دستور پخت چیفتلیک کباب ترکی

طرز تهیه چیفتلیک کباب ترکی

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده300 گرم پیاز1 عدد نمک فلفلمقدار کافی سیب زمینی2 عدد گوجه فرنگی2 عدد فلفل سبز10 عدد رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری سیر2 حبه پودر زیره1/4 قاشق چایخوری اویشنمقدار کافی روغن مایعمقدار کافی جعفری1 قاشق غذاخوری نخود فرنگی1 پیمانه

طرز تهیه و دستور پخت:

اگر از تکراری بودن و پخت غذاهای تکراری خسته شده اید بهترین راه یادگیری طرز پخت غذاهای جدید بخصوص انهایی است که با ذائقه ما ایرانی ها سازگارند.در بین غذاهای خارجی بودن شک یکی از مناسب ترین غذاها برای ما ایرانی ها غذاهای ترکی هستند که خیلی خوشمزه و متنوع هستندو کاملا مطابق سلیقه ما هستند دستور پخت راحتی دارند.

در بین غذاهای مختلف و خوشمزه دراین مطلب طرز تهیه یک غذای ترکی خوشمزه به نام چیفتلیک کباب را که به صورت ترکیب کوفته های قل قلی گوشت و سیب زمینی و نخود فرنگی و فلفل سبز است که داخل سس ویژه ای ریخته می شوند و بعنوان خورشت و یا خوراک استفاده می شود و شامل گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله و نمک و فلفل و گوجه فرنگی و فلفل سبز شیر و پیاز و سیب زمینی و پودر زیره ورب گوجه فرنگی و نخود فرنگی و روغن مایع و اویشن است را برایتان می نویسم تا ان را برای ناهار درست کنید و با برنج میل کنید و یا برای شام بعنوان یک خوراک خوشمزه و جدید با نان سرو کنید.

مرحله اول تهیه چیتلیک کباب :

ابتدا و برای شروع کار 1عدد پیاز را شسته و ان را پوست می کنیم و با رنده ریز ان را رنده می کنیم و اب پیاز را کاملا می گیریم و در ظرفی می ریزیم.

مرحله دوم تهیه چیتلیک کباب :

سپس 300 گرم گوشت چرخ کرده را به پیاز رنده شده و اب گرفته مرحله قبل اضافه می کنیم و با هم ورز می دهیم تا گوشت و پیاز قاطی شوند و نمک و فلفل را به مقدار کافی و 1/4 قاشق چایخوری پودر زیره و کمی اویشن را نیز برای مزه دار شدن به مواد اضافه می کنیم و مایه تهیه شده را با دست ورز می دهیم تا کاملا قاطی شود .سپس مایه گوشت را با نایلون پوشانیده و ان را داخل یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

مرحله سوم تهیه چیتلیک کباب :

سپس سس غذا را درست می کنیم. برای این منظور داخل یک تابه کمی روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد 2 حبه سیر را پوست کنده و ان را با چاقو ریز می کنیم و یا له می کنیم و داخل تابه تفت می دهیم تا بوی سیر در اید.سپس 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به داخل تابه می ریزیم و ان را تفت می دهیم تا بوی خامی ان کم شده و رنگش باز شود.سپس 1 لیوان و نیم اب نیز به داخل تابه همراه با نمک و فلفل می ریزیم و منتظر می شویم مواد ما بجوشد و کمی غلیظ شود.

مرحله چهارم تهیه چیتلیک کباب :

سپس گوشت و پیاز مخلوط شده را از یخچال بیرون اورده و با دست به اندازه گردو از ان چونه هایی بر می داریم و ان را گرد می کنیم.داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد گوشتهای قل قلی را در روغن داغ سرخ می کنیم تا بپزد .سپس انها را کنار می گذاریم و رویش جعفری خرد شده می ریزیم.

مرحله پنجم تهیه چیفتلیک کباب:

سپس سس 1 عدد سیب زمینی را شسته و انر ا پوست می کنیم و به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می کذاریم.گوجه فرنگی ها را نیز شسته و انها را نیز خرد می کنیم.

مرحله ششم تهیه چیتلیک کباب :

سپس داخل یک تابه مقدار روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد سیب زمینی ها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا نیم پز شود.سپس نخود فرنگی را به تابه اضافه می کینم و با سیب زمینی تفت می دهیم.بعد سس گوجه فرنگی تهیه شده در مراحل قبل را داخل تابه می ریزیم.

مرحله هفتم تهیه چیتلیک کباب :

سپس گوجه فرنگی های خرد شده را داخل تابه می ریزیم و درب تابه را می بندیم و منتظر می شویم تا مواد ما بجوشد و بپزد و سس ما کم اب و غلیظ شود.در اخر کوفته قل قلی های سرخ شده را داخل تابه می ریزیم تا همه مواد با هم مخلوط شوند و مزه دار شوند.

مرحله هشتم تهیه چیتلیک کباب :

سپس وقتی غذا آماده شد ان را در ظرف مناسبی می ریزیم و برای ناهار همراه با برنج و سبزی خوردن و ماست و یا برای شام همراه با نان و سالاد شیرازی و .. میل می کنیم.نوش جان

2 دیدگاه برای دستور پخت چیفتلیک کباب ترکی ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --