دستور پخت کوفته هویج

طرز تهیه کوفته هویج

کوفته یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب ایرانی است. کوفته انواع گوناگون و روش های تهیه متفاوتی دارد. خبربانو طرز تهیه کوفته هویج را به شما آموزش می دهد.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده سیصد گرم
هویج سه عدد بزرگ
پیاز یک عدد بزرگ
نمک فلفل و زردچوبه کمی
پودر دارچین به میزان دلخواه
آرد سوخاری یا آرد نخودچی دو تا سه قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری
سیر دو حبه بزرگ
ریحون خرد شده یک مشت

طرز تهیه:

ابتدا هویج‌ها را رنده و سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید پیاز را رنده کرده و مقداری از آب پیاز را بگیرید و به هویج اضافه کنید، گوشت چرخ کرده پیاز رنده شده و هویج رنده شده را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و کمی دارچین و فلفل و آرد نخودچی حسابی باهم ورز دهید، سپس از آن مقداری به اندازه یک نارنگی بردارید و در کف دست گلوله کنید صاف و یکدست گلوله کنید و ترک‌ها را بگیرید بعد درون تابه با کمی روغن سرخ کنید، سپس کوفته‌های سرخ شده را برداشته و درون همان تابه دو عدد سیر رنده شده را تفت دهید، ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه را به سیر اضافه کرده و تفت دهید بعد دو لیوان آب به آن اضافه کنید. سپس کوفته‌های سرخ شده را به سس ولرم اضافه کرده به مدت چهل دقیقه اجازه بدهید کوفته‌ها درون سس پخته شود و آب اضافی سس تبخیر شود. می‌توانید چند الوبخارا نیز به سس اضافه کنید. بعد از چهل دقیقه یک مشت ریحون خرد شده را به کوفته‌ها اضافه کنید، مجددا درب تابه را گذاشته به مدت نیم ساعت، سپس خاموش کرده و نوش جان کنید.
دوستان ترکیب سیر و ریحان و و سس گوجه درون کوفته بی‌نهایت خوشمزه است پیشنهاد می‌کنم این غذای خوشمزه را پخته و نوش جان کنید.

نکته:
۱. برای باز نشدن کوفته پیشنهاد می‌کنم زمانی که کوفته را میخواهید درون روغن سرخ کنید روغن داغ نباشد یعنی همزمان که تابه را روی گاز گذاشتید سریع روغن بریزید و کوفته‌ها را به آن اضافه کنید یعنی روغن از قبل داغ نباشد و حتما تابه نچسب باشد.
۲. اکثر دستور‌ها داخل کوفته هویج تخم مرغ هم میریزند، اما من هیچ وقت با دستور فوق تخم مرغ نمیریزم و باز هم نمی‌شود.
۳. این غذا اصلا طعم شیرینی ندارد.

یک دیدگاه برای " دستور پخت کوفته هویج " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --