از بین بردن جای چسب

چسب های تجاری یا مخصوص ساختمان سازی!

این چسب های مخصوص که برای چسباندن متریال ساختمانی مصرف می شوند، در صورت ریخته شدن بر روی لباس و یا متریال باید توسط پاک کننده یا حلال از بین بروند.

  • نوع لکه: لکه بر پایه شیمیایی
  • مواد شوینده: حذف کننده لکه ها
  • دمای آب: مطابق برچسب پارچه شستشو دهید.
  • قبل از پاک کردن لکه به خاطر بسپارید: 10 دقیقه کار، 1ساعت و 10دقیقه زمان کلی.
  • آن چه نیاز دارید: چاقوی کند یا پلاستیک مانند، فریزر یا کیسه یخ، حلال یا لکه بر.

چگونه چسب های تجاری را از پارچه جدا کنیم؟

برای از بین بردن جای چسب اجازه دهید چسب قبل از اقدام به برداشتن آن روی پارچه یا فرش خشک شود. سعی نکنید آن را پاک کنید. پاک کردن چسب مرطوب فقط چسب را عمیق تر وارد الیاف می کند. از لبه چاقوی کند یا ضایعات پلاستیکی برای بلند کردن هرگونه قطره چسب استفاده کنید ، سپس بگذارید آن ناحیه خشک شود.
پارچه را به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید. پس از خشک و جامد شدن چسب، معمولاً می توانید قسمت اعظم آن را خرد کرده و از روی پارچه حذف کنید. اگر لکه ای باقی مانده است ، محل را با حلال یا لکه بر پاک کنید.

چگونه لکه چسب های تجاری را از روی فرش پاک کنیم؟

سعی کنید چسب را با مقداری یخ در یک کیسه پلاستیکی منجمد کنید. پس از یخ زدگی ، سعی کنید چسب را جدا کنید. سپس از حلال چسب مطابق دستورالعمل ها استفاده کنید. اگر لکه باقی مانده است ، محل را با حلال یا حذف لکه بر پاک نمایید.

نکته: در از بین بردن جای چسب همیشه حلال ها یا حذف کننده لکه ها را روی قسمت مخفی لباس یا فرش آزمایش کنید تا مطمئن شوید رنگ آن نمی رود.

 

از بین بردن جای چسب ناخن مصنوعی

برای از بین بردن جای چسب ناخن مصنوعی اساساً همان فرمول شیمیایی چسب فوق العاده قوی است. ماده اصلی سیانواکریلیت، یک رزین اکریلیک است که تقریبا بلافاصله اثر می کند. هنگامی که نشتی روی پارچه و فرش اتفاق می افتد ، وحشت نکنید و چسب را پاک نکنید – با این کار فقط آن را در اطراف پخش خواهید کرد. بگذارید چسب قبل از تلاش برای خارج کردن آن خشک شود.

  • نوع لکه: لکه بر پایه شیمیایی
  • مواد شوینده: مواد شوینده مخصوص ماشین لباسشویی یا مایع ظرفشویی
  • دمای آب: مطابق برچسب پارچه شستشو دهید
  • زمان کار: 10 دقیقه
  • زمان کل: 1 ساعت و 10 دقیقه
  • آنچه شما نیاز دارید : پاک کننده ناخن مبتنی بر استون ، گوش پاک کن ، چاقوی آشپزخانه کند، پاک کننده لکه یا شوینده لباس قوی، آب (برای فرش) ، مایع ظرفشویی (برای فرش)، سرکه مقطر سفید (برای فرش)، پارچه سفید، حوله کاغذی یا اسفنج (برای فرش)

نحوه پارک کردن چسب ناخن از پارچه

برای از بین بردن جای چسب ، گوش پاک کن را در پاک کننده ناخن مبتنی بر استون فرو کنید. آن را روی یک درز کوچک و داخلی تست کنید تا مطمئن شوید که حذف کننده ناخن باعث آسیب دیدن یا تغییر رنگ پارچه یا فرش نمی شود.

با کار کردن از بیرون لکه به سمت داخل ، چسب سخت شده را با گوش پاک کن خیس کرده و  اجازه دهید گوش پاک کن یک یا دو دقیقه روی چسب بماند.

از چاقوی آشپزخانه کند استفاده کنید و هر نوع چسبی که سست و شل شده را جدا کنید. ممکن است لازم باشد برای برداشتن چسب، این روند را چندین بار تکرار کنید.

در زمان از بین بردن جای چسب ، هنگامی که احساس می کنید تمام چسب از پارچه های قابل شستشو از بین رفته است، این ناحیه را با یک پاک کننده یا شوینده قوی لباس بر اساس دستورالعمل های درج شده بر روی پارچه، پاک کنید.

قبل از قرار دادن لباس در خشک کن لکه را بررسی کنید. اگر لکه هنوز وجود دارد ممکن است نیاز به انجام دوباره عملیات داشته باشید زیرا خشک کردن لباس درگرمای زیاد خشک کن، باعث ایجاد لکه شده و حذف آن را غیرممکن می سازد.

چگونه چسب ناخن را از روی فرش جدا کنیم؟

بعد از خشک شدن چسب ، محلول یک فنجان آب گرم، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و دو قاشق غذاخوری سرکه مقطر را مخلوط کنید. یک پارچه سفید تمیز، حوله کاغذی یا اسفنج را در محلول فرو کنید و سریعاً محل مورد نظر را با آن بکشید. این بار با یک پارچه تمیز و آغشته به آب بر روی ناحیه بکشید. اجازه دهید ناحیه آغشته شده خشک شود.

نکته : پارچه های خاصی در برابر پاک کننده چسب ناخن مقاوم نیستند. پارچه های استات ، تری استات و موداکریلیک در برابر حلال  لاک ناخن ، استون یا رنگ برها حل می شوند. ابتدا برچسب های بر روی را بخوانید. اگر روی این پارچه ها پاک کننده ناخن استفاده کنید، می تواند باعث سوراخ هایی شود که قابل رفع نیستند. برای از بین بردن چسب ناخن از این الیاف ، با یک متخصص مشورت کنید.

از بین بردن جای چسب اکلیلی

برای از بین بردن جای چسب اکلیلی یک محصول ترکیبی است و از ترکیب چسب مایع با رنگ و اکلیل ساخته می شود که می تواند از بین بردن لکه ها را بسیار سخت تر کند.

  • نوع لکه: لکه های حاوی پروتئین
  • مواد شوینده: سفید کننده برپایه اکسیژن
  • دمای آب: مطابق برچسب پارچه شستشو دهید.
  • زمان کار: 10 دقیقه
  • زمان کل: 8 ساعت ، 10 دقیقه
  • آنچه شما نیاز دارید : چاقوی کند یا ضایعات پلاستیکی سخت ، آب سرد، سفید کننده برپایه اکسیژن، پارچه سفید، حوله کاغذی یا اسفنج (برای فرش)

چگونه چسب اکلیلی را از پارچه جدا کنیم؟

تکنیک های از بین بردن چسب اکلیلی از پارچه های قابل شستشو بسته به اینکه چسب هنوز خیس باشد یا خشک شده باشد، متفاوت است. اگر چسب خشک شده است، از چاقوی کند یا لبه کارت اعتباری پلاستیکی استفاده کرده و تا حد ممکن چسب خشک شده را از روی پارچه بردارید. سپس مراحل بعدی را که برای چسب مرطوب استفاده می شود، ادامه دهید.

با خیس کردن منطقه با آب سرد شروع کنید. چسب سفید حاوی پروتئین است و آب گرم می تواند پروتئین را سفت کرده و حذف آن را دشوارتر کند.

در مرحله بعدی از بین بردن جای چسب ، سفید کننده بر پایه اکسیژن و آب خنک را با استفاده از دستورالعمل های روی بسته مخلوط کنید.

لباس را کاملاً غوطه ور کرده و بگذارید حداقل هشت ساعت خیس شود. این مرحله باعث حذف مؤلفه رنگ می شود.

اگر بعد از خیساندن لکه از بین رفت، طبق به صورت معمولی لباس را بشورید. اگر هم چنان باقی مانده است، یک محلول تازه درست کرده و مرحله قبل را تکرار کنید.

چگونه چسب اکلیلی را از روی فرش جدا کنیم؟

از ابزاری با لبه کند استفاده کرده و تا حد امکان لکه چسب را از روی فرش بلند کنید. این بار سفید کننده اکسیژن و آب گرم را با یک دیگر مخلوط کنید. ناحیه لک شده را اشباع کرده و اجازه دهید محلول برای حداقل یک ساعت به کار خود ادامه دهد.

برای از بین بردن جای چسب ، با یک پارچه تمیز خشک، ناحیه را پاک کنید. اگر رنگ باقی مانده است، با یک محلول تازه از سفید کننده اکسیژن این مرحله را تکرار کنید. پس از از بین رفتن تمام رنگ، اسفنج خیس شده با آب را بر روی آن کشیده و بگذارید فرش خود به خود به وسیله هوای محیط خشک شود.

از بین بردن جای چسب تفنگی (چسب گرم)

چسب های تفنگی که نسبت به چسب های مایع قوی تر هستند، وسیله ای بهتر برای چسباندن وسایل هستند که این سبب سخت تر پاک شدن آن ها از روی لباس و یا فرش می شود.

  • نوع لکه: لکه های حاوی پروتئین
  • مواد شوینده: استون
  • دمای آب: مطابق برچسب پارچه شستشو دهید.
  • زمان کار: 10 دقیقه
  • زمان کل: 1 ساعت تا یک شب کامل (بستگی به روش انتخابی شما دارد)
  • آنچه شما نیاز دارید : چاقوی کند یا تکه پلاستیک سخت ، گوش پاک کن ، پارچه سفید، قطعات یخ در کیسه پلاستیکی (برای فرش)

چگونه چسب حرارتی را از پارچه جدا کنیم؟

برای از بین بردن جای چسب ، اگر مدتی وقت دارید، قرار دادن پارچه آغشته به چسب در فریزر در طول یک شب، باعث می شود که چسب داغ به اندازه کافی شکننده شود تا با یک ابزار مثل چاقوی کند یا ناخن بتوانید آن را از بین ببرید. با یک پاک کننده می تواند برای از بین بردن بقایای باقی مانده و شستشوی پارچه به طور معمول استفاده شود.

اگر وقت کمتری دارید، می توانید از استون برای از بین بردن چسب استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که استون یا پاک کننده ناخن قابل استفاده بر روی استات، تری استات یا موداکریلیک نیست زیرا استون باعث حل شدن آن گونه پارچه ها می شود. این دسته از پارچه ها را باید به یک متخصص برای پاک کردن لکه شان تحویل دهید.

برای سایر پارچه های قابل شستشو ، یک حوله سفید را زیر لکه قرار دهید. در این مرحله از از بین بردن جای چسب ، یک گوش پاک کن را در استون فرو کنید. با کار کردن از قسمت بیرونی لکه به سمت داخل، بر روی ناحیه مورد نظر با گوش پاک کن بکشید. هنگام جدا شدن لکه ها با گوش پاک کن تمیز ادامه داده و تا زمانی که تمام آثار چسب از بین برود کار خود را ادامه دهید. بعد از برداشته شدن چسب، لباس را طبق معمول بشورید.

چگونه چسب حرارتی را از روی فرش جدا کنیم؟

ساده ترین روش، فریز کردن چسب با قرار دادن یک کیسه پلاستیکی پر از قطعات یخ بر روی چسب است. پس از اینکه سخت شد، الیاف فرش را خراب می کند. می توانید از یک چاقوی آشپزخانه کند استفاده کنید تا آن را خراش دهید. در صورتی که روش یخ کارایی نداشته باشد می توانید از استون نیز روی فرش استفاده کنید.

یک دیدگاه برای " از بین بردن جای چسب " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --