شربت زعفران مجلسی

آموزش طرز تهیه شربت زعفران

شربت زعفران یکی از شربت های خوشمزه و مهم ایرانی که در جشن و مهامانی های مهم می توان تهیه و از میهمانان پذیرایی نمود.

انواع نوشیدنی ها : شربت زعفران یکی از نوشیدنی هاي‌ اصیلی است که سال‌ها در بین ایرانی ها در بین مهمانی ها شهرت داشته است. شربت زعفران با ترکیب دو طعم واقعا خوستنی یعنی گلاب و زعفران تشکیل می‌شود.

هر چند برای خاصیت بیشتر این شربت به آن چیزهای زیاد دیگری هم می افزایند اما این دو طعم بر این شربت حاکمیت دارند. امروز زعفران.نت قصد دارد ابتدا کمی به توضیح و شرح ارزش ها و خواص شربت زعفران بپردازد ودر ادامه بشما یاد دهید که چگونه آنرا تهیه کنید.

طرز تهیه شربت زعفران خوش رنگ و خوش طعم

مواد لازم برای شربت زعفران برای ۴ نفر :

آموزش طرز تهیه شربت زعفران مجلسی + خواص شربت زعفران

طرز تهیه شربت زعفران :

برای طرز تهیه شربت زعفرانی ابتدا آب را در درون قابلمه اي بریزید و بر روی شعله گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد.

 

سپس زیر شعله گاز را کم کنید و شکر رابه آب اضافه کنید و مخلوط شکر و آب رابه خوبی هم بزنید.

 

پس از حل شدن شکر در آب زعفران خیس خورده رابه مخلوط آب و شکر اضافه نمایید و مواد مخلوط شده شربت رابه خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. بعد از این‌که همه ی مواد شربت با هم مخلوط و یکدست شدند گلاب رابه آنها اضافه کنید و دوباره مواد شربت رابه مدت ۱۵ دقیقه بر روی حرارت قرار دهید تا شربت غلیظ شود.

 

بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و بعد از خنک شدن شربت آنرا در درون ظرف شیشه اي درب داری بریزید و ظرف را در درون یخچال قرار دهید.

 

برای سرو کردن شربت زعفران مقدار یک سوم از لیوان را شربت بریزید و بقیه لیوان رابا آب خنک پر کنید و مقداری یخ در درون لیوان بریزید.

خواص شربت زعفران با رویکرد گلاب و زعفران

زعفران خواص بی شماری دارد که در قسمت زعفران نوشت همین سایت میتوانید به تمام آنها دست پیدا کنید.

 

با هر بار مصرف این شربت شما می‌توانید به اسانی تمام خواص آن رابه بدن خود ارزانی دارید. اما گلاب طبیعتی گرم دارد و برای اعصاب و سلامتی قلب بسیار مفید است.

 

از این رو می توات گفت که شربت گلاب برای رفع بیخوابی و تنش هاي‌ عصبی، همچنین تقویت قلب بسیار مفید است.

 

خواص زعفران برای بدن انسان

 

2- روش دوم تهیه شربت زعفران

ابتدا آب و شکر را دریک ظرف روی اجاق قرار میدهیم و اجازه می‌دهیم تا به جوش بیاید. باید طوری باشد که با هم زدن بتوانیم به جوش آمدن بیشتر کمک کنیم. بعد از دو سه تا جوش، آنرا از صافی رد می‌کنیم و مجددا روی اجاق قرار میدهیم و آبلیمو را هم بدان اضافه می‌کنیم.

 

انقدر می جوشانیم تا مایع غلیظ شود. در همین حالت یک قاشق چایخوری زعفران ساییده به مایع اضافه میکنیم . باید با شربت جوش بخورد تا طعم آن کاملا پخش شود و حالت طبیعی بخود بگیرد.

 

خواص زعفران برای بدن انسان

نتیجه گیری

بدین صورت می‌توانید یک شربت عالی درست کنید. دقت کنید که در تعداد زیادی از مکان هاي‌ کشور ما مردم برای تهیه شربت زعفران آن را نمی جوشانند و بدین صورت به سادگی آنرا تهیه می‌کنند و از افزاینده هایي مثل تخم شربتی و غیره می افزایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --