دستور پخت فیله استریپس

طرز تهیه فیله استریپس

فیله استریپس از انواع غذاهای فرنگی و رستورانی خوشمزه است و اگر شما در آشپزی خود از گوشت مرغ استفاده زیادی می کنید بهتر است این نوع فیله را در منزل بپزید. در طرز تهیه فیله استریپس از سینه یا فیله مرغ و آرد و نمک و فلفل قرمز و پودر سیر و پودر پاپریکا و پودر آویشن و پودر پیاز استفاده می شود.

مواد لازم:

فیله مرغ یک و نیم کیلو
آرد ۲ پیمانه
تخم مرغ یک عدد
باترمیلکیک و نیم پیمانه
روغن سرخ کردنی ۳ پیمانه
فلفل سیاه یک قاشق غذاخوری
فلفل قرمزبه میزان لازم
پودر سیربه مقدار لازم
پودر پیازبه مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
آب به مقدار لازم
سس به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

مرحله اول تهیه فیله استریپس:

فیله‌های مرغ را در ظرفی می‌گذارایم. روی آن نمک، فلفل قرمز، پودر سیر و پودر پیاز را می‌پاشیم. سعی می‌کنیم این مواد به همه قسمت‌های مرغ برسد. کمی آب روی فیله‌های مرغ می‌ریزیم و در یخچال قرار می‌دهیم تا به مدت دو ساعت در یخچال مزه دار شود.

مرحله دوم تهیه فیله استریپس:

باتر میلک را در ظرفی می‌ریزیم و تخم مرغ را روی آن می‌شکنیم. هر دو را با هم مخلوط می‌کنیم. در ظرف دیگری آرد، نمک و فلفل سیاه را مخلوط می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.

مرحله سوم تهیه فیله استریپس:

فیله‌های مرغ را از یخچال بیرون می‌آوریم و درون مخلوط آرد می‌غلطانیم. فیله را از آرد بیرون آورده وارد مخلوط باترمیلک می‌کنیم و دوباره درون آرد می‌غلطانیم. برای بهتر جذب شدن آرد به فیله‌های مرغ باید از دو دست کمک بگیریم و آرد را تماما روی فیله بمالیم.

مرحله چهارم تهیه فیله استریپس:

کمی در تابه روغن سرخ کردنی می‌ریزیم و روی شعله قرار می‌دهیم تا گرم شود. فیله‌ها را در تابه می‌اندازیم و منتظر م. شویم تا یک طرف آن سرخ شود و طرف دیگر آن را برگردانیم. برای اینکه روغن زیاد فیله‌ها گرفته شود می‌توانیم آن‌ها را روی دستمال تمیز یا روی چیزی مثل سیم آشپزخانه که به راحتی روغن از آن چکه کند و خارج شود، می‌گذاریم.
بعد از سرخ کردن فیله استریپس را کنار سس دلخواه سرو می‌کنیم.

یک دیدگاه برای " دستور پخت فیله استریپس " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --