خواص متنوع جوش شیرین

کمی جوش شیرین مخلوط شده با آب را روی آکنه بمالید تا پوست مرده از بین برود
جوش شیرین ماده ای است که کاربردهای متعددی دارد و برای بهبود برخی عوارض می توان از آن استفاده کرد. سایت نیوزویک در یکی از مطالب خود به خواص جوش شیرین پرداخته است که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم.
برای درمان بیماری های شایع پوستی، مصرف موضعی آن مؤثر است. جوش شیرین سلول های مرده پوست را از بین می برد و اسیدمازاد در بدن را خنثی می کند، به ویژه برای درمان آکنه که اغلب به علت مسدود شدن منافذ پوستی به وجود می آید مفید است. کمی جوش شیرین مخلوط شده با آب را روی آکنه بمالید تا پوست مرده از بین برود و منافذ مسدود شده آن باز شود، جوش شیرین با خنثی کردن اسید در بدن مانع عفونت های باکتریایی در پیاز مو می شود و در نتیجه از بروز آکنه پیش گیری می کند.

▪ افزودن جوش شیرین به آب حمام باعث لطافت پوست و از بین رفتن عوارض پوستی می شود. جوش شیرین را در آب حمام کودکان بریزید تا جوش پای کودک که بر اثر استفاده از پوشک ایجاد شده، تسکین پیدا کند. برای رفع خستگی و درد کف پا، پای خود را در آب و جوش شیرین قرار دهید.

▪ افرادی که به مایع یا پودر لباس شویی حساسیت دارند، کافی است هنگام شست وشو به مایع و یا پودر یک پیمانه جوش شیرین اضافه کنند.

▪ ضماد تهیه شده از یک سهم آب و سه سهم جوش شیرین آفتاب سوختگی و التهاب پوست را بر اثر گزیدگی حشرات و زنبور رفع می کند. ضماد را روی قسمت ملتهب پوست بمالید و پس از خشک شدن بشویید.

▪ با بروز اولین علایم سرماخوردگی با ۲ پیمانه جوش شیرین به آب حمام اضافه و حمام کنید. شست و شوی بینی با محلولی از یک لیوان آب و کمی جوش شیرین و نمک ناراحتی سینوزیت را از بین می برد.

▪ برای رفع بوی نامطلوب بدن، کمی جوش شیرین روی بدن بپاشید. در داخل کفش یا هر مکان بودار دیگر نیز می توانید جوش شیرین بپاشید تا بوی نامطلوب آن از بین برود.

▪ مسواک زدن با جوش شیرین به جای خمیر دندان، علاوه بر تازه کردن دهان، دندان ها را سفید و از آن در برابر پوسیدگی محافظت می کند.

یک دیدگاه برای " خواص متنوع جوش شیرین " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --