دستور پخت سوپ تره فرنگی با خامه

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با خامه

سوپ تره فرنگی یکی از انواع سوپ های متداول در جهان است که به دلیل وجود مواد بسیار مقوی در آن علاوه بر اینکه به عنوان پیش غذا سرو می شود می تواند برای تقویت بدن و درمان بیماری های مثل سرماخوردگی نیز مفید باشد.

مواد لازم:

سیر ۳ حبه
تره فرنگی ۱۰۰ گرم
آویشن خشک ۱ قاشق غذاخوری
کره ۳ قاشق غذا خوری
برگ بو ۲ عدد
سیب زمینی ۸۰۰ گرم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
آب مرغ ۷ پیمانه
خامه ۱ استکان
پیازچه ۴۰ گرم

طرز تهیه و دستور پخت:

مرحله اول:

ابتدا تره فرنگی‌ها را از قسمت طول آن می‌بریم تا به دو قسمت تقسیم شود
بعد آن‌ها دانه دانه جدا کرده و زیر شیر آب می‌گیریم تا کثیفی لا به لای آن‌ها از بین برود سپس درون آبکش گذاشته تا آبش گرفته شود بعد به صورت ریز خرد می‌کنیم و هم چنین پیازچه‌ها را پاک کرده شسته و خرد کرده.

مرحله دوم:

سیر را خیلی ریز خرد کرده سپس درون قابلمه مناسبی ریخته کره را اضافه کرده و تفت می‌دهیم وقتی از خامی در آمد بعد تره فرنگی و پیازچه خرد شده را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم در اثر حرارت تره فرنگی حجمش کم می‌شود و تغییر رنگ می‌دهد.

مرحله سوم:

سیب زمینی پوست کنده و درون آبکش نگینی خرد کنید و بعد زیر شیر آب گرفته تا لیز آن گرفته شود بعد آب مرغ را درون قابلمه اضافه کنید سپس سیب زمینی خرد شده را هم چنین نمک، فلفل سیاه، برگ بو و آویشن را که اضافه کردید حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید.

مرحله چهارم:

بعد از به جوش آمدن حرارت را ملایم کنید و درب قابلمه را گذاشته به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید بجوشد تا مواد کاملا پخته و سوپ جا بیفتد بعد از زمان مقرر باید مواد سوپ پوره شود می‌توانید از گوشت کوب برقی یا مخلوط کن استفاده کنید.

مرحله پنجم:

اول خامه را خوب هم بزنید تا کاملا شل شود سپس هم زمان خامه را اضافه کنید و سوپ را هم بزنید تا خامه بریده نشود بعد ۱۰ دقیقه دیگر بگذارید بجوشد سپس سوپ تره فرنگی با خامه آماده شد درون ظرف سرو بریزید و میل کنید.

یک دیدگاه برای " دستور پخت سوپ تره فرنگی با خامه " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --