یادگیری روش کار با فر توکار

پیش از نصب و راه اندازی فرهای توکار توصیه می شود، تا دفترچه راهنمای مربوطه را، با دقت بسیار مطالعه کنید و همواره در حفظ و نگه داری آن کوشا باشید، تا در زمان های مختلف بتوانید، به آن مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را، به آسانی پیدا نمایید. همچنین جهت نصب و راه اندازی فرهای توکار پیشنهاد می کنیم، تا از نمایندگی های رسمی و افراد متخصص در این زمینه، استفاده نمایید، تا این کار به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد، و تمامی نکات ایمنی مورد نیاز، به هنگام نصب این فرها در آشپزخانه، مورد توجه قرار گیرد.

آموزش استفاده از فر توکار

استفاده از کلیدهای روی بدنه ی فر

پس از نصب و راه اندازی فر توکار ، نوبت به کار با آن می رسد. برای کار با فر توکار باید بدانید که هر یک از کلید ها و نشانه های موجود بر روی بدنه، چه معنایی دارند و برای تنظیم و کنترل کدام عملکرد فر مورد نظر، طراحی شده اند. فر های توکار ، دارای شیرهای ترموستاتیک بر روی بدنه می باشند که در 2طرف بدنه ی فر قرار گرفته اند و اصلی ترین عملکرد فر را کنترل می نماید. این شیرها برای انتخاب مشعل و تنظیم درجه ی حرارت، مورد استفاده قرار می گیرند و با چرخاندن آن می توان، حرارت مورد نظر (از MIN تا MAX در خلاف جهت عقربه های ساعت) برای پخت غذا را انتخاب کرد. این فرها دارای صفحه کلیدی همراه با نمایشگر ال سی دی نیز می باشند که معمولا زمان لازم برای پخت، ساعت و اطلاعاتی این چنین را به نمایش می گذارد و به راحتی تنظیم می شوند. این صفحه کلید شامل کلید هایی تحت عنوان پخت اتوماتیک، تنظیم پخت، یادآوری زمان، تنظیم زمان هشدار، تنظیم زمان پخت، تنظیم زمان پایان پخت، تنظیم برنامه های دستی، عقب بردن زمان و جلو بردن زمان می باشد و بدین ترتیب با همین کلیدهای محدود می توانید، به راحتی تنظیمات مورد نظر خود را، اعمال نموده و بدون هیچگونه گمراهی و سردرگمی، به نتیجه مطلوب دست یابید.

آموزش استفاده از برنامه

برای آگاهی از برنامه ی پخت غذاهای مختلف می توانید،به دفترچه ی راهنمای انواع فرهای توکار تورینوپلاس مراجعه کنید و درجه ی حرارت و زمان پخت لازم برای غذاهای مختلف را دریابید و تنظیمات مورد نظر را به دو نوع دستی یا اتوماتیک انجام دهید. برای انجام تنظیمات دستی کافی است، تایمر را به برق زده و شیر کنترل حرارت را بچرخانید، تا روی درجه ی حرارت مورد نظر شما قرار گیرد و در زمان لازم آن را خاموش نمایید. برای تنظیمات خودکار نیز با استفاده از کلیدهای مربوط به تعیین محدوده ی زمان پخت و تعیین زمات پایان پخت، نظر خود را اعمال کنید و از پایان کار آسوده خاطر باشید، چراکه فرهای توکار ، مجهز به سیستم خاموشی اتوماتیک بعد از زمان تنظیم شده می باشند.

اضافه کردن برنامه ی پخت

خوشبختانه فرهای توکار ، امکان تغییر برنامه و اضافه کردن برنامه ی پخت جدید را نیز، برای کاربران فراهم می نمایند. برای مثال ممکن است شما زمان پخت غذایی را اشتباها 50 دقیقه در نظر گرفته باشید و در میانه ی کار به اشتباه خود پی برده و تصمیم به کاهش یا افزایش زمان بگیرید و یا بخواهید درجه ی حرارت را تغییر دهید. همه ی این ها به راحتی و به کمک کلید های موجود بر روی بدنه ی این فرها، ممکن است و هیچ مشکلی را برای غذای داخل فر پیش نمی آورد.
پس از نصب و راه اندازی فر توصیه می شود تا برای اولین بار، فر خالی را، به مدت 1 ساعت و در بیشترین حرارت ممکن روشن بگذارید، تا بدین وسیله تمام مواد اضافه ی موجود در ساختار دورنی ذوب شوند و فر مورد نظر، آماده ی استفاده برای پخت انوغ غذاها گردد. همواره در نظر داشته باشید که فر توکار دارای فن خنک کننده ی درونی می باشد و برای خنک شدن آن پس از پخت غذا، نیازی به باز گذاشتن درب آن نمی باشد. چرا که باز ماندن درب فر، موجببیرون آمدن حرارت و آسیب رسیدن به بخش الکتریکی فر می گردد.

2 دیدگاه برای یادگیری روش کار با فر توکار ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --