دستور پخت سالادپاستا با تن ماهی

طرز تهیه سالادپاستا با تن ماهی

مواد لازم:

پاستا200 گرم تن ماهی1 عدد کرفس100 گرم نخود فرنگی1 پیمانه پیاز قرمز1 عدد شوید2 قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده1 پیمانه سس مایونز1 قاشق غذاخوری ابلیمو2 قاشق غذاخوری نمک فلفلمقدار کافی پودر سیرمقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت:

سالاد یکی از مفید ترین بخشهای خوردن است و در واقع یک دنیای رنگارنگ از مزه ها و طعمها و مواد مختلف است که در کنار هم قرار می گیرند.بیشتر سالادها که فاقد پروتین هستند بعنوان پیش غذا استفاده می شوند اما می توان با اضافه کردن مواد گوشتی مانند مرغ و یا ماهی و …سالاد را از حالت پیش غذا بعنوان غذای اصلی نیز استفاده کرد.در واقع سالادها هر طور که درست شوند غذایی کم کالری محسوب می شوند و برای کسانیکه دارای رژیم غذایی هستند خیلی مناسب هستند.

در مورد سالاد پاستا با تن ماهی می توان بیان کرد که این سالاد در واقع همان سالاد ماکارونی است که در ان بجای کالباس و یا مرغ تن ماهی استفاده می شود و برای کسانیکه از بوی تن ماهی بدشان می اید و تمایل به خوردن تن ماهی ندارند یک گزینه مناسب است چون اصلا بوی ماهی نمی دهد .

در این مطلب طرز تهیه این سالاد خوشمزه را که شامل پاستا و کرفس و پیاز قرمز و پودر سیر و ابلیمو و ماست یونانی و تن ماهی و نخود فرنگی و شوید و سس مایونز و نمک و فلفل است را برایتان می نویسم تا ان را در منزل درست کنید و بعنوان پیش غذا و یا شام میل کنید.( در صورت تمایل می توان از مواد دیگری مانند ذرت و هویچ خرد شده و …بسته به سلیقه در این سالاد استفاده کرد).

مرحله اول تهیه سالاد پاستا با تن ماهی:

ابتدا و برای شروع سراغ اماده کردن پاستا می رویم که اماده کردن ان تقریبا از بقیه مراحل وقت گیر تر است و 200 گرم پاستا را داخل یک قابلمه حاوی اب جوش می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و زیر ان را روشن می کنیم.سپس مقداری نمک و روغن نیز داخل قابلمه می ریزیم و منتظر می شویم پاستا بجوشد و حالت پاستا در حدی باشد که نرم شود.سپس ان را ابکش می کنیم و داخل یک ظرف می ریزیم تا خنک شود.

مرحله دوم تهیه سالاد پاستا با تن ماهی:

سپس در ادامه موادی که باید خرد شوند را اماده می کنیم یعنی 100 گرم کرفس را شسته و ساقه ان را جدا کرده و ان را خرد می کنیم.1 عدد پیاز قرمز را شسته و ان را به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله سوم تهیه سالاد پاستا با تن ماهی:

سپس کرفس خرد شده را همراه با پیاز قرمز خرد شده و 1 پیمانه نخود فرنگی به پاستا ابکش شده در مرحله اول اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.سپس 1 پیمانه شوید را نیز به مواد اضافه می کنیم و همه مواد را خوب مخلوط می کنیم و نمک و فلفل را به مقدار کافی به مواد می زنیم تا مزه دار شود .

مرحله چهارم تهیه سالاد پاستا با تن ماهی:

سپس تن ماهی را داخل یک قابلمه اب می گذاریم و ان را روی گاز قرار داده تا شروع به جوشیدن کند و 20 دقیقه داخل اب بجوشد تا اگر سمی دارد از بین برود. سپس ان را از قابلمه بیرون اورده و در ان را باز می کنیم و روغن تن را جدا کرده و خود ماهی تن را داخل ظرف مواد سالاد در مرحله قبل می ریزیم و با آنها مخلوط می کنیم.اکنون سالاد پاستا با تن ماهی ما اماده است و فقط باید سس ان را درست کرد تا مزه دار شود.

مرحله پنجم تهیه سالاد پاستا با تن ماهی:

سپس در این مرحله سس غذا را درست می کنیم و برای این منظور 1 پیمانه ماست یونانی ساده و 1 قاشق غذاخوری سس مایونز و مقدار کافی نمک و فلفل و پودر سیر و 2 قاشق غذاخوری ابلیمو را داخل یک ظرف می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم.اکنون سس سالاد ما اماده است.

مرحله ششم تهیه سالاد پاستا با تن ماهی:

سپس در ادامه سس سالاد تهیه شده در مرحله قبل را روی سالاد می ریزیم و ان را کاملا با سالاد قاطی می کنیم و سالاد را کاملا زیر و رو می کنیم تا همه جان ان خوب مزه دار شود.اکنون سالاد پاستا با تن ماهی ما اماده است. ان را در طرف مناسبی ریخته و بعنوان پیش غذا و یا غذای اصلی میل می کنیم.نوش جان

امیدوارم از دستور تهیه این سالاد خوشتان آمده باشد و ان را تهیه کنید.

2 دیدگاه برای دستور پخت سالادپاستا با تن ماهی ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --