انواع هود آشپزخانه

انواع هود آشپزخانه

انواع هود
در حال حاضر دو نوع هود در بازار موجود است. هودهای تصفیه کننده هوا و هودهای دارای خروجی هوا، هودهای تصفیه کننده، گرد و غبار و بو را به داخل می کشند و ذرات معلق را تا حد ممکن از هوا می زدایند و دوباره هوای تصفیه شده را به داخل آشپزخانه پس می دهند. هودهایی که خروجی هوا دارند، به یک کانال متصل شده اند که گرد و غبار، چربی و بوهای نامطبوع از طریق آن به بیرون می فرستند. این هودها به شکل های معمولی، شومینه ای و جزیره ای موجود هستند.

مکان مناسب نصب هود
بهترین مکان برای نصب هود طبیعتا بالای اجاق گاز و در فاصله 40 تا 60 سانتی متری است.

راهنمای خرید هود
مهمترین فاکتور در انتخاب هود، مکش آن است و شاید برای کسانی که زیاد از هود استفاده می کنند موضوع صدا هم بسیار مهم باشد. نوع جنس بدنه و فیلترها، میزان مصرف برقی و میزان روشنایی که هود دارد از دیگر فاکتورهای مهم برای خرید هود است. پس بهتر است برای انتخاب هود مناسب فقط زیبایی آن را ملاک قرار ندهید و به تمامی موارد آن دقت کافی کنید.

مکش هود
میزان هوایی که هود در دقیقه توانایی خارج کردن آن را دارد بر واحد مترمکعب محاسبه می شود. نصب درست هود بر میزان مکش آن تاثیرگذار است. قبل از خرید هود باید نوع خروجی هود منزل خود را مشخص کنید ( یعنی قطر دریچه به کار رفته در دیوار و قطر لوله به کار رفته در دیوار تا محل خروج پشت بام یا دیوار و کلاهک به کار رفته در آن) زیرا اگر شما هودی با خروجی 1000مترمکعب تهیه نمایید و خروجی شما 10 یا 15 سانتی متر باشد هود نمی تواند نتیجه مطلوب را ایجاد کند و علاوه بر مکش کمتر، صدای بیشتری هم ایجاد می شود. پس ابتدا با یک خط کش، لوله های خروجی و قطر سوراخ خروجی را که معمولا 10،15 یا 20 سانتی متراست اندازه گیری کنید و بعد به خرید اقدام کنید.

فیلترها
داشتن فیلترهای قابل تعویض، یا آسان تعویض شدن فیلترها یکی از مهمترین نکته های قابل توجه هود، مخصوصا برای آشپزخانه چرب ایرانی است. داشتن فیلترهای قابل شست وشو و در هودهای جدید، داشتن مخزن روغن و گرد و غبار باید درا نتخاب مدنظر قرار دهید.

یک دیدگاه برای " انواع هود آشپزخانه " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --