آشنایی با نکات مهم درمورد خرید هود آشپزخانه

تصور تحمل گرمای­آشپزخانه و پیچیدن بوی خوش و ناخوش انواع غذا در­فضای خانه در حد­ شوخی هم قشنگ نیست. اگر برای خانه جدید دنبال خرید هود آشپزخانه هستید یا هودی که الان دارید خراب شده و می‌خواهید جدیدترش را بخرید، باید چند نکته خیلی مهم را بدانید.

می‌خواهید واردخانه جدید شوید که هنوز بوی نویی آن از پنجره‌ها بیرون نرفته است. کابینت‌های سفید براق به شما چشمک می‌زنند و در حال بررسی آشپزخانه هستید که ناگهان چشمتان با جای خالی هود می‌افتد. ناخودآگاه گرمای زیاد آشپزخانه، بوی دود و روغن و انواع غذاهای مختلف در سرتان می‌پیچد. اینجاست که اولویتتان را روی خرید یک هود برای آشزخانه تنظیم می‌کنید.

از یک طرف تنوع مدل‌های موجود در بازار و از طرف دیگر قیمت هود باعث سردرگمی بیشتر شما می‌شود. ضمن اینکه هم می‌توانید سراغ محصولات زیبا و باکیفیت ایرانی بروید و هم می‌توانید از بین مدل‌های جذاب خارجی یکی را انتخاب کنید.

اما فارغ از این موارد پیش از خرید هود آشپزخانه باید نکات مهمی را بدانید که در تصمیم‌گیری نهایی و انتخاب بهترین گزینه به شما کمک زیادی می‌کند. پس امروز با ما همراه باشید.

انواع هود آشپزخانه

هودی که می‌خواهید بخرید انواع مختلفی دارد. به همین دلیل باید از قبل با مدل‌های مختلف آن کاملا آشنا شوید. از نظر جنس بدنه، بیشترین نمونه‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند، مدل‌های استیل و شیشه‌ای است. مانند گاز صفحه ای یا اجاق گاز مبله، هود استیل یا شیشه‌ای هم مزایا و معایب خودش را دارد.

اما از نظر طراحی ظاهری و عملکرد انواع هود آشپزخانه را می‌توان به مدل‌های زیر تقسیم کرد:

هود زیرکابینتی:

متداول‌ترین مدلی که از گذشته در آشپزخانه‌ها دیده‌ایم، هود زیرکابینتی بوده است. همان‌طور که از نامش پیداست این محصول بالای اجاق گاز و زیرکابینت نصب می‌شود. هم می‌تواند تمام استیل و هم تمام شیشه‌ای باشد.

هود شومینه‌ای:

از جمله جدیدترین مدل‌های موجود در بازار نمونه شومینه‌ای است که روی دیوار نصب می‌شود و خروجی آن هم به بیرون می‌رود. البته یادتان باشد کابینت بالای گاز مانع نصب این مدل می‌شود و یا باید از اول فکرش را بکنید یا اینکه کلا کابینت را بردارید.

هود جزیره‌ای:

این روزها مدل طراحی جزیره‌ای خیلی در خانه‌های جدید و مدرن مد شده است. به همین دلیل اجاق گاز صفحه‌ای روی جزیره‌ نصب می‌شود و در­نتیجه باید از هود­جزیره‌ای هم استفاده کنید.

هود کشویی:

مدل جدیدی از انواع هود وجود دارد که بیشتر برای طراحی جزیره‌ای کاربرد دارد. اگر نمی‌توانید بالای اجاق گاز­صفحه‌ای از هود جزیره‌ای و داکت بهره ببرید، این مدل کشویی که به صورت افقی دود را به داخل می‌کشد می‌تواند کاربرد داشته باشد. ضمن اینکه وقتی با آن کار ندارید به جای خودش برمی‌گردد.

هود مخفی:

اگر خیلی طراحی و زندگی مینیمال برایتان اهمیت دارد، می‌توانید از هود­ مخفی استفاده کنید که داخل کابینت بالای اجاق گاز جاسازی می‌شود و دیگر به چشم نمی‌آید.

قدرت مکش هود

حتما یکی از گزینه‌های مهم برایتان این است که بدانید هود موردنظرتان چقدر قدرت مکش دارد و آیا می‌تواند خیالتان را راحت کند یا همچنان بوی دود و غذا قرار است خانه‌تان را پر­کند. واحد اندازه‌گیری قدرت هود فوت مکعب است که به صورت CFM نشان داده می‌شود.

برای اینکه خیالتان راحت باشد و از طرف دیگر اگر فکر می‌کنید پخت و پزهای پر دود و بو دارید، بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که قدرت آنها ۳۵۰ فوت مکعب باشد. ناگفته نماند که هر چه قدرت بیشتر شود، صدای دستگاه هم بیشتر خواهد شد.

اندازه هود آشپزخانه

معمولا بهتر است در این مورد خودتان را به دست فروشندگان و نصاب‌ها بسپارید؛ چراکه همه مدل‌ها استاندارد هستند. ولی اگر روی این موضوع حساسیت دارید بد نیست بدانید که اندازه هود باید حداقل برابر با اجاق گاز شما باشد، ولی کارشناسان معتقدند بهتر است هود کمی بزرگتر و پهن‌تر از اجاق گاز باشد.

بهترین هود آشپزخانه را با تضمین قیمت از کجا بخریم؟

خرید هود یک موضوعا تقریبا اجتناب‌ناپذیر است، ولی در مورد انتخاب بهترین مدل باید بگوییم همه چیز به میزان بودجه، فضا، امکانات موردنیاز و صدالبته سلیقه شما بستگی دارد. مدل‌های متنوع و باکیفیت بسیار خوبی در بازار وجود دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. این روزها مدل‌های شیشه‌ای در طرح‌های مستطیلی و دایره‌ای شکل فروش بسیار خوبی دارند و بعد از آن، مدل‌های تمام استیل و مخفی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

یک دیدگاه برای " آشنایی با نکات مهم درمورد خرید هود آشپزخانه " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --