دستور پخت کباب ترش غذای محلی گیلانی

طرز تهیه کباب ترش غذای محلی گیلانی

مواد لازم برای طرزتهیه کباب ترش :

 گوشت راسته گوسفند یا گوساله 350 گرم
گردوی آسیاب شده  50 گرم 
رب انار  1 تا 2 قاشق غذاخوری 
پیاز 1 عدد 
 چوچاق و جعفری 2 قاشق غذاخوری 
نمک  به مقدار لازم 

 

طرز تهیه کباب ترش گیلانی:

برای پخت کباب ترش، ابتدا گوشت را بشویید و به قطعات متوسط خرد کنید. سپس پیاز را رنده کنید و چوچاق و جعفری را ریز خرد کنید. در یک کاسه بزرگ پیاز، گردوی آسیاب شده، رب انار، چوچاق و جعفری خرد شده را با هم مخلوط کنید و تکه های گوشت را هم به آن مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.

سپس آن ها 12 تا 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید. دقت کنید نباید به گوشت ها نمک بزنید زیرا باعث سفت شدن کباب می شود نمک را زمان کباب کردن گوشت ها روی آن ها بپاشید.

در پایان، گوشت ها را بدون پیازها سیخ کنید و روی منقل کباب کنید می توانید با نان یا برنج سرو کنید. این غذا در شمال کشور با کته میل می شود.

طرز تهیه جوجه ترش :

مواد لازم جوجه ترش :

 سینه مرغ 600 گرم 
 پیاز بزرگ  1 عدد
مغز گردو ۸ عدد 
 رب انار ترش 2 قاشق غذاخوری
 ماست پر چرب 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه  به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم

 

طرز تهیه جوجه ترش :

برای پخت جوجه ترش، ابتدا سینه مرغ را تمیز کنید و آنرا به صورت قطعات مربع شکل کمی کوچکتر از قطعات جوجه کباب خرد کنید، سپس تکه های مرغ را داخل یک کاسه بریزید. سپس پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و به آن اضافه کنید.

در مرحله بعدی ماست را در یک کاسه کوچک با زعفران به خوبی مخلوط کنید سپس به کاسه حاوی مرغ اضافه کنید. گردوها را آسیاب کنید و به همراه رب انار، 2 قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید.

مواد را با دست زیر و رو کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و تمام تکه های گوشت مرغ را بپوشاند. پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید در کاسه را با یک سلفون بپوشانید و آنرا به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ طعم دار شود.

پس از گذشت 4 ساعت تکه های مرغ را به سیخ بکشید. اگر می خواهید کباب را در تابه درست کنید از سیخ چوبی استفاده کنید و اگر می خواهید کباب را با ذغال تهیه کنید از سیخ فلزی استفاده کنید.

    برای تهیه جوجه ترش در تابه ابتدا یک تابه بزرگ و جادار روی حرارت قرار دهید و مقدار خیلی کمی روغن مایع در آن بریزید به حدی که فقط کمی چرب شود سپس سیخ ها را داخل تابه بچینید و اجازه دهید جوجه ترش با حرارت بسیار ملایم سرخ شود.

    برای پخت جوجه ترش ذغالی ابتدا منقل را آماده کنید و توجه داشته باشید که ذغال ها حتما به صورت یکدست روشن شده باشند سپس سیخ ها را روی منقل بچینید و جوجه ترش را کباب کنید. در پایان جوجه ترش را همراه برنج و زیتون پرورده سرو کنید.

    نکاتی برای پخت کباب ترش :

    برای پخت کباب ترش باید شعله آتش کم باشد تا به آرامی بپزند شعله ی زیاد باعث سوختن گردوها سبزی های آن می شود.

    برای پخت کباب ترش می توانید گوشت یا مرغ را به سیخ چوبی بزنید و درون روغن سرخ کنید یا داخل فر بپزید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    -- بارگیری کد امنیتی --