نکتی برای خانه داری اسان

پس از سپری کردن یک روز طولانی و خسته کننده هر فردی نیاز دارد تا در منزل تمیز و مرتب استراحت کند. نامرتب بودن منزل باعث می شود فرد احساس ناراحتی کند. اما مشکل این جاست که با این همه مشغله کاری گاهی فرصتی برای رسیدگی به کارهای منزل باقی نمی ماند. اما مایوس نشوید. با استفاده از نکته هایی که در این مطلب ب نقل از « Housetips»آمده است، کارها را برای خود آسان تر کنید.
▪ خوشبو کردن فضا؛ برای از بین بردن بوی بد در داخل منزل از خوشبو کننده استفاده کنید. کافی است خوشبو کننده را چند بار روی لامپ خاموش و سرد بپاشید تا پس از روشن و گرم شدن لامپ، فضای منزل خوشبو شود.
▪ بوی نامطبوع یخچال؛ به علت قرار دادن انواع ماده غذایی در یخچال، یخچال بوی بد می گیرد. قسمت داخل یخچال را با جوش شیرین تمیز کنید و سپس مقداری جوش شیرین در ظرف بریزید و در داخل یخچال قرار دهید تا بو را به خود جذب کند.

▪ تازه نگه داشتن گل ها؛ برای تازه نگه داشتن گل های تازه چند قطره وایتکس و یک قاشق مرباخوری شکر به آب گلدان اضافه کنید.

▪ تمیز کردن گل های مصنوعی؛ گل ها را در کیسه ای که حاوی مقداری نمک است قرار دهید و خوب تکان دهید تا نمک گرد و خاک گل ها را جذب کند.

▪ لکه های فرش؛ کافی است مخلوطی از مایع ظرفشویی و پراکسید روی لکه ها بریزید. توجه داشته باشید که به علت این که پراکسید نوعی وایتکس است، باعث کم رنگ شدن فرش می شود بنابراین برای پاک کردن لکه های موکت یا فرش های گران قیمت از آن استفاده نکنید. این روش در از بین بردن لکه های روی لباس نیز موثر است.

▪ بوی نامطبوع حمام؛ کافی است کبریت روشن کنید و بگذارید به مدت یک دقیقه بسوزد. شاید این روش عجیب به نظر بیاید اما واقعا موثر است.

▪ کمد مرطوب؛ علاوه بر از بین بردن لباس، رطوبت داخل کمد باعث رشد حشرات در داخل کمد نیز می شود. بنابراین از گچ استفاده کنید. گچ رطوبت داخل را به خوبی جذب می کند و مشکل برطرف می شود. ناگفته نماند که بسته گچ باید هر چند ماه عوض شود.

یک دیدگاه برای " نکتی برای خانه داری اسان " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --