ترفندهای تمیز کردن گاز رومیزی شیشه‌ای

ترفندهای تمیز کردن گاز رومیزی شیشه‌ای

گازهای رومیزی شیشه‌ای سبب شگفت انگیز به نظر رسیدن آشپزخانه ی شما می شوند و دلیل این شگفت انگیز به نظر رسیدن می تواند سطح شیشه ای و براق آن ها، طرح های نو و متناسب با دکوراسیون های به روز آشپزخانه ها باشند. جذابیت گازهای شیشه ای به قدری است که مرتبا کدبانوی خانه و حتی کسانی که تمایلی به آشپزی کردن ندارند را فرا می خواند تا دست به کار شوند مخصوصا اگر دائما تمیز و براق باشند. شما یک گاز رومیزی شیشه‌ای براق و تمیز را می توانید با قابلمه ها، تابه و حتی گلدان هایتان ست کنید تا انگیزه برای آشپزی کردن را دوچندان کند.

مشغول به آماده کردن غذای مورد علاقه ی خود و خانوده تان می شوید و با خیال راحت آشپزی می کنید، اما در آخر می بینید که از جذابیت گاز شیشه ای براقتان کاسته شده و نیاز به تمیز کردن دارد. وجود لکه و کثیف شدن سطح سیاه و براق این گازها می‌تواند بدترین خبر برایتان باشد. می دانیم اهمیت تمیز کردن گازهای شیشه ای را بخصوص بعد از سرخ کردن سیب زمینی یا ماهی و یا پخش شدن لکه های گوجه بر روی گاز کاملا درک کرده اید و به دنبال راهی برای هرچه تمیز کردن آن هستید. در ادامه با ترفند و ایده ی تکنوساخت همراه باشید تا این نگرانی را از خود دور کنید.

لطفا استفاده از از قابلمه و تابه های سنگی، سرامیکی، چدن و سایر جنس هایی که ممکن است به سطح شیشه ای گازتان آسیب بزند را کمتر کنید. حتی استفاده از فویل آلومینیومی نیز می تواند سطح براق گاز را بخراشد.

پس از آشپزی و سرو کردن شام یا نهارتان لطفا برای تمیز کردن گازتان به سراغ آن برگردید، نکته ای که باید درنظر داشته باشید شروع به تمیز کردن بعد از سرد شدن کامل گاز است. در صورتی که گاز داغ باشد استفاده از هر ماده ای برای تمیز کردن آن شوینده را بر روی سطح شیشه ای می سوزاند و موجب لکه گرفتن بیشتر می شود.

یکی از روش های تمیز کردن گاز استفاده از جوش شیرین می باشد. اگر فراموش کردید بعد از سرد شدن گاز آن را تمییز کنید و پس از آن به نظر می رسد تمییز کردن گاز کار دشواری باشد، یکی از روش های مناسب در این وضعیت استفاده از جوش شیرین است. یک کاسه پر آب گرم با صابون، جوش شیرین، پارچه تمیز و یک جفت دستکش آماده کنید. در ابتدا کاسه را پر آب گرم کنید و سپس آب را با صابون هم بزنید. سپس پارچه را در آب گرم فرو ببرید و چند دقیقه بگذارید خیس بخورد. در مرحله ی بعد جوش شیرین را بر روی گاز به اندازه ی مناسب پخش کنید. پارچه ی خیس خورده را برداشته و بر روی همان قسمت از گاز که لکه دارد و می خواهید تمییز کنید پهن کنید و بگذارید 15 دقیقه بر روی آن بماند بعد از گذشت این مدت پارچه را به صورت دایره ای بر روی گاز بکشید. گاز را خشک کنید و از تمییز و براق شدن دوباره ی آن لذت ببرید.

چناچه بخواهید رنگ تیره ای که به شیشه ی اجاق گاز چسبیده را تمیز کنید، تنها باید جوش شیرین و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و مخلوط آماده شده را به شیشه ی اجاق گازتان بمالید و سپس 30 دقیقه اجازه دهید بر روی آن بماند در آخر با دستمال سطح گاز را تمیز کنید و از تمیز و براق شدن دوباره ی آن لذت ببرید.

برای تمیز کردن در شیشه ای فر یا مایکروفر هم این روش مفید است.

روش دیگر این است که صفحه شیشه ای اجاق را با با پنبه آغشته به الکل پاک کنید و بعد از آن برای براق شدن صفحه گاز از شیشه پاک کن و دستمال جادویی یا نانو استفاده کنید.

در حالتیکه شیر روی اجاق سر می رود و حالت سوخته ای برروی صفحه اجاق گازتان می ماند شعله را خاموش کرده، روی آن حوله ای خیس قرار دهید و بعد از سرد شدن آن را تمیز کنید مشاهده می کنید که سوخته ی شیر به آسانی با دستمال نم پاک می شود. هودهای شیشه ای را نیز به همین روش براق کنید. دقت کنید حتما از دستمال نانو استفاده کنید تا لکی روی اجاق گازتان باقی نماند.

یک دیدگاه برای " ترفندهای تمیز کردن گاز رومیزی شیشه‌ای " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --