دستور پخت پلو گوشت مخلوط مکزیکی

پلو گوشت مخلوط مکزیکی

زمان آماده سازی5 دقیقه
زمان پخت25 دقیقه

مواد لازم برای پلو گوشت مخلوط مکزیکی برای4 نفر

برنج پخته 4 پیمانه
گوشت چرخکرده 600 گرم
روغن سرخکردنی 1 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای 2 عدد
پیاز کوچک 1 عدد
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
ذرت فریز شده 1 پیمانه
لیموترش کوچک 2 عدد
گشنیز یا جعفری تازه دلخواه

این پلوی مکزیکی ساده و خوشمزه بدون هیچ دردسری در عرض نیم ساعت آماده می‌شود. مواد اصلی پلو گوشتم خلوط مکزیکی برنج پخته و گوشت چرخکرده هستند. با اضافه کردن پیاز، فلفل دلمه و ذرت و ادویه جات خوراک شما تکمیل می‌شود. اگر از فلفل دلمه ای با رنگ های مختلف مثلاً زرد و قرمز استفاده کنید پلو شما زیباتر به نظر خواهد رسید. در ضمن با توجه به این که برنج از غذاهای اصلی ما ایرانی هاست مشکلی در تهیه برنج پخته شده نداریم. می‌توانید برای یک وعده غذای دیگر برنج بیشتری تهیه کنید و اضافی آن را برای تهیه پلو گوشت مخلوط مکزیکی در یخچال نگهداری کنید.

پلو گوشت مخلوط مکزیکی برای کسانی که غذاهای برنجی دوست دارند و ترک آن برایشان سخت است تنوع ایجاد می‌کند. در ضمن مقدار برنج در این غذا از پلوهای ایرانی خیلی کمتر است و گوشت و سبزیجات بیشتری دارد.

طرز تهیه: ابتدا فلفل دلمه ای و پیاز را به شکل نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. تابه عمیق بزرگی را روی شعله متوسط داغ کنید. سپس ۱ قاشق روغن داخل آن بریزید و اجازه دهید داغ شود. پیاز را داخل تابه بریزید و چند دقیقه تفت بدهید تا شروع به طلایی شدن کند. سپس گوشت چرخکرده و فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه و فلفل قرمز را نیز اضافه کنید و مخلوط را تفت بدهید تا گوشت قهوه‌ای رنگ و فلفل دلمه‌ای نرم شود.

ذرت را اضافه کنید و یکی دو دقیقه به تفت دادن ادامه دهید. در این مرحله برنج پخته شده را داخل تابه بریزید. دو سه قاشق آب به آن اضافه کنید و شعله را کمی بیشتر نمایید. ۴–۵ دقیقه دیگر حرارت بدهید و در این مدت هر از گاهی مخلوط را هم بزنید.

آب دو لیموترش را بگیرید و هسته‌هایش را جدا کنید. تابه را از روی شعله بردارید و آب لیمو را روی آن بریزید. پلو گوشت مخلوط را در ظرف‌های سرو تقسیم کنید و با کمی جعفری تازه تزیین نمایید. نوش جان!

5 دیدگاه برای دستور پخت پلو گوشت مخلوط مکزیکی ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --