آشنایی با سینک روکار و سینک توکار

از دیگر تجهیزاتی که در هر آشپزخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد، سینک ظرفشویی، در انواع مدل ها و ابعاد مختلف است. سینک ها بر اساس نوع و مدل نصبشان در آشپزخانه، به سه دسته ی “سینک های توکار”، “سینک های روکار” و “سینک های زیر کابینتی”، تقسیم می گردند که هر یک از آن ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند و بسته به اولویت و سلیقه ی اشخاص، انتخاب و خریداری می گردند. در این بخش می خواهیم به معرفی ویژگی های هر یک از این سینک ها پرداخته و به شرح و توضیح کامل هر مدل بپردازیم، تا تصمیم گیری را برای شما راحت تر کنیم.

سینک های روکار

سینک های روکار ، همان سینک هایی هستند که از گذشته های دور تا به امروز، در آشپزخانه های متعددی مورد استفاده قرار گرفته اند و چهره ی سنتی تر و کلاسیک تری را به دکوراسیون داخلی آشپزخانه ی شما، می بخشند. آب بندی این سینک ها بسیار خوب و ایده آل است و از دوام و ماندگاری بسیاری بهره می برند. تنها نکته ی منفی در استفاده از این سینک ها، فاصله ی موجود بین تخته و در واقع متریال اطراف سینک و خود سینک می باشد، که معمولا به وسیله ی چسب آکواریوم و یا ورق آلومینیوم پر می شود و در دراز مدت ممکن است، دچار پوسیدگی شده و حتی بوی بسیار بدی را در آشپزخانه ی شما تولید نماید. لازم به ذکر است که استیل استفاده شده در سینک های روکار ، از نوع مات می باشد و همین مساله، مانع از باقی ماندن لکه های آب بر روی آن می گردد.

سینک های توکار

سینک های توکار ، از ظرافت و زیبایی بسیاری برخوردارند، و نمایی بسیار شیک و مدرن را، به آشپزخانه ی شما هدیه می کنند. این سینک ها از استیل بسیار مرغوبی با ضخامت 1.1 میلیمتر ساخته شده اند و استیل استفاده شده در آن ها، از نوع مات می باشد و هیچ لکه ای بر روی آن ها باقی نمی ماند. زاویه ی لگن این سینک ها ، کاملا 90 درجه است و همین مساله، رفاه بیشتری را برای کابران و به هنگام استفاده از این سینک ها، رقم می زند.
نکته ی بسیار مهمی که باید در استفاده از سینک های توکار، مورد توجه قرار گیرد، نصب آن توسط افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه است، تا آب بندی آن ها به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. افراد باید به هنگام چسب کاری و استفاده از گیره های مخصوص نصب و همچنین نوارهای مخصوص آب بندی که همراه با این سینک ها به مشتریان ارائه می شوند، دقت بسیار نموده و کار خود را به صورت کاملا اصولی و حرفه ای انجام دهند، تا سینک مورد نظر به بهترین شکل ممکن آب بندی شود.
مساله ی دیگری که رعایت آن به هنگام استفاده از سینک های توکار، توصیه می شود، خشک کردن محیط اطراف سینک، پس از اتمام کار است که البته برای نمونه های ام دی اف ضروری می باشد و در صورت استفاده از پی وی سی (PVC) در اطراف سینک، دیگر نیازی به این کار نیست.

سینک های زیر کابینتی

سینک های زیر کابینتی ، لوکس ترین، زیباترین و با کیفیت ترین سینک های موجود در بازار هستند، و طرفداران بسیاری دارند. این سینک ها کاملا ضد آب هستند و از مرغوب ترین و با کیفیت ترین استیل 1.1 میلیمتری ساخته شده اند که از نوع مات بوده و هیچ گونه لکه ای را بر روی خود نگه نمی دارد. همچنین میزان کروم و نیکل استفاده شده در این سینک ها، به ترتیب 18 و 8 درصد است و این مساله به تنهایی، گواهی بر کیفیت و دوام این سینک ها می باشد.

2 دیدگاه برای آشنایی با سینک روکار و سینک توکار ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --