روش تهیه ژله بستنی ویترینی

طرز تهیه ژله بستنی ویترینی

مواد لازم برای ژله بستنی ویترینی :

ژله آلوئه ورا

چند رنگ ژله دلخواه

شیر یا بستنی

کاتر دایره در چند اندازه

طرز تهیه ژله بستنی ویترینی :

ابتدا هر بسته ژله رنگی را در یک لیوان آب جوش حل کرده و بعد از اینکه ذرات آن کاملا در آب حل شد اجازه می دهیم کاملا خنک شود بعد از خنک شدن ژله های رنگی، به هر کدام نصف لیوان یا کمتر شیر هم دما با ژله اضافه می کنیم (یا یک لیوان بستنی).

هم می زنیم و سینی های مستطیلی را چرب کنید و هر کدام را جداگانه داخل سینی ها بریزید. و 4 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا خود را بگیرد. اگر ژله ها خوب نبندد قالب زدن آن ها سخت می شود.

وقتی ژله های داخل سینی کاملا بسته شدند 2 بسته ژله آلوئه ورا را در 2 لیوان آب جوش کاملا حل می کنیم و به آن یک لیوان آب سرد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا ذره ها کاملا حل شوند. سپس قالب اصلی را چرب می کنیم و نیم سانت از ژله آلوئه ورا را درون آن می ریزیم و قالب را چند دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم تا کمی نیم بند و غلیظ شود، ژله های داخل سینی را کاتر زده و روی ژله آلوئه ورا داخل قالب قرار می دهیم و در دیواره های قالب ژله های دایره ای را می چینیم بعد از اینکه دیواره را پوشاندیم تا نصف قالب اصلی ژله آلوئه ورا خنک شده می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا تقریبا ببندد.

وقتی که ژله کمی سفت شد ادامه ژله دایره های رنگی را روی آن می چینیم و باز ژله آلوئه ورا داخل قالب می ریزیم. و چند ساعتی داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا ببندد. بعد از قالب خارج می کنیم.

یک دیدگاه برای " روش تهیه ژله بستنی ویترینی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --