علت زرد شدن فرش پس از شست وشو و راهکار از بین بردن آن

علت زرد شدن فرش بعد از شستشو

برای آنکه از رخ دادن چنین اتفاقی جلوگیری کنید باید بدانید که علت زرد شدن فرش بعد از شستن چیست؟ یکی از مهم ترین علت های این مسئله استفاده از شوینده های نامناسب است. شوینده هایی که خاصیت اسیدی زیادی دارند به خصوص برای فرش هایی با ظرافت بیشتر مناسب نیستند و باعث از بین رفتن بافت فرش و به دنبال آن باعث زرد شدن فرش می شود.

یکی دیگر از دلایل زرد شدن فرش آن است که افراد فرش خود را قبل از شستشو جارو نمی کنند. این کار باعث می شود که گرد و غبار در بین بافت فرش باقی بماند و بعد از شستشوی فرش دچار تیرگی و زردی شود.

چه باید کنیم؟

توصیه ما این است که بعد از شستشوی فرش، آب آن را به طور کامل خارج کرده و در چایی قرار دهید تا نم باقی مانده اش هم به مرور از بین برود. دلیل این کار هم آن است که آب موجود در فرش به مرور زمان باعث زرد شدن فرش و تیرگی آن می شود. به همین دلیل هم توصیه می شود که حتما تمامی آب موجود در فرش را بعد از شستشو خارج کنید. می توان گفت که این مورد، اصلی ترین علت زرد شدن فرش بعد از شستشو است.

از بین بردن زردی فرش

برای آنکه زردی فرش بعد از شستشو را از بین ببرید باید ببینید که میزان این زردی تا چه حدی است. اگر زیاد باشد باید آن را به دست یک قالیشویی مجرب و متخصص بسپارید و اگر هم خفیف است خودتان آستین هایتان را بالا بزنید و دست به کار شوید.

برای از بین بردن زردی فرش در خانه باید به سراغ مواد شوینده با خاصیت اسیدی پایین بروید. شوینده را داخل آب گرم مخلوط کنید. باید به این نکته اشاره کرد که آب سرد هیچ کمکی به شستشوی فرش نخواهد کرد و آب داغ هم باعث از بین رفتن بافت فرش و آسیب رساندن به آن می شود. به همین دلیل آب گرم بهترین انتخاب است.  حالا با کمک یک ابر و یا اسفنجی که به مخلوط آب و مواد شوینده می زنید به آرامی بر روی ریشه های زرد شده فرش بزنید. بعد از این کار اجازه دهید که فرش در فضای باز و مناسبی قرار بگیرد و خشک شود. به همین سادگی!

یک دیدگاه برای " علت زرد شدن فرش پس از شست وشو و راهکار از بین بردن آن " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --