طرز تهیه پیراشکی ساده خانگی

طرز تهیه پیراشکی ساده خانگی


مواد لازم برای پیراشکی

آرد 2 فنجان
شیر گرم 3/4 پیمانه
مخمر 1 قاشق غذا خوری
تخم مرغ 2 عدد
پودر قند 2 قاشق غذا خوری
کره 2 قاشق غذا خوری
اسانس وانیل نصف قاشق چایخوری
نمک 1/8 قاشق چایخوری
روغن به مقدار لازم

ابتدا در یک کاسه مناسب تخم مرغ ها را میشکنیم و هم میزنیم سپس شیر گرم و کره را اضافه میکنیم.و کمی هم میزنیم.بعد مخمر و نمک را به همراه پودر قند و اسانس را اضافه میکنیم و هم میزنیم.تا به خوبی مخلوط شوند.در آخر هم کم کم آرد را اضافه کنید و آنقدر ادامه دهید تا مواد خمیری شکل شود.
سپس خمیر آماده شده را روی سطح صاف که کمی آرد پاشی کردیم قرار می دهیم و خمیر را با دست ورز میدهیم بعدداز چند دقیقه ورز دادن خمیر آن را داخل ظرفی که آرد پاشی کردیم قرار میدهیم و سر آن را می پوشانیم و اجازه میدهیم به مدت 15 دقیقه خمیر استراحت کند و حجمش دو برابر شود.بعد از 15 دقیقه مجددا کمی آرد روی سطح صاف بپاشید و خمیر را با وردنه صاف کنید تا به ضخامت یک سانتی متر برسد.
و با قالب گرد پیراشکی ها را قالب بزنید . میتوانید وسط بعضی از پیراشکی ها را با یک قالب گرد کوچکتر سوراخ کنید .در ظرف مورد نظر روغن بریزید طوری که پیراشکی ها داخلش غوطه ور شوند.و وقتی روغن ها کاملا داغ شدند پیراشکی ها را داخل آن بیندازید تا دو طرف آن کاملا سرخ شوند و خمیرها رنگ قهوه ای طلایی پیدا کنند.
پیراشکی های سرخ شده را روی دستمال جذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.و بعد با چیزهای دلخواه سطح آن را تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --