طرز تهیه ترشی فلفل

درست کردن ترشی فلفل

● مواد لازم:

 فلفل سبز تند  ۵۰۰ گرم
 سرکه  ۱ لیتر
 نمک  به مقدار لازم
 سیر  ۱ بوته
 ترخون و نعناع  چند شاخه

 طرز تهیه ترشی فلفل :
سه لیتر آب رو با سه قاشق نمک مخلوط می کنیم و می جوشونیم .آب جوشیده رو می گذاریم سرد بشه فلفل ها رو هم می شوریم و سه روز توی این آب نمک می زاریم بمونه.بعد از سه روز فلفل ها رو آبکش می کنیم تا آبشون گرفته بشه سیر رو حبه حبه پاک می کنیم .نعناع و ترخون رو هم پاک می کنیم و می شوریم و می گذاریم حتما آبشون بره و خیس نباشه . ظرف مناسب شیشه ای رو در نظر می گیریم و یک ردیف فلفل در اون می زاریم و بقیه اقلام رو یک ردیف دیگه می گذاریم به همین ترتیب تا تمام فلفل ها و موادمون درش پر بشه . بعد شیشه رو با سرکه پر می کنیم یک روز درش رو باز می گذاریم و بعد از یک روز درش رو محکم می بندیم و بعد از حدود پانزده روز ترشی ما آماده است.

روش دیگر تهیه ترشی فلفل سبز و ترشی بامیه و نکاتی در مورد آنها
ابتدا فلفل سبزها را تميز بشوئيد و فلفل هاي زده دار يا نصف شده را از فلفل هاي سالم جدا كنيد . بهتر است براي زيبا تر شدن ظاهر ترشي ، چوب اضافه سر فلفل ها ( دم ساقه )…

ابتدا فلفل سبزها را تميز بشوئيد و فلفل هاي زده دار يا نصف شده را از فلفل هاي سالم جدا كنيد . بهتر است براي زيبا تر شدن ظاهر ترشي ، چوب اضافه سر فلفل ها ( دم ساقه ) را با چاقو تا حدي ببريد كه به كلاهك فلفل آسيب نرسد. بعد روي يك پارچه تميز پهن كنيد تا كاملا خشك شود .

فلفل ها را در يك ظرف شيشه اي بريزيد و لابه لاي آن چند حبه ( براي هر 500 گرم فلفل 4-5 حبه ) سير بيندازيد و روي آن را كاملا با سركه سفيد پركنيد . ميتوانيد از انواع فلفل براي ترشي استفاده كنيد .

ظرف ترشي فلفل را در جاي خشك و خنك و دور از تابش مستقيم خورشيد نگهداري كنيد و سعي كنيد به مدت 20 روز درب ظرف را باز نكنيد .

در مورد مدت ماندگاري ترشي فلفل : از بيست روز به بعد ترشي آماده مصرف است و تا 7-8 ماه هرچه بماند خوشمزه تر ميشود . ولي بعد از 7-8 ماه كم كم ترشي ها شروع ميكنند به تجزيه شدن داخل سركه . و كم كم بافت خود را از دست ميدهد . پس بهتر است ترشي را مقداري تهيه كنيد كه حداكثر تا 8 ماه مصرف كنيد.

ترشي باميه : ترشي باميه دقيقا مثل دستور ترشي فلفل سبز تهيه ميشود . بهتر است از باميه هاي ريزي كه معمولا در خورش مورد استفاده قرار نميگيرند استفاده كنيد كه هم ظاهر ترشي زيبا تر باشد و هم زود تر آماده مصرف شوند . نكته اي كه بايد حتما به آن دقت كنيد اين است كه هنگام بريدن دم ساقه هاي باميه ، سر باميه ها سوراخ نشود كه ترشي شما حالت ليز بودن پيدا كند. سواي ظاهر و طعم بدي كه به ترشي ميدهد ماندگاري ترشي را نيز تا حد زيادي تحت تاثير قرار ميدهد . بهتر است از چند حبه سير نيز براي اين ترشي استفاده كنيد .

در مورد مدت ماندگاري اين ترشي : اگر در يخچال باشد ( يا جاي خيلي خنك ) 5-6 ماه قابل استفاده است

یک دیدگاه برای " طرز تهیه ترشی فلفل " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --