نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی

یکی از مهم ترین بخش های موجود در هر آشپزخانه ای، سینک ظرفشویی آن می باشد که محلی برای شست و شو و تمیزی انواع مواد غذایی خام، و ظروف استفاده شده در آشپزخانه می باشد. طبیعی است که پاکیزگی و نظافت این بخش، به عنوان جایی که مستقیما با ظروف آشپزخانه و مواد غذایی مختلف سرو کار دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است و افراد همیشه در سعی و تلاش اند، تا سینک ظرفشویی خود را، به تمیز ترین و براق ترین شکل ممکن حفظ نمایند.

تمیز کردن سینک

یکی از مشکلات و مسائلی که به مرور زمان، سینک های ظرفشویی را تهدید می کند، کدر شدن و خط افتادن آن ها، بعد از گذشت ماه ها وسال ها می باشد، که البته این مساله تا حد زیادی، به کیفیت سینک مورد نظر بستگی دارد.

چگونگی تمیز کردن سینک

با تمام این اوصاف، یکی از مهم ترین دغدغه هایی که ذهن اعضای خانواده و به ویژه خانم های خانه را به خود مشغول می کند، یافتن آسان ترین و سریع ترین راه، برای تمیز کردن و براق کردن سینک ظرفشویی می باشد، و همواره گزینه های متعددی در برابر افراد، قرار می گیرد که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها، خواهیم پرداخت و شما را با آسان ترین، ایمن ترین و سریع ترین روش، برای تمیزی سینک ظرفشویی آشپزخانه تان، آشنا خواهیم نمود.

استفاده از جوش شیرین برای تمیز کرد سینک ظرفشویی

یکی از آسان ترین راه های مقابله با لکه های ایجاد شده بر روی سینک ظرفشویی، استفاده از جوش شیرین در تمیر کردن و براق نمودن سینک می باشد. با استفاده از جوش شیرین و پاشیدن آن بر روی سطح مرطوب سینک، و استفاده از اسفنجی مناسب برای ساییدن این پودر بر روی کل سطح مورد نظر می توانید، با لکه های آب و دیگر لکه هایی که به مرور زمان بر روی سینک ظرفشویی آشپزخانه تان ایجاد شده اند، مقابله کنید و هیچ آسیبی به استیل به کار رفته در سینک، وارد ننمایید.
استفاده از سرکه ی سفید، به منظور ضدعفونی کردن سینک ظرفشویی نیز، از دیگر روش های رایج و مرسومی است که به شدت به افراد توصیه می گردد. برای تمییز کردن و ضدعفونی کردن سینک ظرفشویی موجود در آشپزخانه تان، همواره بهتر است که از هیچ ماده ی شیمیایی استفاده نکنید، و از مواد طبیعی همچون سرکه که عملکردی مشابه با مواد شوینده ی شیمیایی را دارند، استفاده نمایید و بدین ترتیب بر عمر مفید سینک ظرفشویی خود نیز، بیفزایید.
پس از استفاده از جوش شیرین و سرکه ی سفید بهتر است، تا کل سطح سینک را، با مایع ظرفشویی، آب کشی نمایید تا هیچ اثری از سرکه و جوش شیرین، بر روی سطح سینک باقی نماند، و در نهایت آن را با دستمالی خشک نمایید، تا سینک مورد نظر، به حالت اولیه ی خود باز گردد و همچون روز اول، در آشپزخانه تان بدرخشد.

2 دیدگاه برای نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --