دستور پخت پاي استيك و موسير

طرز پخت پاي استيك و موسير

مواد لازم پاي استيك و موسير براي 12 نفر:

روغن زيتون 2 قاشق سوپ‌خوري
كنسرو گوشت مرغ خرد شده 140 گرم
 استيك كه روي آتش ملايم پخته شده و خرد شده يك كيلوگرم
آرد ساده 4 قاشق سوپ‌خوري
 سركه قرمز كه با 2 ليوان آب مخلوط شده باشد 10 قاشق غذاخوري
عصاره گوشت گاو يك‌ويك‌سوم قاشق سوپ‌خوري
آويشن 4 شاخه
  موسير تازه 600 گرم
ژل زغال‌اخته 2 قاشق سوپ‌خوري
زرده تخم‌مرغ يك عدد

مواد لازم براي رويه خردلي:

 آرد 350 گرم
 پودر خردل يك قاشق سوپ‌خوري
كره فريز شده 200 گرم
آب سرد 6 تا 8 قاشق سوپ‌خوري

روش تهیه پاي استيك و موسير:
1. نصف روغن زيتون را در يك تابه بزرگ گرم كرده و گوشت مرغ كنسروي را براي چند دقيقه بپزيد تا طلايي شود. بعد گوشت‌ها را از تابه بيرون بياوريد و كنار بگذاريد. به استيك كمي آرد بپاشيد و بعد آن را در همان تابه، سرخ كنيد و بعد مرغ‌ها را دوباره به آن اضافه كنيد.

2. حالا مخلوط آب و سركه و آويشن را به تابه اضافه كرده و صبر كنيد به جوش بيايد. در تابه را طوري بگذاريد كه يك سانتي‌متر باز باشد، حرارت را كم كنيد و اجازه دهيد براي 2 ساعت گوشت‌ها حسابي بپزند. مخلوط را گاه به گاه هم بزنيد و هر وقت احساس كرديد سس غذا غليظ شده، در تابه را كامل بگذاريد.

3. فر را با درجه 200 سانتي‌گراد گرم كرده، باقي‌مانده روغن زيتون و موسيرها را با هم مخلوط كنيد. حالا اين مخلوط را روي يك ورق خمير شيريني‌پزي پخش كرده و براي 45 دقيقه در فر بپزيد تا خمير نرم شده و به رنگ قهوه‌اي طلايي درآيد.

4. حالا آرد و خردل را در يك كاسه بزرگ ريخته، كره فريز شده را با آن مخلوط كنيد. آب سرد را هم در اين مخلوط بريزيد و آن‌قدر هم بزنيد تا خمير نرمي حاصل شود. روي خمير را با يك تكه نايلون پوشانده و براي 30 دقيقه در يخچال بگذاريد.

5. موسيرهاي كباب شده و ژله و گوشت گاو را با هم مخلوط كرده و به آن ادويه اضافه كنيد. بعد مخلوط را به يك ظرف 2 لیتری مخصوص پای منتقل كنید. درجه فر را به 220 درجه سانتی‌گراد برسانید.

6. حالا خمیر شیرینی پخته شده را روی ظرف پای بگذارید. زرده تخم‌مرغ را با كمی نمك بزنید و بعد آن را با یك قلم‌مو روی سطح خمیر بمالید. ظرف را برای 30‌دقیقه در فر گذاشته تا خمیر ترد و طلایی شود. تا محتویات درون ظرف داغ است، آن را سرو كنید.

نكته: بهتر است محتویات داخل پای را از یك روز قبل آماده كنید تا در طول شب خنك شود.

15 دیدگاه برای دستور پخت پاي استيك و موسير ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --