دستور پخت املت ژاپنی

طرز تهیه املت ژاپنی

زمان آماده سازی5 دقیقه

زمان پخت5 دقیقه

مواد لازم برای املت ژاپنی برای3 نفر

تخم مرغ بزرگ 4 عدد
شکر 1 قاشق غذاخوری
سس سویا 1/2 قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم
روغن به میزان لازم
استاک ژاپنی (dashi) به میزان لازم

تاماگویاکی، املت ژاپنی و یا سوشی تخم مرغ نام هایی است که به این املت خوشمزه و دل انگیز می دهند. طرز پخت املت ژاپنی انواع مختلفی دارد. اما ما در این دستور سعی کرده ایم آسان ترین و سریع ترین راه را برای درست کردن یک سوشی تخم مرغ جذاب بیاوریم. در تهیه تاماگویاکی اصل ژاپن، از چاشنی به نام داشی (dashi) استفاده می شود که به املت طعم خاصی می دهد. اگر به این استاک دسترسی ندارید، میتوانید از آب گوشت، مرغ یا سبزیجات و یا حتی شیر استفاده کنید.

در برخی روش های تهیه تاماگویاکی ژاپنی از پیازچه، هویج، پیاز رنده شده و دو قاشق غذاخوری شیر و مقداری فلفل هم استفاده می کنند که آن به نوعی رولت تخم مرغ و سبزیجات است. در دستور پخت املت ژاپنی ما نیازی به این مواد نیست و با کمی نمک و شکر طعم اصیل یک تاماگویاکی را خواهید چشید.

ظرف مخصوص تهیه کردن سوشی تخم مرغ میکی یاکی نام دارد که یک ماهیتابه مستطیل شکل است. شما میتوانید به جای آن از هر ماهیتابه مستطیلی که دارید، استفاده کنید. البته ماهیتابه باید نچسب باشد که در رول کردن سوشی شما مشکلی به وجود نیاید. با املت ژاپنی میتوانید روش های جدید تهیه املت آن هم به سبک ژاپن را امتحان کنید و مهارت خود را در آشپزی محک بزنید.

طرز تهیه املت ژاپنی

مرحله اول:

تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید. سس سویا، نمک، شکر و داشی یا ادویه های دلخواه را در حین بهم زدن تخم مرغ در کاسه بریزید. طوری تخم مرغ ها را بهم بزنید که فقط کف دار شوند و خیلی حباب نداشته باشند.

مرحله دوم:

یک ماهیتابه نچسب مستطیل شکل بردارید تا کار برای رول کردن سوشی تخم مرغ راحت تر شود.

کف و لبه های ماهیتابه را با روغن چرب کنید. میتوانید به کمک یک دستمال کاغذی روغن را در همه قسمت های ماهیتابه پخش کنید.

مرحله سوم:

ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. به آرامی تخم مرغ را در ماهیتابه بریزید. در صورتی که در تخم مرغ حباب به وجود آمد؛ میتوانید حرارت آن را کمتر کنید.

مرحله چهارم:

ماهیتابه را کمی بچرخانید تا تخم مرغ در آن پخش شود. سرخ شدن تخم مرغ چند ثانیه زمان می برد. وقتی رنگ تخم مرغ مات و کدر شد و در زیر آن حباب به وجود آمد، املت ژاپنی آماده ی برداشتن از روی حرارت است.

مرحله پنجم:

به کمک یک کفگیر بزرگ و یک لیسک به آرامی تاماگویاکی را رول کنید. ماهیتابه را کمی تکان دهید تا املت راحت تر از لبه های ظرف جدا شود.

مرحله ششم:

املت ژاپنی را به طور کامل رول کنید. املت با حرارت باقی مانده در بافتش پخته می شود. اما اگر نگران خام بودن یا ریختن سوشی تخم مرغ هستید، میتوانید چند دقیقه ی دیگر در همان حالت آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. البته مراقب باشید املت شما نسوزد.

مرحله هفتم:

تاماگویاکی ژاپنی را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود. سپس به کمک یک چاقوی تیز از عرض برش بزنید و به قطعات کوچک تقسیم کنید. میتوانید املت ژاپنی را مانند ژاپنی ها با چاپستیک سرو کنید. نوش جان.

7 دیدگاه برای دستور پخت املت ژاپنی ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --