روشی برای بهتر شستن پرده زبرا

پرده های چوبی زبرا را چگونه تمیز کنیم ؟

رفتار کردن با این پرده ها مانند رفتار کردن با مبلمان و دیگر اثاثیه منزل است، در نتیجه تمیز کردن آن نیز از این قائده مستثنی نخواهد بود و می توانید با یک پارچه نخی گرد و غبار و آلودگی ها را از روی این پرده بگیرید.

می توانید دست خود را روی دکمه ریل پرده نگه دارید و لابلای آن را گردگیری کنید و بهتر است که دستمال شما کمی مرطوب باشد و این رطوبت با آب گرم به آن رسیده باشد و مراقب باشید که دستمال کاملا آغشته و اشباع از آب نباشد و سپس دستتان را از روی دکمه بردارید و اجازه دهید که لابلای آن خشک شود.

نحوه شستشوی انواع پرده زبرا

پرده زبرای آلومینیومی یا وینیلی

معمولا تمیز کردن هر قسمت از این پرده کرکره ها کار راحتی نیست و می توانید دست خود را روی دکمه ریلی نگه دارید ، زبرا را به آرامی از پنجره دور کنید و به سمت خود بکشید و آن را سفت بگیرید.

از براش وکیوم استفاده کنید و لابلای کرکره را تمیز کنید و فقط حرکات شما می تواند کنار به کنار یا بالا به پایین باشد که این گونه رطوبت پارچه نیز آلودگی ها را بهتر از بین می برد .

پرده های روزنه ای یا سلولی

این پرده ها به پرده های کندوی عسلی معروف هستند و راحت تر از انواع دیگر تمیز می شوند .

می توانید با یک وکیوم تمام گرد و غبار آن را بگیرید و استفاده از اسفنج آغشته به آب گرم و مایع ظرفشویی نیز در این بین به شما کمک زیادی خواهد کرد.

پرده های رومانی

فرقی ندارد که این پرده ها صاف ، پلیسه دار یا هر مدل دیگری داشته باشند ، می توانید با براش وکیوم و مکش پایین آن ها را تمیز کنید .

استفاده از پارچه نخی آغشته به کمی آب و ماده شوینده نیز کارساز خواهد بود .

پرده حریر

این پرده ها ظریف تر از بقیه انواع پرده های زبرا هستند و با براش وکیوم همره با مکش کم ، قابل شستشو و پاکسازی می باشند .

پرده های رولر

این پرده ها را می توانید در هر قسمت با اسفنج آغشته به آب و ماده شوینده پاکسازی کنید و فقط بهتر است که تمیز کردن را از پایین به بالا انجام دهید و همچنین می توانید پرده ها را جدا کنید و آن ها را در تشت آب گرم و ماده شوینده قرار دهید .

پرده های پنلی

این پرده ها معمولا برای درب و پنجره های بزرگ استفاده می شوند و نگهداری از آن ها راحت تر است . تنها کاری که باید انجام دهید ، این است که براش وکیوم را روی پرده بکشید و رنگ و بویی تازه به آن بدهید.

طریقه شستشوی پرده زبرا به صورت هفتگی و فصلی

پرده زبرا را می توانید به صورت هفتگی تمیز کنید ، این کار سبب می شود گرد و خاک و آلودگی در پارچه پرده تجمع پیدا نکند و عوارضی مانند حساسیت ایجاد نشود .

شستشوی پرده زبرا به صورت هفتگی

برای شستشوی هفتگی پرده زبرا می توانید از بخار شور یا شامپو فرش استفاده نمایید و پرده را ایستاده در مکان خود بشویید.

شستشوی پرده زبرا به صورت فصلی

پرده زبرا را می توانید فصلی یا 6 ماه یکبار بشویید. برای شستشوی پرده زبرا به صورت فصلی پرده را از پایه های نگه دارنده قاب جدا کنید و در یک سطح صاف بگذارید . سپس برای شستشوی آن از مواد شوینده بدون آنزیم و غیر اسیدی که در آب حل می شوند استفاده نمایید .

این مواد شوینده را به اسفنج نرم آغشته کنید و شستشوی پرده را انجام دهید .

سپس پرده را به طور کامل آبکشی کنید و برای خشک شدن آن را از یک مکان صاف آویزان کنید در آخر پرده را سر جای خود نصب کنید.

یک دیدگاه برای " روشی برای بهتر شستن پرده زبرا " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --