آشنایی با هود های تزئینی آشپزخانه

هود و هواکش بخش جدایی ناپذیر هر آشپزخانه ای به حساب می آیند. برای خارج کردن بخار و بوی غذا وجود هواکش در آشپزخانه ضروری است. گزینه های متعددی برای هود و هواکش موجود می باشند، مانند: هودهای استیل، هودهای دیواری و کابینتی. استفاده از هودهای تزئینی به شما این فرصت را می دهد تا بر زیبایی دکوراسیونی آشپزخانه خود بیفزایید و فضایی متفاوت تر را در آشپزخانه خود داشته باشید.

بخاطر داشته باشید که برای آنکه هود آشپزخانه به درستی عمل کند باید ۱۵ سانتی متر بزرگتر از اندازه اجاق گاز باشد. هنگام طراحی آشپزخانه و سفارش کابینت ها، این اندازه گیری به انضمام فضای مورد نیاز برای پوشش هود را فراموش نکنید. با استفاده از عناصر موجود در طراحی آشپزخانه برای تزئین هود، دکوراسیون آشپزخانه خود را زیباتر از همیشه کنید.

هود فلزی

معمولا خریدارانی که به سبک مدرن با دکوراسیون استیل علاقه مند هستند، مدلی بهتر از هودهای فلزی تزئینی برای آشپزخانه خود پیدا نخواهند کرد. ظاهر هود های فلزی را معمولاً به انواع قلع، فلز مشبک، آهن ( که به اشکال خاص در آورده شده ) طراحی و عرضه می کنند. در این بین هود ها را با پرداخت های مسی، برنز، و فلز نیکل آنتیک، تزئین میکنند تا زیبایی جدیدی به فضای آشپزخانه اضافه کنند.

همچنین می توانید برای انتخاب هود فلزی، مدلهایی را که با پرداخت ها و لعاب کاری هایی خاص پوشش داده شدند مدنظر قرار دهید تا هماهنگ با دیگر اجزاء آشپزخانه باشند، و برای تلفیق عناصر مختلف با یکدیگر، همان طرح و رنگ هود را برای دسته کابینت ها بکار برید.

هود چوبی

برای هماهنگ کردن طرح هود با کابینت آشپزخانه، بدون آنکه مجبور به انتخاب هود زیر کابینتی باشید، می توانید از هود تزئینی چوبی استفاده کنید. این روکش های تزئینی را میتوان همرنگ یا به رنگ مکمل کابینت های آشپزخانه نقاشی کرد، و همچنین می توان نقش و نگارهای خاص کابینت ها را در آنها بکار برد.

اگر کابینت های شما دارای کنده کاری، تاج و فرم ها تزئینی هستند، بهترین گزینه انتخاب هود چوبی تزئینی است.

هود سنگی

در آشپزخانه های سبک توسکانی یا روستایی، هود سنگی کنده کاری شده جاذبه آشپزخانه را چند برابر می کند.

برای این منظور بهتر است هودی را انتخاب کنید که از یک تکه سنگ آهک تراشیده شده باشد، یا از سنگی هماهنگ با سنگ روی کابینت ها استفاده کنید. هودهای پرداخت شده، حفره دار و قدیمی جلوه ای روستایی به آشپز خانه می دهند، ولی سنگ های صاف و جلا خورده سبک توسکانی را بیشتر متجلی می سازند. هودهای سنگی تزئینی با حفظ سبک قدیمی، تاثیر و گیرایی طرح آشپزخانه را تاحد چشمگیری افزایش می دهد.

هود کاشی کاری شده

هود کاشی کاری شده احیا کننده طرح آشپزخانه هایی است که کاشی کاری های پیچیده و شکیل دارند. پوشش ساده ای از تخته سه لایی را می توان به هود نصب کرد، و با استفاده از کاشی هماهنگ با کاشی های آشپزخانه آن را تزئین کرد.

تابلوی تزئینی یا نقاشی را بالای اجاق گاز آویزان کرده، و با الهام از طرحهای مورد استفاده در آن، هود را تزئین کنید.

برای مثال اگر تابلویی بامنظره تاکستان را بالای اجاق گاز آویزان کرده اید، برای هود از کاشی هایی با طرح انگور استفاده کنید. این کار جلوه ای خاص به سلیقه و طرح شما خواهد بخشید. یا آنکه برای پوشاندن تخته، از همان کاشی های آشپزخانه استفاده کنید، تا جلوه هود را تا حد بالایی افزایش دهید.

یک دیدگاه برای " آشنایی با هود های تزئینی آشپزخانه " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --