چجوری میتونم پارکت چوبیو برق بندازم؟

کفپوش چوبی شما چه نوع پوششی دارد؟

یکی از مهم ترین مسائل در روند براق کردن پارکت های چوبی آن است که بدانید چه نوع کفپوشی دارید. آیا کفپوشتان محکم و مهندسی شده است و با پلی اورتان پوشش یافته یا تنها یک پوسته نازک سطح آن را پوشانده است؟ در اینجا آزمونی پیش رویتان قرار می گیرد که با کمک آن بتوانید بفهمید که چه نوع کفپوش چوبی ای دارید.

  • در یک نقطه از کفپوشتان با تراکم طبیعی قطره ای آب بریزید و اگر قطره آب بعد از گذشت چند ساعت هم چنان بر روی سطح کفپوش باقی مانده بود بدانید که پوشش کفپوش چوبی تان استحکام بالایی دارد. اگر هم قطره در این زمان جذب شده بود و یا باعث ایجاد لکه ای بر سطح کفپوش گشته بود یعنی کفپوش چوبی تان قابل ترکیب و همراهی با آب نیست و هرگز نباید آن را با آب تمیز کنید.
  • برای آزمایش کردن استحکام پوشش وکس کفپوش چوبی تان، کمی سیم ظرفشویی بردارید و آن را با دقت بر گوشه ای از کفپوش بمالید. اگر بعد از این کار لایه ای خاکستری بر سیم ظرفشویی تان کشیده شود نشان دهنده میزان وکسی است که بر روی کفپوشتان انجام گرفته است.

7 دلیل که کفپوش چوبی شما کسل کننده به نظر می رسد

تا اینجا شما متوجه شده اید که چه نوع کفپوش چوبی دارید، حالا وقت آن می رسد که بفهمید چرا به نظرتان کفپوشتان ناخوشایند می رسد.

  • شما فقط دارید آلودگی ها را جا به جا می کنید: استفاده کردن از یک جارو و یا تی کثیف فقط باعث جا به جا کردن آلودگی ها می شود و آنها را مجددا پخش می کند. حالا فرض کنید که گرد و غبارهای موجود در فضا را با کمک یک تی مرطوب یک جا متراکم کنید و بر روی سطوح بکشید!
  • مواد شوینده شما بیش از آن که مفید باشد آسیب زننده هستند: برخی از مواد شوینده ای که برای کفپوش چوبی خود استفاده می کنید و می خواهید با کمک آن کفپوشتان را برق بیندازید می تواند برای سلامت و کیفیت کفپوشتان بد و مضر باشد. ­­­وقتی این مواد بر روی سطوح وکس شده و پلی اورتان زده شوند می توانند باعث به هم خوردن ظاهر آن کفپوش ها شوند. شما می توانید این مواد را بر روی نقطه ای آزمایش کرده و بعد از آن استفاده نمایید. یادتان باشد که برای بازگرداندن درخشش کامل کفپوش بعد از آسیبی که این مواد به آن وارد می کند باید کف را به طور کامل بازسازی نمایید.این مواد شوینده آسیب زننده می توانند موادی مثل سفید کننده کلر، آمونیاک، سرکه غیرمایع و… باشند. قبل از استفاده از مواد شوینده تان برچسب ها و توضیحات آن را بخوانید و محصولی را انتخاب کنید که برای کفپوشتان مناسب باشد.
  • از مواد خوب بسیاری استفاده می کنید: حتی اگر از مواد بسیار خوبی استفاده کنید باید این را بدانید که شست و شوی بیش از حد کفپوش ها می تواند به بدنه آنها آسیب وارد کند.
  • کار را نیمه رها می کنید: بعد از تمیز کردن سطح کفپوش باید آن را با کمک یک براق کننده باکیفیت و مناسب پوشش دهید. شما می توانید این کار را به راحتی و با کمک یک تی میکروفیبر خشک انجام دهید و بعد اجازه دهید که سطح به خوبی خشک و براق شود.
  • خراشیدگی هایی که از کنترلتان خارج شده اند: اگر در منزلتان حیوان خانگی دارید احتمالا منظور ما را به خوبی متوجه می شوید. سعی کنید تا زمانی که خراشیدگی ها سطحی هستند از آنها جلوگیری کرده و آنها را با کمک مواد مورد نیاز پاک کنید.
  • کفپوشتان ساخت وکس شده ای دارد: اگر کفپوش چوبی تان پوشش پلی اورتان نداشته باشد و شما از وکس برای آن استفاده کنید احتمالا در خواهید یافت که بعد از مدتی برایتان خسته کننده خواهد شد و برق آن از بین خواهد رفت. حتی اگر این کار را دو تا سه بار در سال انجام دهید باز هم با چنین مسئله ای رو به رو خواهید شد.
  • کفپوشتان نیاز دارد که پوشش دوباره ای پیدا کند: هیچ کفپوشی همیشگی عمر نمی کند. کفپوش های چوبی نیاز دارند که هر از چندگاهی ترمیم شوند و پوشش دوباره ای پیدا کنند. حتی کفپوش های مهندسی ساخته شده ای که لایه پوششی نازکی دارند نیز نیاز به ترمیم و جایگزینی خواهند داشت.

چگونه پارکت چوبی را تمیز کنیم و آن را برق بیندازیم؟

شما می توانید با دنبال کردن این موارد به چنین هدفی دست پیدا کنید:

1- از بین بردن ذرات و آلودگی های روزانه

سعی کنید هر آلودگی کوچکی را هم بلافاصله تمیز کنید. بهتر است که جارو کردن و تمیز کردن لکه ها و گرد و غبار از روی کفپوش به صورت روزانه انجام پذیرد. دقت کنید که اطراف فرش ها ذراتی نباشند که از چشم شما دور مانده و باعث خراش خوردن بر روی کفپوش شوند.

2- استفاده از تی مرطوب با شروع هر فصل

جدا از این که شما نباید تمیز کردن کفپوش را پشت گوش بیندازید باید بگوییم که لازم نیست سطح کفپوش را بیش از چهار بار در سال خیس کنید. شما می توانید با کمک یک تی مرطوب میکروفیبر کفپوش چوبی تان را تمیز کنید. هرگز از آب گرم استفاده نکنید، چرا که این کار می تواند باعث از بین رفتن سطح کفپوشتان شود. اگر احساس کردید که نیاز به شوینده های قوی تر و صنعتی دارید از یک اپلیکاتور استفاده کنید و با کمک یک اسپری کار خود را ادامه دهید. سعی کنید این کار را بر روی جزء جزء کفپوش به صورت جداگانه انجام دهید و بعد آن را پاک کنید.

یک دیدگاه برای " چجوری میتونم پارکت چوبیو برق بندازم؟ " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --