آشنایی با مزایا و معایب سینک گرانیتی

امروزه به دلیل زیبایی و استحکام سنگ‌های گرانیتی در صنایع مختلفی از آنها استفاده می شود، از جمله در صنعت ساخت و ساز و دکوراسیون. یکی از مصارف سنگ گرانیتی استفاده به عنوان سنگ سینک ظرفشویی میباشد زیرا هم دوام بالایی دارد و هم به زیبایی و دیزاین آشپزخانه اضافه میکند.سینک‌ گرانیتی از ترکیب خاک گرانیت با رزین آکرلیک ساخته میشود.البته بیشترین ماده‌ای که در ساخت سینک‌های کامپوزیتی استفاده میشود گرانیت میباشد .

سینک گرانیتی از جمله سینک های آنتی باکتریال است و امکان رشد قارچ و باکتری بر سطح آن وجود ندارد. این سینک ها کاملاً بهداشتی میباشند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است.سینک های گرانیتی رنگ های مختلفی دارند ودر بازار به سینک های رنگی معروف هستند.رنگ های سفید، مشکی و طوسی این سینکها بسیار پر فروش هستند که به دلیل ماهیت این رنگ ها می باشد. یکی از دلایل محبوبیت رنگ سفید این است که به راحتی با بقیه وسایل ست میشود . سینک ظرفشویی گرانیتی با رنگ سفید بسیار جذاب است و مناسب کسانی است که به دکوراسیون شیک علاقه مندند . رنگ مشکی بسیار منحصر به فرد است و با شیر ظرفشویی طلایی رنگ ،دکوراسیونی زیبا بوجود می آورد.رنگ طوسی نیز تقریبا با هر رنگی قابل ست شدن است.

مزایای سینگ گرانیتی چیست؟
1.در برابر ضربه مقاوم هستند

همیشه هنگام شستشو امکان دارد که ظروف یا وسایل سنگین روی سینک ظرفشویی سقوط کند،به همین دلیل سینک ظرفشویی باید تحمل ضربه‌های محکم را داشته باشد. سینک‌های استیل در برابر ضربه‌های شدید غُر می‌شوند اما سینکهای مقاومت نوع گرانیتی در برابر ضربه بسیار بالاتر است و امکان غُر شدن آنها وجود ندارد.

همچنین جنس سینک‌های قدیمی و استیل آشپزخانه‌ها عموماً ورقه‌ای و نازک هستند و همین فلزی بودن و نازکی آنها باعث می‌شود هنگام افتادن اجسام روی آنها صدایی گوش‌خراش ایجاد شود، اما گرانیت به دلیل تراکم مواد سازنده و ضخامت بالایی که دارد تا حدود زیادی صدای تولید شده را کاهش می دهد.

2.در برابر حرارت مقاوم میباشند

تحمل سینک‌های گرانیتی در برابر حرارت بسیار زیاد است و تا ۵۳۵ درجه فارنهایت(معادل ۲۸۰ درجه سانتیگراد) در برابر گرما مقاومت می‌کنند و به هیچ وجه تغییر رنگ نمی دهند؛ البته بهتر است برای طول عمر بیشتر، ظروف خیلی داغ روی آنها گذاشته نشود.

3.ضد خط و خش هستند

در سینک های گرانیتی با کیفیت موادی وجود دارد که همچون لایه ای محافظ سرتاسر سینک را پوشش می دهد و مانع از آسیب رسیدن به سینک می شود.سینک‌های گرانیتی با توجه به میزان تراکمی که دارند در برابر خراشیدگی مقاوم هستند؛اما با این وجود نباید روی آنها اجسام تیز کشید یا آنها را با سیم ظرفشویی تمیز کرد.

4.رنگ های متنوعی دارند

سینک های گرانیتی رنگهای متنوعی دارند و به شما در رسیدن به دکوراسیون دلخواهتان کمک زیادی میکند.

5.طر حهای متنوعی دارند

جنس این سینک‌ها به گونه ای است که تولیدکننده می تواند هر طور که دوست دارد آن را طراحی کند و حتی می‌تواند از خطوط منحنی و قوس‌دار در طرح مورد نظر استفاده کند.

6.ضد لک میباشند

روی سینک های گرانیتی ردی از آب باقی نمی‌ماند و با گذشت سالهای زیاد کدر نمی شود .این سینک‌ها در برابر رسوب املاح نیز مقاومند.

7.لوکس و چشم نوازهستند

سینکهای گرانیتی، لوکس و گران‌قیمت به نظر میرسند اما قیمت مناسبی دارند و یک سینک ظرفشویی گران قیمت نمیباشد سینک های گرانیتی‌ متریال خاص و ظاهری بسیار شیک و چشم‌نواز دارند .

8.بهداشتی میباشند

سینک‌های گرانیتی از مواد آنتی‌باکتریال و ضد میکروبی ساخته شده اند به همین دلیل میکروب‌ها و باکتری‌ها در سینک رشد نمی کنند و از بین میروند. سینک های گرانیتی تحت فشار بالا ساخته و تولید می شوند و هیچ فضای خالی برای رشد میکروب ندارند.همچنین یک لایه پوششی و محافظ روی سطح سینک گرانیتی وجود دارد که باعث بهداشتی ماندن سینک ظرفشویی می شود.

9.نظافت آسان

این نوع از سینک‌ها را به آسانی و با مقداری شوینده و آب و با تکه‌ای ابر می‌توان تمیز کرد. البته برای اینکه کدر نشوند بهتر است زیاد از مواد شیمیایی استفاده نشود

معایب سینک های گرانیتی چیست؟
1.نیاز به نصاب حرفه ای

تقریبا جنس هفتاد درصد از این سینک‌ها ازسنگ میباشد و چون وزن بالایی دارند باید برای نصب آنها از نصاب‌های حرفه‌ای استفاده شود به همین دلیل هزینه نصب این سینکها بیشتر از دیگر سینک‌ها میباشد.

2.آسیب دیدن ظروف شکستنی

چون جنس سینک‌های گرانیتی سخت است باعث می شود که موقع افتادن ظرفها آسیبی به آنها نرسد امّا ظروف شکستنی آسیب می بینند.

3.نصب شیر آب

در بعضی از این سینک‌ها ،جایی برای نصب شیر آب وجود ندارند و برای نصب شیر آب باید آن را سوراخ کرد .

نحوه‌ی تمیز کردن سینک‌های گرانیتی

تمیز کردن سینک‌های گرانیتی بسیار آسان است و به راحتی با آب و سرکه تمیز میشوند. سرکه و آب به نسبت برابر روی سینک ظرفشویی بریزید و با یک دستمال آن را تمیز کنید و سپس سینک را با آب بشویید. برای تمیز کردن ذرات آهک روی سینک می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. مقدار کمی جوش شیرین را روی سطح رسوبات آهکی بریزید و با یک دستمال آن را پاک کنید، در آخر سینک را آب‌کشی کنید و خشک نمایید.

معمولا بیشتر تولیدکنندگان سینک‌های گرانیتی لوازمی برای نظافت ایمن‌تر و بهتر آنها در اختیار خریداران قرار میدهند. البته خشک و تمیز نگه داشتن سینک بعد از هر بار مصرف باعث میشود که جرم‌ها و رسوبات روی سینک تجمع پیدا نکنند

برای نگهداری بهتر از سینک‌های گرانیتی سیاه و قهوه‌ای میتوانید از روغن‌های معدنی استفاده نمایید.

چرا سینک گرانیتی طرفدارن زیادی دارد؟

گرانیت متریالی زیبا، لوکس و در عین حال مقاوم دارد. سینک ظرفشویی گرانیتی طرفداران زیادی دارد چون ظاهر بسیار زیبایی دارد و به محیط آشپزخانه نیز جلوه‌ای خاص می‌بخشد.

یک دیدگاه برای " آشنایی با مزایا و معایب سینک گرانیتی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --