دستور پخت یک ته چین خوشمزه

فوت و فن های یک ته چین خوشمزه

ته چین یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که بیشتر برای مجالس و مهمانی های خاص تهیه می شود. خبربانو تهیه یک ته چین خوشمزه را به شما آموزش می دهد.

مواد لازم برای شش نفر:

برنج سه پیمانه
تخم مرغ دو عدد کامل
ماست نصف لیوان
گلاب یک‌چهارم لیوان
نمک چهار قاشق چایخوری
زعفران دم کرده غلیظ شش قاشق غذاخوری
سینه مرغ یک کامل و یک نصفه
زرشک و مغز پسته به میزان لازم
آلبالو بدون هسته یک لیوان
شکر مخصوص آلبالو یک سوم لیوان

*برای جدا کردن هسته آلبالو می‌توانید از سیخ چوبی یا نی ضخیم استفاده کنید. بعد از این که هسته‌ها رو خارج کردیم شکر را روی آن می‌ریزیم ومی گذاریم پنج الی شش دقیقه بجوشد تا شیرین شود.
فوت و فن های یک ته چین خوشمزه

طرزتهیه:

مرغ را با پیاز بپزید وقتی پخت ریش ریش کنید و بعد کمی زعفران و آبلیمو به آن اضافه کنید تا کاملا مزه دار شود.
بعد برنج را آبکش کنید برنج باید زنده باشد تخم مرغ و گلاب و زعفران را حدود دو سه دقیقه بزنید اینکار باعث می‌شود بوی زحم تخم مرغ گرفته شود و ته چین بعد پخت بوی تخم مرغ ندهد. بعد ماست و نمک را اضافه و مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس دو سوم از برنج آبکش شده را به ان اضافه و مخلوط کنید. یک سوم باقی رو با آلبالو‌ها مخلوط کنید.
فوت و فن های یک ته چین خوشمزه
تقریبا یک سوم لیوان روغن درون قابلمه بریزید بهتر است قابلمه یا ظرفی که برای ته چین استفاده می‌شود نچسب باشد که موقع خارج کردن از قالب ته چین تیکه نشود.
دورتادور قابلمه را هم خوب چرب کنید حالا نصف برنج ته چین را ریخته و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا صاف شود بعد نصف مرغ را بریزید. اگر دوست داشتید می‌توانید خلال پسته روی مرغ برزید. حالا دوباره برنج آلبالویی را بریزید و خوب با قاشق فشار دهید و باقی مانده مرغ را بریزید و مرحله آخر هم باقی مانده برنج ته چین را بریزید وحسابی فشار دهید تا برنج منسجم شود. اینکار در نهایت برای منسجم شدن ته چین خیلی موثر است.
فوت و فن های یک ته چین خوشمزه
در آخر کار هم دو سه ق. غ. روغن روی ته چین بریزید بعد با ته قاشق روی ته چین چند سوراخ ایجاد کنید که آلبالو پلو میانی راه برای دم کشیدن داشته باشد.
حالا برنج را روی حرارت متوسط قرار دهید تا وقتی که ته چین شروع به بخار زدن کند بعد دم کنی بگذارید و حرارت را خیلی کم کنید و مدت یکساعت اجازه دهید تا آماده شود. بعد این زمان اگر دور ته چین طلایی شده آماده است و می‌توانید خاموش کنید.
برای خارج کردن ته چین از قابلمه دم کنی را بردارید و در قابلمه را بگذارید بعد از پنج شش دقیقه ظرف را برگردانید.

یک دیدگاه برای " دستور پخت یک ته چین خوشمزه " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --