امر هزینه شما را بیشتر خواهد کرد. بنابراین میتوان نتیجه گرفته که گازهای رو میزی قیمت کمتری در مقایسه با اجاق گازهای فر دار دارند به شرط آن که شما دست به خرید فر برای گازهای رو میزی نزنید. قیمت اجاق گازها در بازار متغیر هستند اجاق گازهای فردار بسته به مزیت‌ها و کارایی‌هایی که فر آن دارد کمی گرانتر قیمت گذاری میشوند.

یک دیدگاه برای " کدام مناسب تر است ؟ اجاق گاز یا گاز رومیزی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --