دستور پخت کباب بریانی

کباب بریانی

بریانی اصفهان یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه اصفهان است که آوازه‌اش در اقصی‌نقاط جهان پیچیده و در میان ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است.

گوشت سر دست گوسفند 250 گرم

دنبه 50 گرم

جگر سفید گوسفند 100 گرم

پیاز 2 عدد

پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری

زعفران دمکرده 1 قاشق چایخوری

گردو ، خلال پسته و بادام مقداری

نعنا خشک و نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

طرز تهیه

گوشت گوسفند، دنبه ، 1 عدد پیاز ، چند قاشق روغن مایع و 4 لیوان آب را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گوشت بپزد و نرم شود ( پس از پخت مقداری آب گوشت ته قابلمه باقی بماند ).

جگر سفید را خرد کنید و با 2 لیوان آب ، 1 پیاز خرد شده ، چند قاشق روغن ، مقداری نمک و فلفل داخل قابلمه ای بریزید و با حرارت متوسط بپزید ، پس از اینکه پخت و آب آن تمام شد کمی تفت دهید سپس چرخ کنید و کنار بگذارید.

مخلوط گوشت گوسفند و دنبه را نیز پس از پخت چرخ کنید سپس با زعفران دم کرده ، مقداری نعنای خشک ، نمک و فلفل سیاه مخلوط و بار دیگر چرخ نمایید.

مایه بریانی را با دست به شکل همبرگر شکل دهید و روی آن مقداری پودر دارچین ، خلال پسته یا بادام بگذارید و داخل قابلمه ای که چرب کرده اید قرار دهید تا کباب شود سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته و کبابی شود ، مقداری آب گوشت را روی نان بپاشید و بریانی را روی نان قرار دهید و با جگر سفید چرخ شده ، گردوی خرد شده ، جعفری و … تزیین و سرو کنید.

یک دیدگاه برای " دستور پخت کباب بریانی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --