آیا داشتن گل بامبو خوش شانسی می‌آورد؟

آیا داشتن گل بامبو خوش شانسی می‌آورد؟

بامبو چیست ؟

بامبو گیاهی است از خانواده های علوفه ، گراس ، کرامینه یا گندمیان که گیاه شناسان آن را زیرمجموعه ی خانواده ی ( bambus-odiuc ) قرار داده وجزو علفه های غول پیکر به شمار آورده اند. بامبو در زبان فارسی به نی، خیزران شهرت دارد.

گل بامبو و شانس

 می‌گویند که بامبو شانس می‌آورد، اماباید تعداد آن فرد باشد! برای شانس آوردن باید تعداد بامبوهایی که در خانه نگهداری می‌کنید سه، پنج و… به هر حال فرد باشد در غیر این صورت بدشانسی می‌آورد. شاید همین خرافه که در ایران نسبت به بعضی کشورهای آسیای شرقی سابقه کوتاه‌تری دارد یکی از عوامل رونق بازار فروش این نوع گیاه خاص باشد. البته باید گفت که این خرافه در بعضی از کشورها ریشه‌های کهنی دارد!

قیمت گل بامبو

کشت و پرورش «لاکی بامبو» در داخل کشور بسیار پرهزینه است. این گیاه که معمولا از مالزی و تایلند وارد می‌شود در شرایط طبیعی آب و هوایی کشور نمی‌روید. بنابراین هر بامبویی که در کشور وجود دارد وارداتی است. به همین دلیل قیمت بامبو بالا می باشد.

بامبو,گل بامبو

گل بامبو قیمت

خواص گل بامبو برای سلامتی

گل بامبو برای درمان اختلالات معده،گیاه بامبو برای بیماران مبتلا به آسم مفید است، بامبو برای درمان اختلالات مربوط به قاعدگی، بامبو برای درمان کرم های روده ای،بامبو برای درمان اختلالات ریوی,بامبو برای درمان زخم ها,جوانه‌های گیاه بامبو دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای جلو گیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید می‌باشند.

مضرات بامبو:

گونه‌های غیربومی بامبوها می‌توانند حامل بیماری و آفاتی باشند که در محل بومی خود بروز پیدا نکنند و با تغییر اقلیم و ورود به یک اقلیم جدید به عنوان میزبان آفات و بیماری‌ها عمل ‌کنند.

قیمت گل بامبو,بامبو چیست

مضرات گل بامبو

نکاتی برای نگهداری از گیاه بامبو:

نکات مهمی که در مورد این نوع بامبو لازم است در نظر گرفته شود، نور کافی و آب تازه است و نیاز به رسیدگی خاصی ندارد. البته بامبو برای رشد، خاک نمی ‌خواهد. حتی می ‌توان آن را در خاک های ژله ‌ای نگهداری کرد اما برای رشد بهتر است از تقویت‌کننده های مایعی استفاده ‌شود که به آب بامبو اضافه می کنند و گل فروشی ها آن را «غذای بامبو» می نامند.

بامبو‌ها گیاهان بسیار حساسی هستند و در صورت کوچکترین تماسی با موادشیمیایی مثلا مواد‌شوینده، نگهداری در هوای گرم، عدم تعویض آب، قرار گرفتن در مجاورت نور زیاد و گاهی بیماری، کم کم زرد می شوند و از بین می ‌روند. به همین دلیل ظرف یا گلدانی که در آن نگهداری می ‌شود باید ماهی یک بار شسته شود و قبل از آنکه گیاه در آن قرار گیرد، کاملا خشک شود.

اگر نکات بالا را مدنظر قرار بدهید و بامبو را در دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد و دور از نور مستقیم خورشید و باد مستقیم کولر نگه ‌دارید و رطوبت لازم را برای آن فراهم کنید، پس از مدت ۵ تا ۷ ماه شاهد قد کشیدن عجیب این گیاه پیچ خورده و سرسبزی آن خواهید بود.

بامبو برعکس بقیه گیاهان، ‌نگهداری می ‌شود؛ یعنی وقتی نور کمتری به آن برسد، بیشتر در جست‌وجوی نور قد می کشد و در تماس با نور زیاد و گرما از داخل می ‌پوسد.

تمیز نگه داشتن آب بامبو و تعویض هفتگی اثر بسزایی در سلامت گیاه دارد. مقدار آب نیز باید تا اندازه ‌ای باشد که تقریبا تا ۲/۵ سانتیمتر بالا‌تر از انتهای پایینی ساقه قرار بگیرد.

دو عامل برای زرد شدن بامبو مطرح است. نور مستقیم یا بیش از حد و آب لوله کشی مورد استفاده برای گیاه که حاوی مقدار بیش از حد نمک یا فلوراید است. اگر گیاهتان بنابه دلایلی زرد شده و رشد آن متوقف شده است، آن را از تابش مستقیم نور آفتاب دور کرده و آب آن را تنها از آب فیلتر شده یا آب معدنی طبیعی تامین کنید تا دوره پربار و جدیدی را آغاز کند.

یک دیدگاه برای " آیا داشتن گل بامبو خوش شانسی می‌آورد؟ " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --