دستور پخت کشک و بادمجان به دو روش کاملا متفاوت

طرز تهیه کشک و بادمجان به دو روش کاملا متفاوت

روش اول طرز تهیه کشک بادمجان:

مواد لازم برای تهیه کشک و بادمجان:

 بادمجان متوسط 5 عدد
 نعناخشک به مقدار لازم
 سیر 4 حبه
 پیاز متوسط 2 عدد
گردو خرد شده 1 پیمانه
کشک رقیق شده  2 لیوان
نمک و فلفل و زردچوبه  به میزان لازم

طرز تهیه کشک بادمجان:

برای طرز تهيه كشک بادمجان، ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و ورقه ای خرد کنید و در آب نمک قرار بدهید بعد از 15 دقیقه آن ها را بشویید و بعد از اینکه آبشان کشیده شد در روغن سرخ کنید.

سپس بادمجان های سرخ شده را بکوبید. پیاز و سیر را در روغن سرخ کنید و سپس فلفل و زردچوبه و نعنا خشک را اضافه کنید مراقب باشید نعناها نسوزند.

سپس بادمجان ها و گردوهای خرد شده را به آن اضافه کنید. و خوب مخلوط کنید سپس کشک را روی مواد بریزید و در ظرف را بگذارید تا با شعله ی ملایم بپزد تا زمانی که آب آن کشیده شود و خوب به روغن بیافتد.

روش دوم طرز تهیه کشک بادمجان:

طرز تهیه کشک و بادمجان با گوجه

مواد لازم برای تهیه کشک و بادمجان : 

 بادمجان قلمی  1 کیلو
کشک 1 پیمانه
پیاز متوسط 2 عدد
 گوجه فرنگی 3-4 عدد
رب گوجه فرنگی یک تا دو قاشق غذاخوری
 نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
نعنا خشک  به مقدار لازم

طرز پخت کشک بادمجان:

برای طرز تهيه كشک بادمجان، ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و ورقه ای خرد کنید و در آب نمک قرار بدهید بعد از 15 دقیقه آن ها را بشویید و بعد از اینکه آبشان کشیده شد در روغن سرخ کنید.

سپس پیاز را نگینی خرد کنید و سرخ کنید. در قابلمه ای دیگر مقداری بادمجان را داخل قابلمه بچینید و بعد گوجه ها را به صورت ورقه ای روی بادمجان ها بچینید و مقداری پیاز سرخ شده بریزید و بعد همین مراحل را ادامه دهید تا بادمجان های سرخ شده تمام شود بعد قابلمه را روی گاز قرار دهید و در یک کاسه رب و ادویه جات ( نمک، فلفل،زردچوبه) و  آب جوش ( آب در حد نصف لیوان ) را اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد این مواد را روی بادمجان ها بریزید و درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید و بعد از 30 دقیقه بادمجان ها آماده است. میتوانید در داخل ظرف بکشید و سپس نعنا را مقداری با روغن تفت دهید و کشک و نعنا داغ را روی ظرفتان بریزید میتوانید کشک و نعنا را سر سفره بگذارید که هر نفر به دلخواه و هر میزانی که دوست داشت روی بادمجان ها بریزد.

نکاتی برای طرز تهیه ی کشک بادمجان :

 برای طرزتهیه کشک بادمجان می توانید بادمجان ها را کباب یا سرخ کنید کاملا سلیقه ای است ( روش کباب کردن بادمجان: ابتدا بادمجان ها را بشویید و خشک کنید و با پوست روی شعله ی گاز کباب کنید مواظب باشید نسوزد تا حدی که فشار می دهید نرم باشند و بعد از سرد شدن پوست آن را بگیرید، و خوب بکوبید تا له شود. بهتر است برای کباب کردن زیر شعله را کم کنید که نسوزد و بادمجان خیلی بوی دود نگیرند.)

 می توانید گردو یا سیر را حذف کنید یا به دستور پایین سیر را هم اضافه کنید.

 مراقب باشید اگر نعنا زیاد شود کشک و بادمجان شما تلخ می شود.

بادمجان نفاخ است و استفاده از گردو و نعنا باعث خنثی شدن آن می شود. در نهایت با گردو، سیر داغ، پیاز داغ، نعنا داغ و کشک طبق سلیقه خودتان تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --