دستور پخت کدو ورقه ای

طرز تهیه کدو ورقه ای

مواد لازم:

کدو5 عدد تخم مرغ3 عدد کره20 گرم روغنبه مقدار لازم نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

بعد از مدت ها امروز می خواهم طرز تهیه غذای ساده ای را به شما آموزش دهم که به در تهیه آن مواد گران قیمتی استفاده نمی شود ولی طعم بسیار خوشمزه ای دارد که با یک بار خوردن به آن علاقه مند خواهید.

مرحله اول تهیه کدو ورقه ای:

اول کدو ها را می شوییم. بدون اینکه پوستش را بکنیم در ظرفی کمی روغن ریخته و کدو ها را سرخ می کنیم. بعد از اینکه سرخ شد پوست هر کدام را می کنیم و ورقه ورقه آن را برش می زنیم. ضخامت هر ورقه حدود 5 میلی متر باید باشد. ورقه های کدو را در ظرفی می گذاریم و هر دو طرف آن ها را نمک مالی می کنیم.

مرحله دوم تهیه کدو ورقه ای:

در ماهیتابه روغن می ریزیم و وقتی داغ شد کدو ها را در آن می ریزیم و سرخ می کنیم. اگر جا کم بود اجازه دهید هر چند تا کدو که جا می شود سرخ شود بعد آن را از ماهتابه خارج کرده و در ظرفی بچینید و بعد بقیه را سرخ کنید. هر دو طرف کدو را سرخ می کنیم تا حدی که طلایی رنگ شود. اگر کدو بیش از حد سرخ شود حالت شل و بد شکلی پیدا می کند.

مرحله سوم تهیه کدو ورقه ای:

کدو ها را بعد از سرخ شدن از ماهیتابه در می آوریم و در ظرف دیگری می گذاریم تا روغن موجود در ماهیتابه به کدوها جذب نشود.

مرحله چهارم تهیه کدو ورقه ای:

در تابه ای کره را می ریزیم و تابه را روی حرارت کم می گذاریم تا کره آب شود. بعد کدو ها را به این تابه اضافه می کنیم. در این قسمت همه کدو ها را در تابه نمی چینیم بلکه باید نصف کدو ها را با نظم در تابه قرار دهیم و باقیمانده را بعدا استفاده می کنیم.

مرحله پنجم تهیه کدو ورقه ای:

در ظرفی تخم مرغ ها را می شکنیم و هم می زنیم. نمک و فلفل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. وقتی که مایه آماده شد آن را روی ورقه های کدو می ریزیم.

مرحله ششم تهیه کدو ورقه ای:

باقیمانده ورقه های کدو را روی تخم مرغ می چینیم و با حرارت کم منتظر می مانیم تا تخم مرغ براثر حرارت پخته شده و کدو ها را به هم بچسباند.

مرحله هفتم تهیه کدو ورقه ای:

کدو ورقه ای را برمی گردانیم تا تخم مرغ از طرف دیگر هم خودش را بگیرد و بعد از پخت ورقه های کدو آماده سرو می باشد.خوردن این غذا به همراه نان و ماست یا همراه برنج خیلی جذاب و خوشمزه خواهد بود.

نکته:

این نوع کدوی ورقه ای یا سرخ شده ساده ترین روس تهیه آن بود. اگر خواستید می توانید سبزیجات دیگری مثل پیاز، گوجه فرنگی، فلفل سبز، بادمجان، سیر و انواع ادویه ها مثل فلفل و زردچوبه را همراه کدو به شکل حلقه ای برش بزنید و بعد از اینکه کدو ها را سرخ کرده و کنار گذاشتید اول موادی را که دیرتر از بقیه پخته می شود مثل پیاز حلقه شده را در ظرف بریزید و سرخ کنید و از روی آن گوجه و بادمجان ترجیحا سرخ شده و سیر له شده را اضافه کنید و بعد کدوهای حلقه شده و سرخ شده را با فلفل های حلقه شده اضافه کنید تا کم کم همه بپزند و آب خود را خارج کنند. در حین پخت نباید مواد را هم بزنید چون نظم چیدمان به هم می خورد و در ظرف را هم بگذارید. بعد از آن نوبت ریخت تخم مرغ و طی کردن مراحل طبق مراحل دستور کدوی ورقه شده است که در بالا توضیح داده شد.

کدو چه به صورت حلقه شده چه به صورت ورقه ای با پوست خرد شده و سرخ می شود.

اگر از سبزیجات بیشتری استفاده می کنید باید درب ظرف را بعد از ریختن تخم مرغ هم بگذارید تا مواد با حرارت ملایم بپزد و طلایی شود و بعد طرف دیگر را بچزخانید.

از هر ادویه ای استفاده می کنید باید اول در تخم مرغ مخلوط کنید بعد اضافه کنید.

این غذا بو و طعم مطبوعی دارد و به دلخواه می توانید از سبزیجات خرد شده مثل جعفری هم برای زیبایی آن بهره ببرید.

برای سرخ کردن بادمجان هم اگر پوست بادمجان نازک بود می توانید با پوست آن را سرخ کنید.

یک دیدگاه برای " دستور پخت کدو ورقه ای " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --