شست و شوی انواع پارچه های پنبه ای

اطلس:
پارچه ای است پنبه ای با سطحی صاف و کمی شفاف و پشت مات. پارچه اطلس را از پشت آن با مایع رختشویی شست وشو دهید. آن را چنگ یا برس نزنید زیرا بافت ظریف آن شکننده می شود.

پاتیست:
پارچه پنبه ای بسیار ظریف و مات رنگی است که به صورت سوزن دوزی نیز موجود است. با توجه بیشتری این نوع پارچه را بشویید و حتماً پشت و روی آن را اتو بزنید.

مخمل کبریتی:
پارچه پنبه ای با سطح رشته رشته است. برای شستن آن از برنامه شست وشوی ظریف در ماشین لباسشویی استفاده کنید. آن را خوب تکان دهید و به صورت مرطوب از پشت اتو کنید. از روی پارچه به خواب مخمل برس بزنید. هرگز آن را روی حرارت زیاد مثلاً شوفاژ قرار ندهید زیرا باعث شکنندگی پارچه می شود.

کرپ ژورژت:
پارچه ای پنبه ای است نه چندان لطیف با سطحی تقریباً بوکله دار و بسیار راحت و قابل شست وشو. با شامپو آن را بشویید و در حالی که مرطوب است خوب صاف کنید که احتیاجی به اتو کردن نداشته باشد. درصورت اتو کردن نیز حتماً از پشت پارچه استفاده کنید.

کره تونه :
نوعی موسلین با تار و رشته های محکم و خشن و بافت غیرحساس است. همانند دیگر پارچه های پنبه ای آن را بشویید و حتماً وقتی مرطوب است، اتو بزنید. برای لکه گیری این نوع پارچه حتماً تست رنگ انجام دهید.

داماست:
پارچه پنبه ای با سطح شفاف و لطیف و ظاهری زیباست که از نخ مرسریزه شده بافته شده است. نخ این پارچه گاهی با کنف و یا ویسکوز مخلوط است. به طور معمولی با پودر رختشویی شسته می شود و احتیاجی به اتو ندارد.

گاباردین:
پارچه ای پنبه ای با بافت محکم و دارای سطحی است راه راه کج، تقریباً مانند تیغ ماهی در کیفیت های سبک تا سنگین. برای شست وشو حتماً از خشکشویی استفاده کنید.

ژرسه:
برای این پارچه پنبه ای بسیار نرم از صابون یا مایع رختشویی استفاده کنید.

موسلین:
یک نوع پارچه پنبه ای است که از الیاف پنبه و به رنگ طبیعی بافته شده است. این نوع پارچه بعد از شست وشو آب می رود و رنگش هم کمرنگ می شود. بایستی با دقت نظر بیشتری شسته و خشک شود.

دنیم:
پارچه ای است بسیار محکم و مقاوم و تا حدی آهاردار که به جین انگلیسی معروف است. حتماً باید در ماشین لباسشویی شسته شود چرا که با شست وشو با دست بسیار کشیده می شود و از قیافه می افتد. اتوی این پارچه نیز باید زمانی که مرطوب است، صورت گیرد.

فلانل:
پارچه پنبه ای بسیار نرم که دارای پرز لطیف در دو روی پارچه است. قبل از شست وشو پارچه را پشت و رو کرده و با مایع رختشویی شست وشو دهید. تا زمانی که مرطوب است اتو کنید و بعد از آن در هوای آزاد آویزان کنید تا بخار حاصل از اتو از آن خارج شود.

نیکی پلوش:
نوعی مخمل است که به صورت تو بافته می شود و مرغوبیت آن به کیفیت و نوع پنبه بستگی دارد. نکات شست وشو در فلانل را در نیکی پلوش رعایت کنید و پس از شست وشو لباس را خوب تکان دهید تا به حالت اولیه بازگردد.

پلوش:
نوعی مخمل با بافت فشرده و پرزهای بلند است. همانند دیگر پارچه های معمولی شسته می شود. حتماً آن را در هوای آزاد خشک کنید و از انداختن آن روی شوفاژ خودداری کنید.

پوبلین:
بادوام ترین پارچه پنبه ای با بافت فشرده است که پیشنهاد می شود با دست شسته شود.

ریپز:
پارچه ای پنبه ای است با بافت محکم که شست وشوی آن باید با کف فراوان انجام شود. برای اتو کشیدن حتماً پارچه را به پشت برگردانده و در حالی که مرطوب است اتو بزنید.

زامت:
نوعی مخمل با پرز لطیف است که باید پشت و رو در ماشین لباسشویی انداخته شود.

سرسوکر:
نوعی پارچه پنبه ایبسیار سبک، ظریف و شل است که باید با صابون یا مایع رختشویی شسته شود.

اسپنرن :
برای شست وشوی این نوع پارچه، ماشین لباسشویی را حتماً در درجه ضعیف تنظیم کنید و حتی الامکان تنها در ماشین بیندازید تا پارچه های دیگر گره نخورد.

یک دیدگاه برای " شست و شوی انواع پارچه های پنبه ای " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --