دستور پخت بال مرغ کبابی خوشمزه

طرز تهیه بال مرغ کبابی خوشمزه

بال مرغ کبابی از آن دسته غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد و درست کردنش آنقدرها سخت نیست، طرز تهیه این غذای خوشمزه و لذیذ را از دست ندهید.

اگر تا به حال در خانه بال مرغ درست نکرده‌اید، پس ضرر کرده‌اید. این مواد بسیار ارزان هستند، اما نتیجه فوق‌العاده ترد، دلچسب و عالی است! منتظر روز بازی یا مهمانی بعدی نشوید، همین اکنون این غذا را برای شام تهیه کنید! ما شما را بابت دولپی خوردن این غذا، سسی شدن دست‌ها و صورتتان، ایجاد صدا‌های خاص از دهانتان مسخره نخواهیم کرد.

اگر تصمیم دارید این غذا را برای مهمان‌ها تهیه کنید، مطمئن باشید که باید زیاد درست کنید. حتی اگر آن را در کنار غذای دیگری سرو می‌کنید، برای هر نفر حداقل ۵ تکه در نظر بگیرید. یکی از چیز‌هایی که این بال‌ها را اینقدر خوشمزه می‌کند، اضافه کردن سس گوچوجنگ است. سسی غلیظ، فلفلی، شیرین و خوش طعم که مطمئنم برای همه غذا‌ها استفاده خواهید کرد!

مواد لازم برای بال کبابی:

بال‌های مرغ را طبق دستور آماده کنید.
۴۰ الی ۴۶ بال مرغ
۲ کیلو بال مرغ
۲ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
½ قاشق غذاخوری نمک
½ قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
مواد لازم برای تهیه سس:
۳ قاشق غذاخوری سس گوچوجنگ کره‌ایی
۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت مخلوط با ۱ قاشق غذاخوری آب سرد
۳ قاشق غذاخوری شکر آسیاب شده
۲ قاشق غذاخوری عسل
¼ فنجان سس سویا
۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب
۱ حبه سیر، ساطوری شده
۱ تکه کوچک زنجبیل، ساطوری شده
۲ قاشق چایخوری دانه‌ی کنجد
۱ بوته کوچک پیازچه، ریزشده

دستور پخت بال مرغ کبابی:

۱. فر را از قبل در دمای ۲۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید، توری مشبک فر را روی سینی فر قرار دهید. مفصل هر یک از بال‌ها را از آن جدا کنید تا بال‌های کوچک و جمع و جوری داشته باشید.

۲. بال‌ها را با دستمال خشک کنید، سپس آن‌ها را در کاسه‌ایی بزرگ بریزید و بکینگ پودر، نمک و فلفل را به آن بیافزائید. مواد را خوب هم بزنید.

۳. یک ردیف بال روی توری قرار دهید به نحوی که قسمت پوست‌دار به سمت بالا باشد. به مدت ۳۰ دقیقه در طبقه پایین فر قرار دهید.

۴. پس از ۳۰ دقیقه پخت، دمای فر را به ۴۲۵ درجه فارنهایت تغییر دهید، توری را خارج کرده و به مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه در طبقه بالای فر قرار دهید تا بال‌ها طلایی و ترد شوند. سپس توری را از فر خارج کنید تا به آرامی سرد شوند.

۵. تمام مواد مخصوص سس را درون ماهی تابه ریخته، هم بزنید و اجازه دهید تا به جوش بیفتد. بگذارید به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بجوشد و غل بزند تا سس غلیظ و کم شود. گاز را خاموش کنید.

۶. بال‌ها را درون کاسه‌ایی بزرگ بریزید و با دقت زیاد نیمی از سس غیظ را روی آن‌ها بریزید. همه مواد را مخلوط کنید، سپس دانه‌های کنجد، پیازچه‌ها و مابقی سس را روی بال‌ها بریزید تا در سس غرق شوند.

یک دیدگاه برای " دستور پخت بال مرغ کبابی خوشمزه " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --