مواد طبیعی برای درخشنگی لباسها

لباس ها به مرور زمان با شستشو رنگ و رویشان می رود. برای لباس های سفید و سیاه معمولا مواد شوینده خاص وجود دارد اما برای لباس های رنگی چه می کنید؟

1- فلفل سفید کننده قوی:

هنگام شستشوی لباس ها معمولا ذرات ریز مواد شویند لابلای بافت لباس ها باقی می ماند و به مرور زمان همین ذرات ریز سبب پوسیدگی بافت پارچه و تغییر رنگ آن می شود. برای پیشگیری از این موضوع بهترین کار این است که یک قاشق چایخوری فلفل در ماشین لباسشویی بریزید و با کمترین درجه حرارت لباس ها را بشویید.

فلفل به بیرون آمدن ذرات ریز شوینده داخل بافت پارچه کمک می کند و مانع فرسودگی آن در طول زمان می شود. اگر نمی خواهید از فلفل استفاده کنید ۹۰ گرم نمک یا سرکه سفید هم همین کار را انجام می دهد. می توانید سرکه را به نرم کننده لباس اضافه کنید. برای لباس های مشکی نیز می توانید از ۲ فنجان چای سیاه غلیظ یا قهوه استفاده کنید.

2- “آسپرین”، قویترین پودر ماشین لباسشویی:

گاهی اوقات اتفاق می افتد که لباس ها به خصوص لباس های سفید که در ماشین لباسشویی شسته شده اند کاملا تمیز و پاکیزه نشده و گویی هنوز کمی دوده روی آنها باقی مانده است اما بدتر از آن این است که این لباس ها با هر بار شست و شو چرک تر از قبل به نظر می آیند و به قولی “چرک مرده شده” یا دوده به خورد لباس رفته است.

 اما نگران نباشید خوشبختانه یک راه حل اسرار آمیز وجود دارد که با پی بردن به آن کمتر به دنبال خرید انواع و اقسام مواد شوینده می روید.

فقط کافی است به سراغ قفسه داروهایتان رفته وپنج قرص آسپرین 325 میلی گرم رابرداشته و در دو گالن آب گرم حل کنید برای آن که قرص ها سریعتر و راحتتر در آب حل شوند می توانید آن ها را شکسته و در آب بریزید.

لباس چرک شده یا دود گرفته خود را در این محلول قرار داده و اجازه دهید حدود هشت ساعت یا حتی یک شبانه روز در آن خیس بخورند، توجه کنید که آب کاملا روی سطح لباس ها را پوشانده باشد.

شما می توانید این قرص ها را در ماشین لباسشویی بریزید اما بهتر است ابتدا لباس ها را در این محلول خیسانده و سپس برای شست و شو از ماشین استفاده کنید.

قرص آسپرین علاوه بر پاک کردن دودها وچرک شدگی از لباس، لکه ها را نیز از بین می برد.

البته در یک مورد استثنا وجود دارد و این است که به منظور ازبین بردن لکه های خون، شما باید

قرص آسپرین را در آب سرد ریخته و لباس لک شده را به مدت دو ساعت درون آن خیس کنید، توجه کنید این نکته بسیار حائز اهمیت است که لباسی که لکه خون بر روی آن وجود دارد را نباید هرگز با آب گرم بشورید زیرا خون حاوی پروتئینی است که تحت تاثیر آب گرم ثابت شده و پاک کردن آن سخت تر می شود.

گفتنی است، راز قرص آسپرین در یک اسید ضعیف درون آن است که این اثر و عملکرد بسیار عالی را حاصل می شود.

3- لیمو ترش:

تشتی را از آب گرم و لیموترش های برش داده شده پر کرده و لباس ها را به مدت یک یا دو ساعت در آن بخیسانید ، سپس آنها را بشویید.

4- سرکه سفید:

 سرکه سفید نیز یک سفید کننده بسیار خوب است؛2/1 فنجان سرکه حتی 1 فنجان از آن را در جای پودر لباسشویی بریزید. به گزارش نیک صالحی ،سرکه لباس ها را به خوبی سفید می کند و به پارچه ها آسیب نمی رساند.

5- نورخورشید:

نور خورشید و آفتاب به شفافیت و درخشندگی لباس های رنگ روشن کمک فراوانی می کند پس از شستن آنها را برای ساعتی در مقابل نور آفتاب قرار دهید.

یک دیدگاه برای " مواد طبیعی برای درخشنگی لباسها " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --