آشنایی با نکاتی درمورد سینک ظرفشویی

در زمان ساخت خانه یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت، تهیه لوازم مورد نیاز آشپزخانه است. برای مثال نبود سینک ظرفشویی در آشپزخانه در واقع باعث می شود که امور این قسمت فلج شده و شما نتوانید از آشپزخانه استفاده کنید چرا که نه تنها در مدت کوتاهی با حجم زیادی از ظروف کثیف روبرو خواهید شد بلکه حتی آشپزی هم مختل می شود زیرا امکان استفاده از آب وجود ندارد. به همین دلیل باید در اولین فرصت یک سینک ظرفشویی مناسب برای خانه خریداری نمود.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی :

متاسفانه برخی از افراد توجه کافی به خرید سینک ظرفشویی نداشته و دقت نمی کنند که قرار است از آن برای مدت های طولانی استفاده نمود. به همین دلیل سهل انگاری آن ها منجر به انتخاب یک سینک ظرفشویی بی کیفیت خواهد شد که در مدت کوتاهی کارایی خود را از دست می دهد. لذا توصیه می کنیم که قبل از خرید سینک ظرفشویی به این نکات توجه داشته باشید:

⦁ محل نصب سینک ظرفشویی

قبل از این که به سراغ مدل های مختلف سینک ظرفشویی بروید، به دکوراسیون منزل توجه داشته باشید و بررسی کنید که سینک ظرفشویی قرار است در کدام قسمت و در چه فضایی نصب گردد. شما ابتدا باید متراژ محل نصب سینک ظرفشویی را داشته باشید که در زمان خرید، یک سینک ظرفشویی هم اندازه را انتخاب کنید. اندازه محل نصب سینک ظرفشویی بر روی خرید سینک دو قلو و یا تکی نیز تاثیر می گذارد.

⦁ نحوه نصب سینک ظرفشویی

برخی از سینک های ظرفشویی توکار هستند به این معنا که صفحه کابینت دور تا دور آن قرار می گیرد در نتیجه آب روی این صفحه خواهد ریخت اما در مدل های دیگر، سینک ظرفشویی روکار هستند. در این مدل لبه های سنک روی صفحه کابینت قرار گرفته و از قسمت جلویی، لبه سینک ظرفشویی آزاد است. اگر می دانید که مصرف آب در آشپزخانه شما بالاست توصیه می شود که به سراغ سینک ظرفشویی روکار بروید.

⦁ تست نشتی آب

در زمان نصب سینک ظرفشویی توصیه می شود که یکبار مسیر خروجی آب را بسته و سینک را پر از آب کنید تا در صورت نشتی آب سریعا آن را به فروشنده پس داده و یک سینک ظرفشویی سالم خریداری نمایید.

⦁ جنس سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی از نظر جنس بدنه به چند دسته تقسیم می شود:

⦁ سینک ظرفشویی استیل

بهترین و پرکاربردترین نوع سینک ظرفشویی، سینک ظرفشویی استیل است چرا که کمترین عیب را داشته، قیمت مناسب تری دارد و همچنین از بیشترین کارایی برخوردار است. در این سینک ها تمامی قسمت ها از استیل ساخته شده اند.

⦁ سینک ظرفشویی شیشه ای

در این سینک های ظرفشویی جنس لگن از استیل بوده ولی سینی آن از شیشه است. اگر چه مقاومت این شیشه ها بالاست ولی به هر حال قرار دادن ظروف داغ روی آن می تواند عمر این شیشه را کم کند. این سینک ظرفشویی بیشتر برای دکوراسیون های مدرن و خانه هایی استفاده می شود که استفاده از سینک ظرفشویی کم است.

⦁ سینک ظرفشویی گرانیتی

مدرن ترین و جدید ترین سینک ظرفشویی، سینک ظرفشویی گرانیتی است که به سینک های سنگینی نیز معروف است. در ساخت این سینک از گرانیت و اکریلیک استفاده شده و در نتیجه قیمت بیشتری نسبت به سایر سینک های ظرفشویی دارد. اما از نظر زیبایی سینک ظرفشویی گرانیتی در رتبه اول بوده و همچنین تمیز کردن آن راحت تر است.

⦁ محل خرید سینک ظرفشویی

یکی از توصیه هایی که در خرید سینک ظرفشویی داریم این است که خرید خود را از فروشگاه های معتبر مختص هر برند انجام دهید. در این صورت نه تنها مطمئن خواهید بود جنس اصل و باکیفیت به شما عرضه می شود بلکه از گارانتی خرید نیز بهره مند خواهید شد. متاسفانه امروزه اجناس چینی و بی کیفیت در بازار زیاد شده است که افراد در قالب برند اصل به مشتریان می فروشند و در نتیجه پس از مدتی استفاده از سینک ظرفشویی، زیبایی و عملکرد ان کم می شود.

تمیز کردن سینک ظرفشویی:

در سینک ظرفشویی قرار است شست و شوی ظروف انجام شود در نتیجه دو عامل باعث می شود که سینک ظرفشویی بعد مدتی جرم بگیری:

⦁ اثرات چربی و لکه های مواد غذایی

⦁ املاح آب
به همین دلیل است که شما باید برای داشتن یک سینک ظرفشویی همیشه تمیز و همیشه زیبا دو عمل انجام دهید:

⦁ حتما بعد از هر بار شستن ظروف در سینک ظرفشویی با یک اسفنج مخصوص، تمامی قسمت های سینک ظرفوشویی با مایع ظرفشویی بشویید تا اثر چربی ها و مواد غذایی از بین برود.

⦁ هر چند وقت یکبار (برای مثال در هر دو هفته) حتما سینک ظرفشویی را با محلول آب، سرکه و جوش شیرین کاملا آغشته کرده و مدتی صبر کنید. سپس سینک ظرفشویی را با آب بشویید. سرکه باعث از بین رفتن املاح شده و جوش شیرین لکه ها و جرم ها را از بین می برد.

یک دیدگاه برای " آشنایی با نکاتی درمورد سینک ظرفشویی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --