نکات جالب و کاربردی در خانه داری

▪ برای پاک کردن رنگ بخشی از لباس که هنگام اتوکردن زردرنگ شده است، می توانید از آب اکسیژنه استفاده کنید.
▪ اگر غذای تان تند شده است، یعنی فلفل زیادی به آن اضافه کرده اید قبل از سرو غذا، کمی آبلیموی تازه به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید، این کار تندی غذا را کم می کند.

▪ برای رفع آثار دوده از روی پرده، فرش یا موکت، اول روی لکه نمک بپاشید، پس از یک ساعت و نیم، آن را با جاروبرقی پاک کنید.
▪ برای پاک کردن آهار از روی اتو، وقتی اتوگرم است، با یک قالب صابون روی آن بمالید، سپس با پارچه ای تمیز آن را پاک کنید و صیقل دهید.

▪ برای پاک کردن بخش خارجی اتو هم می توانید از خمیردندان استفاده کنید.
▪ اگر سوزن چرخ خیاطی تان کند شده است، آن را عوض نکنید. یک سمباده معمولی زیر چرخ آن قرار دهید و سوزن را چند بار در آن فرو کنید. مطمئن باشید دوباره تیز خواهد شد.

▪ برای پاک کردن سیاهی دستان تان که با پوست گردوی تازه تغییر رنگ داده است، دستان تان را با پنبه آغشته به سرکه بشویید و با آب سرد، آبکشی کنید.
▪ برای از بین بوی نامطبوع ظروف پلاستیکی، روزنامه های سیاه سفید را مچاله کنید و درون آن قرار دهید و در آن را محکم ببنید و تمام شب به همین حالت بگذارید تا بماند.

▪ اگر کف قابلمه یا ماهی تابه تان لک شده است داخل آن، ریواس یا پوست سیب بپزید تا لکه ها ناپدید شوند.
▪ اگر دست تان به دلیل کارکردن با چغندر یا کلم قرمز رنگ گرفته است دستان تان را با سیب زمینی خام پاک کنید.

▪ برای پاک کردن لکه های میوه یا توت سیاه از روی دستان تان از کمی ماست یا آبلیمو تازه کمک بگیرید.
▪ برای پاک کردن چربی هایی که راه آب دستشویی را مسدود کرده اند، یک فنجان آب نمک و یک فنجان جوش شیرین در راه آب ریخته و روی آن آب جوش فراوان بریزید، چربی ها بلافاصله حل شده راه آب باز می شود.

▪ لکه های ناشی از خودکار، با شیر پاک می شود. برای این منظور اسفنج را به شیر آغشته کنید و روی لکه بگذارید تا لکه پاک شود.
▪ لکه های کهنه رومیزی و لباس را با محلولی پاک کنید که خودتان درست کرده اید. ۳ قاشق غذاخوری سرکه + ۲ قاشق غذاخوری پودر لباسشویی و یک لیتر آب گرم.

▪ برای جداکردن کاغذدیواری از روی دیوار، آب داغ و سرکه را به میزان مساوی با هم مخلوط کنید و با اسفنج روی دیوار مورد نظر بمالید. این کار را چند بار تکرار کنید تا کاغذ جدا شود.
▪ اگر ظروف چینی که استفاده می کنید، ترک خورده و خواستید دوباره از آن استفاده کنید، بدون آن که آب از آن پس دهد، یک عدد بادام تلخ روی محل ترک بمالید تا مانع از خروج آب شود.

▪ هنگام شستن انواع ظروف، چند قطره آمونیاک می تواند چربی را از انواع ظرف پاک کند.
▪ برای تمیز کردن گل های خشک و مصنوعی، می توان از سشوار با درجه کم استفاده کنید.

یک دیدگاه برای " نکات جالب و کاربردی در خانه داری " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --