دستور پخت بورانی کنگر

طرز تهیه بورانی کنگر

کنگر ماست اگرچه در یک تقسیم‌بندی کلی (مانند برانی اسفناج) جزء اردورها و کنار غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی این ترکیب غذایی مقوی در مقام مقایسه از برانی اسفناج غلیظ‌تر و سنگین‌تر بوده و می‌توان آن را با نان – به‌خصوص نان سنگک– به‌عنوان شامی سبک در شب‌های بهاری و تابستانی نیز به حساب آورد.

مواد لازم :

 کنگر پاک‌شده  نیم کیلوگرم
 ماست  2/5 پیمانه
 سیر  یک بوته
 نمک و فلفل  به میزان لازم
 آب  نصف پیمانه

طرز تهیه:
1 – ابتدا کنگرها را شسته و به‌صورت نوارهای درشت به طول 5 سانتی‌متر یا 2 بند انگشت خرد کنید.

2 – حبه‌های سیر را با پوست از هم جدا کرده و در ظرفی حاوی آب سرد بریزید و بگذارید چند ساعتی خیس بخورد؛ به این ترتیب، پوست آنها به راحتی جدا می‌شود. پس از این مدت، پوست آنها را کنده و به‌صورت ریز رنده کنید.

3 – در یک تابه گود مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود؛ سپس کنگرهای خردشده را به آن اضافه کنید و داخل روغن تفت دهید. پس از اینکه کنگرها سرخ شد، سیرهای رنده‌شده را همراه نمک و فلفل به آن اضافه کنید و به تفت‌دادن ادامه دهید. برای سرخ‌شدن سیر حدود 3 تا 5 دقیقه زمان کافی است.

4 – در مرحله بعد، آب را در تابه بریزید و در آن را بگذارید و اجازه بدهید تا کنگرها روی حرارت کم بپزند. سپس در تابه را بردارید تا آب اضافی باقیمانده بخار شود. حالا ماست را اضافه کرده و بگذارید بر اثر حرارت به‌اصطلاح یک قل بزند. پس از آن، بلافاصله اجاق را خاموش کنید و وقتی که برانی کمی سرد شد، آن را سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --