طرز تهیه کیک تولد

کیک تولد

مواد لازم برای تهیه “کیک تولد”:

کره در دمای محیط  1 فنجان یخ نزده
 شکر 2 فنجان
 وانیل  1 قاشق چایخوری
 تخم مرغ  4 عدد (سفیده و زرده جدا شده)
 بکینگ پودر 3 قاشق چایخوری
آرد  3 فنجان
 شیر 1 فنجان
نمک به مقدار خیلی کم

طرز تهیه کیک تولد:

فر را در دمای حدود 175 درجه سانتیگراد گرم کنید، کره و شکر را به مدت 5 دقیقه به خوبی با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا یک مخلوط نرم و پف کرده بدست بیاید. سپس زرده های تخم مرغ را دانه دانه به این مخلوط اضافه کنید و خیلی خوب هم بزنید. در همین زمان پودر وانیل را با باقی مواد داخل ظرف مخلوط کنید.

آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کردهنید و چندین باز به خوبی الک کنید تا هوا بگیرد و کیک تولد شما داخل فر به اندازه کافی پف کند.

مخلوط های تخم مرغ و آرد را با هم ترکیب کنید و سپس شیر را به آن ها اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود. اما این کار را زیاد انجام ندهید، چرا که بکینگ پودر خاصیت خود را از دست می دهد.

در یک ظرف دیگر، یک سوم (1/3) سفیده تخم مرغ ها را با کمی نمک مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا مخلوط پف کند. سپس آن را به ترکیب کیک که در مرحله 3 آماده کردید اضافه کنید و کمی هم بزنید. این کار باعث می شود رنگ کیک شما روشن و زیباتر شود.

قالب کیک را چرب کرده و مواد را داخل آن بریزید. قالب پر از مواد را داخل فر که از قبل گرم کرده اید بگذارید. حدود نیم ساعت طول می کشد تا کیک شما بپزد.

برای اطمینان از پخته بودن کیک، یک خلال دندان را داخل کیک فرو کرده و خارج کنید. در صورتی که خلال دندان تمیز بماند و مواد کیک به آن نچسبیده باشد، کیک شما آماده است.

نیم ساعت طول می کشد تا کیک شما بپزد.

وقتی کیک داغ است آن را از قالب خارج نکنید، چون خرد خواهد شد. حدود 10 دقیقه قالب را در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود، سپس کیک را از قالب خارج کنید.

اگر کیک شما داخل قالب خیلی سرد شد و به دیواره ها چسبید، می توانید قالب را دوباره کمی داغ کنید تا کیک جدا شود.

طرز تهیه خامه “کیک تولد”

مواد لازم برای خامه کیک تولد :

 خامه پر چرب 250 گرم
 شکر  2 قاشق غذاخوری
 اسانس یا وانیل 1/2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خامه كيك تولد :

اولین و مهم ترین کار برای درست کردن خامه قنادی این است که ظرفی که می خواهید خامه را در آن درست کنید برای مدت حداقل نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا سرد شود.

در این مرحله نیاز است خامه و شکر را در ظرفی که سرد کرده اید، به خوبی با هم مخلوط کنید. به مقداری مخلوط را هم بزنید که رد همزن روی خامه باقی بماند و هنگام وارونه کردن ظرف خامه از آن بیرون نریزد. با همین دو مرحله و در کمتر از نیم ساعت خامه کیک شما آماده است.

در آخر اسانس مورد نظر را بسته به کیکی که درست کرده اید اضافه کنید و کمی هم بزنید.

اگر از هیچ اسانسی استفاده نمی کنید حتماً کمی وانیل اضافه کنید تا خامه عطر و طعم بسیار خوبی بگیرد.

خامه کیک بدون همزن برقی:

اگر همزن برقی ندارید نگران نباشید ما برای شما راهی داریم.

کافیست در ابتدا ظرفی درب دار را در فریزر بگذارید تا سرد شود. در ادامه خامه و شکر را داخل ظرف بریزید و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید، درب آن را ببندید و دوباره در فریزر قرار بدهید. بعد از حدود 20 دقیقه آن را خارج کنید دوباره هم بزنید و داخل یخچال قرار دهید این مرحله را چندین مرتبه تکرار کنید تا خامه سفت شود. در آخر کمی اسانس و یا وانیل به آن اضافه کنید. خامه شما بدون همزن برقی آماده شده است.

شما می توایند به جای شکر از عسل برای شیرین کردن خامه استفاده کنید. حالا فقط باید به چند نکته خیلی مهم توجه کنید.

مواد لازم برای میان” کیک تولد”:

موز خرد شده  2 تا 3 عدد
آناناس خرد شده  1 استکان سرخالی
گردو خرد شده نصف استکان

آموزش “کیک تولد”:

در این مرحله کیک را از وسط با چاقویی بلند ببرید و نصف کنید وقتی کیک کاملا خنک شد مقدار کمی خامه روی آن بزنید و مغز گردوها و میوه های خرد شده را روی آن به صورت مساوی بپاشید و لایه دیگر کیک را روی مغزها قرار بدهید در این مرحله می توانید کیک را داخل یخچال قرار بدهید و نزدیک آمدن مهمان ها روی آن را خامه کشی کنید اگر هم دوست نداشتید می توانید روی آن خامه بزنید و بهتر است از یک صفحه گردان یا ظرفی که به راحتی بچرخد استفاده کنید. و باب میل خود آن را تزیین کنید حتی می توانید از خمیر فوندانت برای تزیین کیک تولد استفاده کنید

برای طرز تهیه کیک تولد برای 30 نفر باید میزان و اندازه کیک را بیشتر کنید با توجه به سلیقه خود می توانید کیک تولد بلندی درست کنید که باید از دو قالب یک سایز برای موادتان استفاده کنید. اگر بخواهید کیک تولد دو طبقه درست کنید از دو قالب در دوسایز متفاوت استفاده کنید.

نکاتی برای طرز تهیه کیک تولد خوشمزه :

– برای تهیه انواع کیک تولد یا هر کیک و شیرینی دیگری، قبل از شروع به هر کاری، فر را در دمای حدود 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. اگر فر شما خیلی داغ باشد کیک سوخته و خشک می شود؛ و اگر فر شما سرد باشد کیک تولد شما پف نخواهد کرد.

– آرد کیک را قبل از استفاده 3 تا 4 مرتبه الک کنید تا هوا بگیرد و کیک خوب پف کند.

– به دقیق بودن اندازه موادی که قرار است استفاده کنید خیلی دقت کنید؛ چرا که اگر از چیزی کم یا زیاد استفاده کنید کیکتان آن طور که می ‌خواهید از آب در نخواهد آمد.

– بکینگ پودر را در یخچال نگهداری کنید تا خاصیت خود را از دست ندهد و موقع پختن کیک تولد آن را با آرد مخلوط و الک کنید و بعد از اضافه کردن آن ها، مخلوط را زیاد هم نزنید.

– اگر کمی آرد یا چند قطره آبلیمو به سفیده اضافه کنید، هنگام هم زدن با هم زن دستی زودتر سفت می شود.

– اگر کیک تولد شما سوخت اجازه دهید تا به طور کامل سرد شود سپس قسمت های سوخته را با چاقو بتراشید و روی آن را با خاکه قند و دارچین، خامه یا مربا پوشش دهید.

انتخاب ظرف مناسب برای پخت کیک تولد اگر کیک تولد شما قرار است رنگ روشنی داشته باشد و شکلاتی نیست، از قالب های روشن و براق استفاده کنید. قالب های تیره چون گرمای بیشتری به خود جذب می کنند باعث تیره شدن سریع رنگ کیک شما داخل فر می شوند.

– اگر برای تزئین کیک از خامه استفاده می کنید، همیشه وقتی کیک کاملا خنک شد، روی آن خامه بمالید، چون اگر کیک کمی هم حرارت داشته باشد، خامه بخورد کیک می رود و خامه آب می شود و کیک شما خراب می شود.

– اگر از رنگ برای تزئین کیک تولد استفاده می کنید، آن را 1 ساعت قبل از مراسم تزئین کنید، چون خامه رنگی به خامه سفید رنگ می دهد.

– توجه داشته باشید که بعد از فرم گرفتن خامه حجم آن خیلی بیشتر می شود پس از اول ظرفی بزرگ را انتخاب کنید.

– حتماً از خامه پر چرب استفاده کنید (چربی بالای 30 درصد).

– حتما قبل از هم زدن خامه آب آن را خالی کنید.

– اگر می خواهید خامه را با قیف و ماسوره روی کیک بریزید و آن را تزئین کنید بهتر است 2 قاشق چایخوری نشاسته ذرت همزمان با شکر به آن اضافه کنید. به این ترتیب خامه فرم خود را بهتر حفظ می کند.

– بعد از اینکه خامه کیک فرم گرفت و آماده شد آن را زیاد هم نزنید چرا که در این صورت خامه شما حالت کره گرفته و مزه آن کمی تغییر می کند.

– مقدار شکر و یا عسل را بسته به ذائقه خود می توانید کم و یا زیاد بکنید.

اگر به این نکات توجه کنید حتماً خامه خوبی خواهید داشت و می توانید از این خامه برای تزیین انواع کیک های خانگی استفاده کنید و نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --