دستور پخت پیتزا مارگریتا

طرز تهیه پیتزا مارگریتا

مواد لازم:

آرد گندم500 گرم نمک10 گرم+به مقدار لازم فلفلمقداری خمیر مایه30 گرم شکرمقداری آب گرم2 قاشق غذاخوری آب250 گرم روغن زیتون4 قاشق غذاخوری گوجه فرنگی250 گرم آویشن خشکبه مقدار لازم پنیر پارمزانبه مقدار دلخواه پنیر موزارلابه مقدار دلخواه ریحانیک دسته کوچک

طرز تهیه و دستور پخت:

پیتزا مارگریتا از پیتزاهای گیاهی کشور ایتالیاست که ریحان و گوجه فرنگی دو ماده اصلی آن را تشکیل می دهد. برای تهیه این پیتزای ساده و خوشمزه به مواد اولیه چندانی احتیاج نیست فقط سعی کنید که خمیر این پیتزا را هم به روش ایتالیایی(یعنی با روغن زیتون) درست کرده و هنگام طبخ پیتزا در فر، خمیر آن را نازک تر بگیرید؛ این پیتزای سبک برای وعده شام توصیه می شود.

مرحله اول تهیه پیتزا مارگریتا:

برای تهیه این پیتزا ابتدا خمیر آن را تهیه نمایید: 500 گرم آرد گندم را با 10 گرم نمک پودری و ساییده شده مخلوط نمایید سپس آن را دو بار الک کرده و داخل یک ظرف بزرگ بریزید. 30 گرم خمیر مایه را داخل یک کاسه کوچک بریزید نوک قاشق چایخوری به آن شکر اضافه کنید و 2 قاشق غذاخوری آب گرم به آن افزوده و همه مواد را باهم مخلوط نمایید. این کاسه را جایی گرم قرار دهید تا 20 دقیقه بماند و خمیر مایه فعال شود(نشانه فعال شدن خمیر مایه ظهور حباب هایی روی سطح محلول است)

پس از گذشت این مدت زمان، این محلول را داخل آرد و نمک بریزید، 250 گرم آب را هم اضافه کرده و 2 قاشق روغن زیتون هم اضافه کنید همه مواد را به آرامی باهم مخلوط نمایید تا کمی با هم ترکیب شود، برای به دست آمدن یک خمیر پیتزای خوب باید همه مواد را با دست ورز دهید، می توانید مقداری دیگر به آن روغن زیتون اضافه کنید.

پس از آن که یک خمیر نرم به دست آمد که به دست نچسبید، آن را گوله کنید و داخل یک کاسه قرار دهید، روی آن پارچه بی اندازید یا دهانه ظرف را ببندید تا خمیر به مدت 1 الی 2 ساعت بماند و استراحت کند.

مرحله دوم تهیه پیتزا مارگریتا:

پس از آن که خمیر استراحت کرد آن را از داخل ظرف خارج کرده و کمی ورز دهید سپس آن را به گوله های 40 گرمی تقسیم کنید و هر گوله را با وردنه به شکل دایره های پهن و نازک دربیاورید با سر انگشتانتان اطراف خمیر را کمی گود کنید تا فضایی برای مواد روی پیتزا به وجود بیاید.

خمیر آماده شده را داخل یک سینی فر که چربش کرده اید قرار دهید، فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید تا از قبل آماده باشد.

مرحله سوم تهیه پیتزا مارگریتا:

برای تهیه پیتزای مارگریتا باید از گوجه فرنگی های کوچک و رسیده با پوست نازک استفاده کنید به طوری که نیاز به جدا کردن پوست آن ها نباشد، اگر از گوجه فرنگی های درشت استفاده می کنید بهتر است پوست آن ها را بگیرید.

گوجه فرنگی های کوچک با پوست نازک را با آب سرد بشویید سپس آن ها را از پهنا قاچ کنید هر گوجه فرنگی می تواند به دو یا سه قاچ برش زده شود.

آن ها را داخل یک کاسه بریزید و به آن ها 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بی افزایید و مقداری نمک و فلفل و پودر آویشن خشک به آن ها بزنید و کنار بگذارید حدود 20 دقیقه به همین حالت بمانند.

مرحله چهارم تهیه پیتزا مارگریتا:

برای این پیتزا از دو نوع پنیر استفاده می شود پنیر پارمزان و پنیر موتزارلا، بهتر است هر دو به صورت رنده شده باشند و سپس آن ها را باهم مخلوط کنید، مقدار پنیری که برای این پیتزا استفاده می کنید کاملا بسته به ذائقه شماست، می دانیم که هرچه پیتزا، پنیر بیشتری داشته باشد خوشمزه تر خواهد شد.

مقداری سس گوجه تند کف خمیر بمالید سپس مقداری پنیر(مخلوط هر دو نوع پنیر پارمزان و پنیر موتزارلا) بپاشید، حالا برش های گوجه فرنگی آغشته به روغن زیتون را روی پنیر قرار دهید و باز پنیر بپاشید.

سینی حاوی پیتزا را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید تا پیتزای شما بپزد معمولا 15-20 دقیقه زمان نیاز دارد. وقتی که پیتزا را از فر خارج کردید، مقداری برگ ریحان تازه را روی سطح آن قرار دهید به طوری که روی هر قاچ یک برگ ریحان قرار بگیرد و سپس آن را سرو کرده و میل نمایید.

در رابطه با استفاده از ریحان در این پیتزا گفتن این نکته حائز اهمیت است که: می توانید قبل از گذاشتن پیتزا داخل فر، برگ های ریحان را روی سطح پیتزا قرار دهید و سپس آن را در فر بگذارید، این روش بستگی به سلیقه خودتان دارد. نوش جان

یک دیدگاه برای " دستور پخت پیتزا مارگریتا " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --