دستور پخت بوراک اسفناج

طرز تهیه بورک اسفناج

 

مواد لازم برای بورک اسفناج:

اسفناج 1 کیلو
پنیر پیتزا 300 گرم
پنیر خامه ای 200 گرم
خمیر یوفکا 1 بسته
نعنا و پونه ی خشک  1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای مربطوب کردن خمیر:

 شیر 1 استکان
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه بورک اسفناج :

برای پخت بورک اسفناج، ابتدا اسفناج را بخارپز کنید زمانی که کامل پخته شد در صورت تمایل نعنا و پونه خشک شده را اضافه کنید و تفت بدهید سپس پنیر خامه ای را اضافه و مخلوط کنید تا بکدست شود.

بعد پنیر پیتزای رنده شده و نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود کنار بگذارید تا کمی خنک شود. در صورت تمایل می توانید مقداری قارچ را جداگانه با نمک و فلفل سیاه و آبلیموی تازه تفت بدهید تا قارچ پخته شود و بعد به مخلوط اسفناج اضافه کنید.

شیر و روغن مایع را مخلوط کنید و روی هر ورق خمیر یوفکا را با این مایع به طور کامل مرطوب کنید و دوباره یک ورق دیگر خمیر روی لایه قبلی قرار بدهید و مجددا با مایع مرطوب کنید. سپس مقداری از مواد روی ابتدای خمیر قرار بدهید و مقداری پنیر پیتزا روی مواد بریزید و مطابق عکس یا یه سلیقه ی خودتان خمیر را رول کنید. بعد با مایع یا مخلوط شیر و روغن و یک زرده ی تخم مرغ روی خمیر را رومال کنید. می توانید مقداری کنجد یا سیاهدانه روی خمیر بریزید و در فر با دمای 180 درجه به مدت تقریبی 20 دقیقه قرار بدهید تا زمانی که روی بورک کمی طلایی شود.

می توانید روی بورک ها را رومال نزنید و داخل روغن سرخ کنید. اگر برای اولین بار درست می کنید مقداری را از آن را داخل روغن سرخ کنید و مقداری را داخل فر قرار بدهید و ببنید کدام یک بیشتر باب میل تان است.

یک دیدگاه برای " دستور پخت بوراک اسفناج " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --