دستور پخت کباب بناب

طرز تهیه کباب بناب

 

کباب بناب یا کباب ساطوری یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که شباهت زیادی به کباب کوبیده سنتی دارد. این کباب خوشمزه متعلق به شهرستان بناب آذربایجان می باشد و با نام کباب آذربایجانی هم شناخته می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب بناب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب بناب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی ایرانی و طرز تهیه کباب بناب با وبسایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

کره ۵۰ گرم
پیاز سفید ۳ عدد
فیله گوسفند ۴۰۰ گرم
راسته گوساله ۴۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت

ابتدا گوشت ها را با دقت می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب آن ها خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه گوشت ها را به قطعات متوسط برش می دهیم تا راحت داخل چرخ بروند.گوشت ها را در چرخ گوشت چرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

سپس پیازها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم دقت در برش پیازها در این مدل کباب مهم است زیر نباید ریز خرد شود تا آب پیازها بیرون بیاید چون باعث شل شدن مایه می شود و نباید درشت خرد شود.

بلکه به اندازه متوسط خرد شود .پیازها را با گوشت در کاسه ای بزرگ قرار می دهیم و روی آن ها نمک و فلفل سیاه می پاشیم و مواد را خوب ورز می دهیم و روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۲ ساعت ترکیب گوشت و پیاز را در یخچال قرار می دهیم.

سپس مایه کباب را از یخچال بیرون می آوریم و کمی ورز می دهیم و سیخ ها را آماده می کنیم و مقداری از مایه کباب را بر می داریم و از بالا تا پایین به سیخ می چسبیانیم و یا مایه کباب را روی تخته آشپزخانه شکل می دهیم و سیخ را از وسط آن رد می کنیم.

زغال کباب را آماده می کنیم و کره را در تابه ای کوچک قرار می دهیم و روی حرارت می گذاریم تا ذوب شود و اگر تمایل داشتید کمی زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و خیلی آرام با یک فرچه روی کباب ها می کشیم

و یا با قاشق روی کباب ها می ریزیم تا کباب ها خشک نشوند و طعم دلپذیرتری داشته باشیم.سپس کباب ها را روی آتش می گیریم تا کبابی و مغز پخت شوند.سپس چند عدد گوجه فرنگی گوشتی نیز در کنار کباب به سیخ می گشیم و کباب می کنیم و با کباب بناب نوش جان کنید.

یک دیدگاه برای " دستور پخت کباب بناب " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --