دستور پخت پای مرغ

پای مرغ غذایی جدید و متفاوت!!

بدیهی است هیچ غذایی نمی تواند مطلوب ذائقه ی همه ی افراد باشد. ولی معمولا” دستپخت مادربزرگ ها با توجه به تجربیات چندین ساله ی آنها، سلیقه ی غذایی طیف وسیعی از افراد را تامین می کند. غذایی که طرز تهیه ی آن را در اینجا به شما آموزش خواهیم داد به خوشمزگی غذای مادربزرگ هاست. برای تزئین این غذا از بیسکوئیت کره ای که طرز تهیه ی آن توضیح داده شده است ، استفاده کنید.

مواد مورد نیاز :

بیسکوئیت کره ای به میزان لازم
تره فرنگی خردشده 1 فنجان (3 عدد متوسط)، یا 1 عدد پیاز
قارچ تازه ورقه شده 1 فنجان
کرفس خرد شده ¾ فنجان ( 2/1 – 1 ساقه )
فلفل قرمز شیرین خرد شده ½ فنجان ( 1 عدد کوچک )
کره یا مارگارین 2 قاشق غذاخوری
آرد 3/1 فنجان
ادویه ی مخصوص خوراک مرغ 1 قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ¼ قاشق چایخوری
آب مرغ ½ -1 فنجان
خامه ی کم چرب یا شیر 1 فنجان
مرغ پخته و خرد شده ½ -2 فنجان
نخود فرنگی یامخلوط نخود فرنگی و هویج 1 فنجان
تخم مرغ 1 عدد

طرز تهیه :

1- بیسکوئیت روی غذا را آماده کنید و کنار بگذارید

2- در یک قابلمه ی بزرگ تره فرنگی، قارچ، کرفس و فلفل شیرین را روی کره ی گرم شده بریزید و 4 تا 5 دقیقه یا تا وقتی که این سبزیجات نرم شوند بپزید. سپس آرد را با ادویه ، نمک، و فلفل سیاه مخلوط کنید و روی سبزیجات پخته شده بریزید و هم بزنید. آب مرغ و مخلوط شیرو خامه را یکجا اضافه کنید. همه ی مواد را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا قل بزند و غلیظ شود. سپس مرغ و نخودفرنگی راهم به آنها اضافه کنید. اکنون غذا را در دو ظرف مثلثی شکل فر بکشید.

3- تخم مرغ را خوب بزنید و با قلم مو روی بیسکوئیت ها بمالید و بعد بیسکوئیت ها را تا نیمه در غذا به شکل دلخواه فرو کنید. درصورت تمایل می توانید نیمه ای از بیسکوئیت ها که از غذا بیرون می ماند را به اشکال مختلف برش زده و فرم دهید. و دوباره روی آن تخم مرغ بزنید.

4 ظرف غذا را ( بدون سرپوش ) به مدت 30 تا 35 دقیقه در فر باحرارت 400 درجه ی فارنهایت بگذارید تا روی غدا برشته و طلایی -قهوه ای شود. 20 دقیقه قبل از سرو غذا ظرف را از فر بیرون بیاورید. این غذا برای 6 نفر کافی است.

بیسکویئیت تزیین روی غذا :

¼-1 فنجان آرد و ¼ قاشق چایخوری نمک را در یک کاسه ی متوسط مخلوط کنید.مخلوط آرد و نمک را در 3/1 فنجان روغن شیرینی پزی بریزید و با همزن بزنید تا به گلوله هایی به اندازه ی یک نخود تبدیل شوند. آنگاه یک قاشق غذاخوری آب سرد را روی نیمی از این خمیر بپاشید و آن را به آرامی با چنگال در ظرف بغلطانید تا کاملا” به آب آغشته شود. حال خمیر را در گوشه ی ظرف قرار دهید. دوباره 3 تا 4 قاشق غذاخوری آب سرد را روی نیمه ی دیگر مخلوط آرد بپاشید و در آخر 1 قاشق غذاخوری آب سرد را یکباره روی آن بریزید و با چنگال به آرامی همه ی خمیر را در آب بغلطانید. اینک خمیر را به شکل توپ های کوچک در آورید. روی یک تخته کمی آرد بپاشید و این گلوله ها را با وردنه باز کنید و به شکل مثلثهای9 X 13 برش بزنید. حتما” از چاقوی تیز استفاده کنید. برش زدن این بیسکوئیت ها باعث می شود آب درون خمیر آن تبخیر شود. در صورت تمایل می توانید با استفاده از چاقوی کوچک شیرینی پزی بیسکوئیت ها را به فرم های مختلف و دلخواه برش بزنید.

ارزش غذایی:

* کالری : 471

چربی کلی : 26 گرم

چربی اشباع شده : 10 گرم

* چربی مونو غیر اشباع : 10 گرم

* چربی پولی غیر اشباغ : 5 گرم

کلسترول : 113 میلی گرم

سدیم : 543 میلی گرم

کربوهیدرات : 33 گرم

قند: 3 گرم

* فیبر : 3 گرم

پروتئین : 26 گرم

ویتامین A: 0 (% D V )

ویتامین C: 42 (% D V )

* کلسیم : 9 (% DV

آهن : 19 (d.e. )

نشاسته : 1.5 (d.e. )

سبزیجات : 2 (d.e. )

*گوشت لخم : 2.5 (d.e. )

* روغن : 3.5 (d.e. )

* درصد مقادیر روزانه بر اساس رژیم 2000 کالری در روز محاسبه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --