آموزش درست کردن آبگوشت گوجه و غوره

درست کردن آبگوشت گوجه و غوره

آبگوشت غوره با گوجه فرنگی از آبگوشت های بسیار خوش خوراک و محلی کرمانشاهی می باشد که به زبان محلی کرمانشاهی هم به آن غوره تماته می گویند.

یکی دیگر از آبگوشت های بسیار بسیار خوش خوراک و محلی کرمانشاهی آبگوشت غوره با گوجه فرنگی می باشد که به زبان محلی کرمانشاهی هم به آن غوره تماته می گویند که بسیار مورد طبع و دلپذیر و مقوی می باشد و این آبگوشت در اوائل فصل آمدن غوره تازه مصرف بسیار دارد. که در کنار نان سنگک و سبزی خوردن به خصوص ریحان تازه عطر دلنشینی دارد. امیدوارم تهیه کنید و لذت ببرید.

آبگوشت غوره و گوجه فرنگی :

مواد لازم برای آبگوشت غوره و گوجه فرنگی :

گوشت آبگوشتی گوسفندی و دنبه  500 گرم
 نخود و لوبیا سفید  با هم 1 پیمانه
 سیب زمینی متوسط 3 عدد
 پیاز درشت 1 عدد
 غوره تازه 1 لیوان پاک شده
 گوجه فرنگی درشت 5 تا 6 عدد
 نعناع داغ 1 قاشق سوپخوری
 نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت غوره و گوجه فرنگی :

مانند همه ی آبگوشت ها ابتدا گوشت گوسفندی را همراه دنبه با نخود و لوبیا که از شب قبل خیس کرده اید و یک عدد پیاز بزرگ و زردچوبه و فلفل در ظرفی به همراه آب کافی بریزید و اجازه بدهید تا کاملا پخته شود و آب آن را به صورتی تنظیم کنید که در آخر برای هر نفر یک کاسه سوپخوری آب بماند.

بعد از پخت دنبه را به همراه پیاز جدا کرده و آن را خوب بکوبید و در این مرحله سیب زمینی ها را که پوست بگیرید و به همراه نمک و دنبه کوبیده به آبگوشت اضافه کنید سپس گوجه و غوره را در یک ظرف جدا گانه بریزید و روی شعله بگذارید و زیر آن را کم کنید تا گوجه و غوره کمی پخته شوند نشانه پخته شدن آنها روی آب آمدن غوره و نرم شدن گوجه می باشد.

سپس آرام آنها را با یک ملاقه جدا کرده درون یک سبد بریزید تا تفاله آن را بگیرید سپس آب و عصاره را به آبگوشت اضافه کنید و بگذارید تا آبگوشت حسابی جا افتاده و سیب زمینی آن کاملا پخته شود. این آبگوشت به نسبت بقیه آبگوشت ها به خاطر وجود غوره ترش می باشد.

آبگوشت گوجه فرنگی:

پخت آبگوشت گوجه فرنگی

مواد لازم برای آبگوشت گوجه فرنگی:

 گوشت 500 گرم
 گوجه فرنگی  500 گرم
 نخود و لوبیا 1 پیمانه
 سیب زمینی 4 عدد
 فلفل سبز دلمه ای 1 عدد
 پیاز 2 عدد
 لیمو عمانی 4 عدد
 نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت گوجه فرنگی:

گوشت را تکه تکه کنید و با 6 لیوان آب بجوشانید. سپس پیاز را چهار تکه کنید، با نخود و لوبیا و زردچوبه داخل آبگوشت بریزید و اجازه بدهید تا با حرارت ملایم بپزد. پوست گوجه فرنگی ها را بگیرید و با فلفل سبز دلمه ای خرد شده داخل آبگوشت بریزید.

در پایان، سیب زمینی ها را پوست کنده، با کمی نمک درون آبگوشت بریزید و زمان دهید تا آبگوشت کاملا بپزد و جا بیفتد. لیمو عمانی را سوراخ کرده و با گوجه فرنگی در آبگوشت بریزید.

آبگوشت غوره :

درست کردن آبگوشت غوره

“آبگوشت غوره” غذای محلی کردستان و همدان است که بسیار خوشمزه و لذیذ است.

مواد لازم برای آبگوشت غوره :

گوشت گوسفند 500 گرم
 غوره  200 گرم
 سیب زمینی 2 عدد
 پیاز  1 عدد
 لوبیا نصف پیمانه
 نخود نصف پیمانه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق سوپخوری
ادویه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
  بیشتر بخوانید: طرز تهیه آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت غوره :

ابتدا نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید.

سپس داخل قابلمه ای گوشت گوسفند را به همراه حبوبات خیس شده، یک عدد پیاز و مقداری دنبه خرد شده با هم مخلوط کنید و حدود یک لیتر آب داخل آن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید.

کف های جمع شده روی قابلمه را با قاشق بردارید تا آب گوشت شفاف شود. بعد از به جوش آمدن آب، مقداری نمک و زردچوبه به آنها اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا آبگوشت به آرامی بپزد.

در حین پختن آبگوشت سیب زمینی را پوست بگیرید و به همراه رب داخل آن بریزید. در انتهای پخت هم مقداری غوره داخل آبگوشت بریزید.

بعد از 20 دقیقه جوشیدن غوره، آن را بچشید و بعد حرارت را خاموش کنید و آبگوشت را میل کنید.

یک دیدگاه برای " آموزش درست کردن آبگوشت گوجه و غوره " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --