روش های برق انداختن سینک ظرفشویی آشپزخانه

از قدیم گفته‌اند:” آشپزخانه، قلب یک خانه است”. نظافت آشپزخانه یکی از کارهای سخت روزانهی خانم‌های خانه‌دار است. بانوانی که به نظافت خانه و آشپزخانه شان اهمیت میدهند همیشه به دنبال یافتن بهترین روش برای نظافت کردن و تمیز نگهداشتن منزل و آشپزخانه خود هستند و قطعا میدانند یکی از قسمت‌های مهم آشپزخانه که در تمیزی آن نقش بسزایی دارد، سینک ظرفشویی است.

اما به نظر شما یک خانم خانه‌دار بهتر است از چه روشی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استفاده کند؟ چطور میتواند درخشندگی آن را برای همیشه حفظ کند؟

در این مقاله قصد داریم مطالبی پیرامون نحوه‌ی تمیز کردن و تمیز نگهداشتن سینک ظرفشویی بیان کنیم، اگر شما هم بعنوان یک بانوی خانه‌دار به نظافت آشپزخانه خود اهمیت میدهید پیشنهاد میکنیم که حتما نکات عنوان شده در این پست را بخوانید و آنها را مورد استفاده قرار دهید.

1. در ابتدا تمام ظرفهای کثیف را بشویید و ذرات غذای باقیمانده روی سینک را تمیز کنید. تمیز کردن لوازم روی سینک مانند نگهدارنده اسفنج (اسکاج)، ظرف نگهدارنده قاشق و چنگال، ظرفی که در آن مایع میریزید و … را نیز فراموش نکنید.

2. کل سطح سینک را بشویید، بهتر است برای شستن شیرآلات، سینک (سطوح بیرونی، دیواره‌ها و …) از مایع یا صابونی با قدرت پاک‌کنندگی بالا، یک تکه پارچه نخی و آب گرم استفاده کنید؛ توصیه میکنیم که به صورت منظم و مرتب پس از هر بار شستن ظروف این کار را انجام دهید.

3. دقت داشته باشید که قسمت تخلیه سینک را حتما با استفاده از آب داغ بشویید، تا ذرات باقیمانده که باعث ایجاد بوی بد و زننده میشوند و ذرات چسبناک که ممکن است باعث مسدود شدن لوله‌ی تخلیه و یا پوسیدگی آن بشوند، از بین برود. میتوانید برای انجام اینکار و همچنین ضدعفونی کردن سینک و محل تخلیه آن، از آب جوش نیز استفاده کنید. مطمئن شوید که با استفاده از این روش تمام قسمت‌های سینک را شسته‌اید؛ در طول هفته چند مرتبه این کار را انجام دهید.

4. حتما تا به حال شنیده‌اید که جوش شیرین و لیمو ترش با خاصیت اسیدی شان قابلیت زیادی در جرم زدایی دارند. که البته در گذشته استفاده‌ی به مراتب بیشتری از آنها میشده است. شما هم میتوانید برای شستشو و جرم زدایی سینک ظرفشویی از ترکیب این دو محلول استفاده کنید. یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک چهارم فنجان آبلیمو مخلوط کرده و آن را روی سطح سینک بریزید، پس از گذشت 10 دقیقه سینک را با آب داغ بشویید؛ نسبت به حجم استفاده‌ای که از سینک آشپزخانه میشود، میتوانید حداقل هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید. جوش شیرین به طور طبیعی خاصیت تمیزکنندگی بالایی دارد و از طریق تجزیه‌ی ذرات چربی و جرم‌ها باعث از بین رفتن آنها میشود، به همین دلیل میتوانید برای شستن بخش‌هایی از سینک که شستشوی آنها سخت‌تر است (مثلا اطراف شیرآلات) از جوش شیرین استفاده کنید و سپس با یک مسواک کهنه به تمیز کردن آن بپردازید.

5. برای تمیز کردن و جرم زدایی محل تخلیه سینک هم از مخلوط فوق‌العاده آبلیمو و جوش شیرین استفاده کنید. برای اینکار نصف فنجان جوش شیرین و یک چهارم فنجان آبلیمو را با هم مخلوط کنید و در محل تخلیه سینک بریزید، سپس نصف فنجان سرکه سفید را نیز در همان محل بریزید، روی آن را پوشانده 5 الی 10 دقیقه صبر کنید و در آخر هم آن را با آب جوش شستشو دهید. ترکیب این مواد با ایجاد واکنش‌های شیمیایی باعث تجزیه ذرات و جرم‌ها میشوند ، استفاده از آب جوش نیز موجب میشود که این ذرات پیش از تشکیل مجدد از بین بروند.

– میخواهید سینک آشپزخانه خود را برق بیاندازید…؟

ابتدا با استفاده از یک دستمال یا حوله‌ی تمیز سینک را کاملا خشک کنید. وجود رطوبت و ذرات آب و مخلوط آن با آرد باعث ایجاد چسبندگی خواهد شد. آرد را روی سینک بپاشید، در ادامه با استفاده از یک دستمال تمیز دیگر، به آرامی و با حرکاتی دورانی شکل آرد را روی سطح سینک حرکت دهید تا به خوبی تمیز شود و سپس باقیمانده‌ی آن را جمع آوری کنید.

لطفا به این نکته دقت کنید که ممکن است انجام این کار برای یک مرتبه بخوبی سطح سینک ظرفشویی را براق نکند، در این صورت میتوانید این کار را تا چندین مرتبه تکرار کنید.

یک چهارم فنجان آرد برای این کار کافی است، اما لزومی ندارد مقدار آرد را دقیقا اندازه‌گیری کنید.

برای تمیز نگهداشتن سینک ظرفشویی به این نکات عمل کنید:

1. پس از استفاده از ظروف آن‌ها را فورا بشویید و اجازه ندهید ظرف‌های کثیف برای مدت یک یا دو روز (یا حتی بیشتر) روی سینک ظرفشویی یا حتی داخل ماشین ظرفشویی نشسته باقی بمانند. شسته نشدن ظروف برای مدت طولانی سبب رشد سریع باکتری‌ها و میکروب‌های مضر و خطرناک خواهد شد. اگر این امکان برای شما وجود ندارد تا به سرعت به شستن ظرفها بپردازید، آن ها را خیس کنید تا به هنگام شستشو ذرات به راحتی از روی ظروف پاک شوند، اما تا حد امکان سعی کنید بیش از چند ساعت شستن ظرف‌ها را به تعویق نیندازید.

2. پس از هر بار شستن ظروف ، سینک را با آب داغ بشویید؛ این کار موجب میگردد ذرات چربی و جرم‌های موجود به سرعت و پیش از این که پاک کردن آن ها دشوارتر شود، از بین بروند. برای شستن سینک به نوبت یکبار از آب داغ و یک بار از آب جوش استفاده کنید، این کار مانع از ایجاد ذراتی با بوی بد خواهد شد.

3. یک اسپری ضدعفونی کننده بسازید. برای این کار یک فنجان آب را با سرکه سفید یا سرکه سیب به همراه آب و نصف یک لیمو مخلوط کرده و از آن برای از بین بردن ذرات چربی و باکتری‌های مضر استفاده کنید. میتوانید به جای استفاده از آبلیمو از روغن‌هایی که پایه‌ی آن لیمو است (یا هر ماده‌ی دیگری با خاصیت مشابه مانند پرتقال، اسطو خودوس و … ) استفاده کنید. فراموش نکنید پس از هر بار شستن ظروف برای تمیز کردن سینک از این اسپری استفاده کنید.

یک دیدگاه برای " روش های برق انداختن سینک ظرفشویی آشپزخانه " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --