روش های تمیز کردن هود آشپزخانه

روش های تمیز کردن هود آشپزخانه

آخرین باری که هود آشپزخانه را تمیز کردید کی بود؟ یا شاید شما هم همانند خیلی افراد دیگر هیچوقت این کار را نکرده‌اید؟ این کاری است که خیلی افراد آن را به تعویق می‌اندازند یا فکر می‌کنند نیازی نیست هیچگاه فیلتر هود آشپزخانه را تعویض کرده یا تمیز کنند. اما اینطور نیست، دلیل وجود فیلتر در هود آشپزخانه جمع کردن چربی است، بنابراین اگر هود آشپزخانه شما به درستی کار می‌کند یعنی چربی زیادی در فیلتر آن جمع شده و طبیعتا به مرور زمان چرب شده و به همین دلیل شما نیاز به تمیز کردن هود آشپزخانه دارید.

اگر این کار به موقع انجام نشود، فیلتر هود آشپزخانه به قدری از چربی اشباع می‌شود که دیگر تاثیر اولیه خود را از دست می‌دهد، بنابراین هود آشپزخانه به درستی کار نمی‌کند. به همین دلیل لازم است فیلتر هود آشپزخانه را دوره‌ای تمیز یا تعویض کنید.

خوشبختانه، تمیزکردن فیلتر هود آشپزخانه اصلا کار دشواری نیست. ما به شما می‌گوییم چطور به راحتی فیلتر هود را در سینک ظرفشویی با آب داغ بشویید. برخی از فیلترها نیز امکان شسته شدن در ماشین ظرفشویی را دارند، هرچند این مساله بستگی به مدت زمانی که استفاده شده و تمیز نشده است دارد. با این وجود، ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم فیلتر هود آشپزخانه را در ماشین ظرفشویی بشویید، حداقل نه تا زمانیکه یکبار آن را به صورت دستی در سینک ظرفشویی نشسته‌اید.

چطور هود آشپزخانه را تمیز کنیم

برای تمیزکردن هود آشپزخانه به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • آب داغ یا جوش
  • صابون یا مایع ظرفشویی ضد روغن
  • جوش شیرین
  • برس برای شستشو
  • پارچه یا دستمال کاغذی برای خشک کردن

تمیز کردن هود آشپزخانه

  • فیلتر را از هود خارج کنید. بسیاری از فیلترها به راحتی و به صورت کشویی از هود جدا می‌شوند. برخی نیاز به فشار دادن به بالا و هل دادن به بیرون دارند. پس پیش از همه باید بدانید چطور فیلتر هود آشپزخانه را از آن خارج کنید. هرچند این نکته نیازی به آموزش خاصی ندارد فقط باید بدانید هود آشپزخانه شما از کدام مدل است. هرچند آزمون و خطا نیز امکان پذیر است. در هر حال کار سختی نیست که نتوانید انجام دهید.
  • سینک یا یک سطل بزرگ را از آب داغ یا جوش پر کنید. هرچه این آب داغ‌تر باشد تاثیر آن بیشتر است. برای اینکه از آب جوش استفاده کنید می‌توانید آب را در کتری بجوشانید و در سینک ظرفشویی پر کنید.
  • مایع ظرفشویی و جوش شیرین را در آب داغ بریزید. به میزان دلخواه مایع ظرفشویی و ¼ پیمانه جوش شیرین در سینکی که پر از آب کرده‌اید بریزید. با برس کمی آب را تکان دهید تا این مواد در آب حل شوند.
  • فیلتر چرب هود آشپزخانه را در این آب قرار دهید. فیلتر را به خوبی در آب فرو کنید به طوری که کاملا زیر آب قرار بگیرد. باید تمام بدنه چرب فیلتر هود تمیز شود.
  • بگذارید خیس بخورد. بهتر است هود آشپزخانه به مدت ۱۰ دقیقه در محلول آب جوش، جوش شیرین و مایع ظرفشویی خیس بخورد تا به خوبی چربی‌ها از آن خارج شوند.
  • فیلتر را برس بکشید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه نوبت به برس کشیدن فیلترها در آب است. در این مرحله می‌توانید هنگام برس کشیدن، مقداری مایع ظرفشویی روی برس یا فیلتر بریزید تا بیشتر کف کند و چربی‌هایی که به خورد فیلتر رفته را از بین ببرد.
  • فیلتر را بشویید و خشک کنید. در این مرحله می‌توانید آب سینک را خالی کنید چرا که مرحله شستن و خشک کردن فیلتر است. فیلتر هود آشپزخانه را با آب داغ بشویید و سپس با یک دستمال تمیز، خشک کنید.
  • فیلتر را سر جایش بگذارید. حالا می‌توانید فیلتر شسته شده را در جای خود قرار دهید و از آن استفاده کنید.
  • فیلترهای هود آشپزخانه مخصوص جمع کردن چربی‌ها طراحی شده‌اند، به همین دلیل شستشو و تمیزکردن آن‌ها بسیار پر اهمیت است. همانطور که دیدید مراحل تمیزکردن هود آشپزخانه بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نمی گیرد. شاید کمتر از یکساعت برای تمیزکردن و خشک کردن فیلتر هود آشپزخانه نیاز داشته باشید. بنابراین پیشنهاد می‌شود حتما ماهی یکبار این کار را انجام دهید تا هود آشپزخانه شما هم عملکرد بهتر و هم عمر بیشتری داشته باشد.

یک دیدگاه برای " روش های تمیز کردن هود آشپزخانه " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --