شیشه وشومینه را چگونه تمیز کنیم ؟

تمیز کردن شومینه کار جالبی نیست اما برای داشتن خانه ای سالم چاره ای جز تمیز کردن دوده های آن نیست. وقتی  که دود حاصل از سوختن چوب از شومینه خارج می شود، ممکن است مقداری از آن به طاقچه بالای شومینه بچسبد، شوینده های رایج، معمولا برای پاک کردن این دوده ها کافی نیستند،مخصوصا در مورد پیش بخاری های رنگ شده و یا پیش بخاری هایی که کنده کاری زیادی دارند، پاک کننده های قوی تری برای این کار نیاز خواهید داشت.

 

نکته مهم :

دستکش پلاستیکی و عینک ایمنی بزنید تا بتوانید از دست ها و چشم هایتان محافظت کنید.

 

اگر روی شیشه‌های پنجره، لكه‌ای توسط حشرات مختلف ایجاد شده است، شما میتوانید از چای سرد برای تمیز کردن این نوع لک استفاده کنید. کافی است مقداری چای سرد را روی محل های لک یا شیشه بریزید.وبایک پارچه یا روزنامه روی لک ها بکشید.همچنین برای این‌كه پنجره‌های شما براق و بسیار تمیز شود، هنگام خشك كردن آنها از لباس‌های نخی تمیز كه به آنها احتیاجی ندارید، استفاده كنید.

این روزها هوا سرد شده و دوباره شومینه‌ها روشن شده‌اند. اما اگر شما هم در خانه شومینه دارید و آجرهای اطراف آن كثیف شده برای تمیز كردن آن از سركه استفاده كنید. قلم مو را داخل سركه سفید زده وبرروی آجرها بکشید تا تمیز شوند. سپس آنها را با دستمال، خشك كنید. می‌بینید كه آجرها كاملاً تمیز می‌شود.

همچنین می توانید از محلول شیمیایی هم استفاده کنید برای این کار محلولی از یک گالن آب گرم و یک پیمانه مایع سفیدکننده تهیه کنید. با استفاده از یک برس زبر، شروع به تمیز کردن دوده داخل شومینه نمایید.

برای ازبین بردن لک روی فرش مقداری ماست برروی محل لک بگذارید سپس بعد ازگذشت چنددقیقه ماست را از روی فرش جمع کنید.و سپس با دستمال تمیزی خوب آن محل را خشك كنید.

قرار داشتن وسایل سنگین روی فرش باعث ایجاد فرورفتگی در سطح آن می‌شود، اما اگر تكه‌ای یخ روی محل مورد نظر بگذارید و سپس با دستمال خشك آن را مالش دهید، فرش به حالت اولیه بر می‌گردد. ومی بینید که دیگر اثری از جای فرورفتگی نیست

یک دیدگاه برای " شیشه وشومینه را چگونه تمیز کنیم ؟ " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --