دستور پخت بورک گوشت

طرز تهیه بورک گوشت

بورک ها انواع مختلفی دارند مثل بورک سبزیجات- بورک پنیر – بورک گوشت – بوورک مرغ وبورک سیب زمینی و بورک اسفناج و… این غذا بسیار آسان و راحت و در زمان اندک قابل تهیه است و می توان آن را در فر پخت و یا در روغن سرخ کرد. ضمنا این غذا حالت فینگر فود نیز دارد و برای مجالس و مهمانی ها گزینه بسیار مناسبی می باشد.
طرز تهیه بورک گوشت

مرحله اول:

برای تهیه بورک گوشت ابتدا یک عدد پیاز را شسته و پوست می‌کنیم. سپس با چاقو آن را به صورت ریز و نگینی خرد می‌کنیم. سپس داخل یک تابه کمی روغن مایع می‌ریزیم و پیاز‌ها را در تابه تفت می‌دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس ۱ حبه سیر را نیز پوست کنده و آن را رنده می‌کنیم و به تابه پیاز‌ها اضافه می‌کنیم و آن را تفت می‌دهیم تا بوی سیر بلند شود.

مرحله دوم:

برای تهیه بورک در این مرحله ۱۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ و سیر داغ اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا مواد مخلوط شوند و سپس ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل و زردچوبه را به میزان دلخواه به قابلمه اضافه می‌کنیم تا گوشت خوشرنگ و خوشمزه شود.

مرحله سوم:

سپس در این مرحله ۱۰۰ گرم قارچ و فلفل دلمه‌ای را خوب می‌شوریم و با چاقو خیلی ریز خرد می‌کنیم و در یک تابه جداگانه در روغن قارچ‌ها و فلفل دلمه‌ای را تفت می‌دهیم. برای اینکه رنگ قارچ سیاه نشود می‌توان آبلیمو به قارچ اضافه کرد.

مرحله چهارم:

سپس در این مرحله قارچ‌های خرد شده و فلفل دلمه‌ای ریز شده را به گوشت و پیاز‌ها اضافه می‌کنیم و کمی با آن تفت می‌دهیم. نمک فلفل را در غذا به مقدار لازم اضافه می‌کنیم. سپس ۲ قاشق غذاخوری جعفری را که شسته و خرد کرده ایم به مواد اضافه می‌کنیم و تقریبا ۲ دقیقه با گوشت تفت می‌دهیم.

مرحله پنجم:

سپس در این مرحله در یک ظرف ۱ عدد سفیده تخم مرغ با ۱ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق روغن را با هم مخلوط می‌کنیم. خمیر یوفکا را روی سطح صافی قرار می‌دهیم. روی خمیر را با برس سفیده تخم مرغ و ماست و روغن می‌زینم تا خمیر حالت شکنندگی پیدا نکند. یک ورق دیگر خمیر را نیز روی لایه زیرین خمیر می‌گذاریم تا مقاوم شود و نشکند.
حالا از مواد آماده شده گوشت در مرحله قبل در وسط خمیر می‌گذاریم. کمی پنیر پیتزا نیز روی گوشت وسط خمیر قرار می‌دهیم. سپس خمیر را لوله و رول می‌کنیم و می‌بندیم. بعد از بستن خمیر روی آن کمی از مخلوط سفیده تخم مرغ و ماست و روغن می‌زینم تا خمیر باز نشود.

مرحله ششم:

سپس در این مرحله کمی زرده تخم مرغ روی بورک‌ها با قمو می‌مالیم تا سطح روی آن طلایی شود.

مرحله هفتم:

سپس در این مرحله بورک‌های آماده شده و رل شده را با فاصله در یک سینی فر که کف آن کاغذ روغنی گذاشته ایم، می‌چینیم. سینی را درفر به مدت نیم ساعت با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می‌دهیم. منتظر می‌شویم تا بورک‌ها بپزند. ۵ دقیقه آخر گریل را روشن می‌کنیم تا روی بورک طلایی شود. وقتی بورک پخت آن را از فر خارج کرده در ظرفی می‌چینیم و با سس و سبزی برای میان وعده و یا غذای اصلی میل می‌کنیم.

یک دیدگاه برای " دستور پخت بورک گوشت " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --